Strona 1 z 1
brakuje mocy, pomocy !!!
: ndz cze 07, 2009 21:42
autor: Don_Sulco
Czołem!
Proszę o pomoc w następującej sprawie.
Otóż dziś wracając do domu po przejechaniu ok 70 km mój Golf (1.9 TDI AXR) stracił moc.
Stało się to nagle, jechałem niewiele ponad 100 km/h przed skrzyżowaniem wrzuciłem na luz a potem po włączeniu się do ruchu mocno się zdziwiłem. Wciskam gaz, silnik powoli nabiera obrotów lecz prędkości nie przybywa. I tak na wszystkich biegach. Nie stwierdziłem kopcenia z wydechu. Do domu dojechałem jednak miałem wrażenie że jadę zdezelowanym autobusem wycieczkowym a nie 100 konnym dieslem. Nigdy wcześniej nic takiego nie miało miejsca, silnik chodził jak rakieta, niedawno byłem na przeglądzie i żadnych błędów na komputerze nie stwierdzono. Co mogło się zepsuć i jakie mogą być orientacyjne koszty naprawy.
Pozdr.
: ndz cze 07, 2009 21:48
autor: tomec 1984
to cieżko stwierdzic najlepiej to jak bys na vaga podjechał napewno bedzie cos widac
a na postoju jak wchodzi na obroty????
: ndz cze 07, 2009 21:48
autor: PinkFloyd
Bez dynamicznej diagnozy vagiem sie nie obejdzie, podłaczanie na postoju i zczytanie tylko błędów nie da odpowiedzi. Bez tego nikt ci nie powie co w aucie sie zepsuło. A po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika moc wróciła, czy dalej jest słaby?
: ndz cze 07, 2009 21:51
autor: Dzordz-VwBora
Podepnij się pod Vaga możliwe, że może Już nadszedł czas przeczyścić Turbinę.
: wt cze 09, 2009 21:33
autor: Don_Sulco
Byłem dziś u mechanika, podłączył komputer i wyszło że wadliwy jest czujnik ciśnienia doładowania. Wykasował błąd i Golfik jeździ teraz trochę lepiej, jednak nie zbiera się tak jak dawniej tj. po wciśnięciu gazu nabiera obrotów i dopiero po 2000 dostaje kopa od turbosprężarki. Czy coś można na to poradzić czy nie obędzie się bez wymiany w/w czujnika??
: wt cze 09, 2009 23:21
autor: rakutom
dzisiaj przytafiło mi się to samo...
u mnie rura wychodząca z IC została przetarta przez rolkę umieszczoną nad nią.
Efekt taki że w w układzie nie było ciśnienia i auto jeździ zamulone, i ten sam błąd co u Ciebie.
Może nasze usterki mają podobny powód
: wt cze 09, 2009 23:47
autor: fleshu
Hehehe - czujnik zadziałał dobrze - wykrył zbyt wysokie ciśnienie w dolocie ( 17965 Charge Pressure Control, Positive Deviation ) 0 odnotowany został w ecu błąd >>> czujnik to ty zostaw w spokoju! Pierwsze co zrobisz > to podjedziesz do tego mechaniora >>> no i tu sobie zapisz > vag - grupa silnik > wchodzisz w blok wartości mierzonych > ustawiasz grupę 011 > w lewym dolnym rogu blokujesz nastawy > zaczyna migać lampka od świec żarowych > otwierasz maskę > znajdujesz turbinkę (nisko za silnikiem) > tam jest taka gruszka i przy niej jest cięgno > to cięgno ma chodzić co 11 s góra> dół >>>>>>> Jeżeli stoi praktycznie w miejscu > no to masz zapieczone kierownice w turbince > dodatkowo przy całych oględzinach sprawdzasz stan wężyków gumowych - jeden odchodzi od gruszki przy turbo > mają być idealnie szczelne. Najlepiej napisać zapytanie na regionalnym - kto ma vag-a w okolicy i może chwilę czasu poświęcić, żeby ci logi porobić> pewnie wyjdzie dużo taniej.
Jak chcesz to w sobotę będe we wrocku > w weekendy można mnie dorwać w okolicach Wyższej Szkoły Handlowej lub Wrocław - Leśnica.
Jak coś to na PW pisz.
: wt cze 16, 2009 15:26
autor: Don_Sulco
Witam ponownie!
Dziwna sprawa z moim golfem, jeździ jak dawniej - przyspiesza żwawo, wszystko OK.
Mam pytanie co dalej, wymieniać czujnik ciśnienia doładowania czy zostawić go w spokoju.
Boję się że znów może nawalić jak pojadę gdzieś dalej. Co robić ???
: wt cze 16, 2009 16:27
autor: Ceglarz
Don_Sulco, Czujnik jest dobry. Podstawą jest diagnoza dynamiczna.
: wt cze 16, 2009 16:39
autor: damcio151
Don_Sulco pisze:Byłem dziś u mechanika, podłączył komputer i wyszło że wadliwy jest czujnik ciśnienia doładowania
to nie to

błąd czujnika MAP wyskakuje gdy ciśnienie jest tak duże, że wychodzi poza zakres pomiaru czujnika ... masz problem z przeładowaniem (najprawdopodobniej) ... zależy jaki to był błąd i czy po wykasowaniu powrócił
: wt cze 16, 2009 22:36
autor: Sztomel
damcio151 pisze:masz problem z przeładowaniem
mógł też wywalić "negative deviation" a wtedy jest niedoładowanie turbo.
Podaj kod błędu.