Strona 1 z 1
pękający przewód paliwowy
: wt cze 09, 2009 23:02
autor: maciej_
Witam wszystkich.
Otóż mam taki problem.
9 miesięcy temu pękł mi 2 przewód paliwowy w VW t4 1.9 TDI przy wtryskiwaczu. Wszystko ok. Pękł wiec kupiłem nowy w salonie za 130 zł i pojechałem dalej. Po tych 9 miesiącach pękł mi znowu ten sam przewód w tym samym miejscu. Opaski przy wtryskiwaczach są założone z lewej jak i prawej strony. Nie wiem czy przy pompie też oryginalnie też są jakieś obejmy przewodów paliwowych ?
Czy ktoś się spotkał z podobna sytuacja może ?
Dodam jeszcze ze auto kiedy zimne kuleje, po chwili pracy cos pstryknie i już wskkakuje na równe obroty.
Możecie mi jakoś pomóc, nikt nie ma pojęcia co jest.
: czw cze 11, 2009 13:15
autor: DJ_Mouse
Witaj.
hmm... miałem podobną sytuację w MB 124, też pękała ta tama rurka w tym samym miejscu i lekko kulał jak zimny. Po trzeciej wymianie rurki wykręciłem wtryski i zawiozłem je do pompiarza. 4 były wporządku a jeden był zawieszony (nie całkowicie, ale miał dużo większe ciśnienie) i rurki pękały. Radził bym to sprawdzić. W moim przypadku nie było specjalnie słychać tego wtrysku, może delikatnie.
Inną sprawą jest też to, że wszystkie rurki od wtrysków muszą być pospinane ze sobą opaskami bo też będą Ci pękać... Sprawdź czy są wszystkie i czy w tym miejscu co powinny
: czw cze 11, 2009 16:10
autor: maciej_
Wymieniłem już te przewody i teraz mniej dymi i lepiej przyspiesza. Jeśli chodzi o spinki mam trzy. jedna spina wszystkie przy pompie a a dwie po lewej i prawej stronie przy wtryskach. Wiec grubsza robota sie szykuje z tego co widzę.
Dzięki
: czw cze 11, 2009 16:43
autor: nikusss
sprawdz czy masz z tylu pompy pod przewodami srube mocujaca pompe do wspornika. pewnie peka ci przewod 2 cylindra?
: czw cze 11, 2009 18:54
autor: maciej_
tak dokładnie to drugi cylinder patrząc od rozrządu bo tak sie chyba liczy.
: pt cze 12, 2009 00:28
autor: nikusss
to sprawdz czy masz tą nieszczęsną srube mocujaca pompe do wspornika.
tam musi byc specjalna nakretka z stożkiem, calosc to M8 z w/w nietypową nakrętką.
u mnie w 1.6TD rurki pekaly do momentu przykrecenia pompy wlasnie ta sruba - spadek po poprzednim wlascicielu
: sob cze 13, 2009 16:28
autor: maciej_
Sprawdziłem. Nie było śruby mocującej pompę wtryskową do wspornika. Narazie zakręciłem zwykłą śrubę z podkładką płaską i sprężynową a po drugiej stronie zakontrowałem.
Możesz mi jeszcze powiedzieć dokładnie jak oryginalna śruba wygląda żebym nie dał sobie wcisnąć badziewia jakiegoś ?????
Co do wtryskiwaczy i tak sprawdzę. Auto było sprowadzone z Niemiec około rok temu i ma przejechane 170 tyś. przebieg faktyczny i udokumentowany, tak wiec chyba już czas. Pompa była regenerowana na 99 % co sie potwierdziło brakiem śruby. Z drugiej strony mogła sie wykręcić zwyczajnie.
Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi.
: ndz cze 14, 2009 17:15
autor: nikusss
sruba normalna z podkladka, nakretka jest nietypowa - z stożkiem
nr 068 130 197, jej koszt w serwisie to ok 12zł