Spalanie na biegu jałowym a FIS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Spalanie na biegu jałowym a FIS
Może głupie to pytanie > ale..
Czy FIS ma pokazywać wartości spalania na biegu jałowym?
U mnie jest tak że:
Jak jade to spalanie dynamiczne pokazuje normalne wartości.
Jak się zatrzymam w miejscu to na wszkazaniu mam tylko ostatnią wartość jaka była w czasie jazdy.
Moge sobie deptać po gazie stojąc w miejscu a wskazania są i tak takie same jak przed zatrzymaniem całkowitym(ostatnia wartość).
Jak nagle się zatrzymam po wcześniejszym depnięciu gazu to spalanie pokazuje np 9 l.
Nie wiem czy mi się tylko wydawało czy to był fakt że jeszcze jakiś rok temu na blacie miałem wskazania nawet na postoju.
No i jeszcze : Czy dane spalań pochodzą z nastawnika, czujnika prędkości, lub są naliczane jeszcze z innych źródeł????
Czy FIS ma pokazywać wartości spalania na biegu jałowym?
U mnie jest tak że:
Jak jade to spalanie dynamiczne pokazuje normalne wartości.
Jak się zatrzymam w miejscu to na wszkazaniu mam tylko ostatnią wartość jaka była w czasie jazdy.
Moge sobie deptać po gazie stojąc w miejscu a wskazania są i tak takie same jak przed zatrzymaniem całkowitym(ostatnia wartość).
Jak nagle się zatrzymam po wcześniejszym depnięciu gazu to spalanie pokazuje np 9 l.
Nie wiem czy mi się tylko wydawało czy to był fakt że jeszcze jakiś rok temu na blacie miałem wskazania nawet na postoju.
No i jeszcze : Czy dane spalań pochodzą z nastawnika, czujnika prędkości, lub są naliczane jeszcze z innych źródeł????
nowsze fisy przełączały sie z l/100km na l/h na postoju, starsze niektóre można podobno przekodować. jak go nie masz teraz to pewnie ci sie wydawało
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Pamiętam że tak było - jak np hamowałem i zatrzymywałem się to wskazanie schodziło w dół i zatrzymywało się na samych wskazaniach biegu jałowego > teraz to go można powiesić nawet na 15 l a przy bardzo delikatnym zwalnianiu nawet na 0,2 - a to chyba nie jest normalne. Dodam że wszystko zostało sprawdzone > pełen vag robie sobie raz na miesiąc, timing na pompie jest wzorowy, fis liczy od granicy 00 do 20l przy maksymalnym nadepnięciu na niskim biegu.
nie da sie zatrzymać na samych wskazaniach biegu jałowego na fisie bez zmiany na l/h. wystarczy że postoisz jakiś czas na wolnych i spalanie pójdzie do góry, w korku nawet 60l może pokazać. więc pamięć cie raczej zawodzi.
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Zobaczymy - dzisiaj test zrobie > po ostrym ruszeniu, zatrzymam go i niech tak sobie pyrka ps nigdy na liczniku nie pokazało mi więcej niż 26 > ale na tym etapie silnik był do roboty > teraz przepływka nowa jest silnik prawie skończony i przy deptaniu na chwilowym jest max 20 no ale na postoju wiekszym nigdy nie zwracałem uwagi.
Ale czy wskazania według FIS w l/100 podczas postoju, jest prawidłowe? Czy powinno jednak byc l/h? Mam ten sam problem, FIS zacina sie w pewnym momencie i pokazuje cały czas ta sama wartosc chwilowego spalania. Wiem, ze po zresetowaniu kompuetra, pokazuje wszystko ok, na postoju 0,8 i podczas jazdy wicej, ale po przejechaniu około 100km spowrotem źle pokazuje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości