Strona 1 z 1

Olej w ukladzie chlodzenia t4 2.4D

: ndz cze 07, 2009 17:00
autor: diaz34
Witam, problem dotyczy vw T4 2.4D od niedawna zbieral sie olej w zbiorniczku byly to minimalne plamki, po ostatniej trasie na ktorej dostal w palnik ostro zaswiecila mi sie kontrolka od plynu no to stanolem otworzylem zbiorniczek noi klapa, zbiorniczek pelny oleju no ale coz jechalem dalej bo do chaty mialem 100Km temp. byla w normie. Po przyjezdzie do domu zdjalem glowice i wyglada na to ze uszczelka byla niedawno wymieniana zreszta tak mowil tez popszedni wlasciciel... w bloku w miejscu w ktorym jest miejsce na szpilke jest olej czy to mozliwe?? czy moze byc blok pekniety?? Glowice zawoze jutro na szczelnosc... jak mozna sprawdzic czy to wina uszczelki mogla byc?? Mieliscie podobne przypadki?? POMOCY!!

: ndz cze 07, 2009 17:17
autor: lowi85

: ndz cze 07, 2009 17:30
autor: woj-tek
a sprawdzałeś chłdniczkę oleju

: ndz cze 07, 2009 17:33
autor: diaz34
w 2.4D chyba nie ma chlodniczki oleju czy sie myle?? jutro sprawdze jak cos

: ndz cze 07, 2009 17:36
autor: sagon
diaz34 pisze:jak mozna sprawdzic czy to wina uszczelki mogla byc?? Mieliscie podobne przypadki?? POMOCY!!
Trzeba ją dokładnie oblukać,czy nie ma gdzieś przedmuchów.Patrz na kanały wodne i olejowe.Są blisko siebie,a dzieli je tylko kilka milimetrów.
diaz34 pisze:w bloku w miejscu w ktorym jest miejsce na szpilke jest olej czy to mozliwe?? czy moze byc blok pekniety??
Olej mógł się tam dostać jak zdejmowałeś głowicę.
Przyjrzyj się dokładniej tuleją cylindrów,czy nie mają popękań.
Jak sprawdzisz głowicę,to będzie wiadomo,czy to jej wina,czy nie.

[ Dodano: 07 Cze 2009 20:25 ]
T4 ma chłodniczkę oleju
Obrazek

: ndz cze 07, 2009 20:40
autor: diaz34
a jak sprawdzic ta chlodniczke czy jest szczelna nie puszcza oleju??

: ndz cze 07, 2009 21:09
autor: sagon
Trzeba wymontować zaślepić jeden koniec z węża na wodę,a drugim dmuchnąć powietrze,tak 0.5 bara i patrzeć na wskaźnik,czy nie ubywa.

: ndz cze 07, 2009 23:11
autor: woj-tek
miałem przypadek że chłodniczka wydawała się dobra a po rozgrzaniu puszczała najlepiej to jak jest na silniku połączyć rurką węże wodne i pojeżdzić .

: pn cze 08, 2009 18:12
autor: diaz34
Przyjrzalem sie dokladnie otworom w uszczelce i otworom w glowicy od chlodzenia i wypatrzylem niezgodnosc :chytry: a mianowicie poprzedni wlasciciel zarzekal sie ze wymienial ta uszczelke i to jest fakt bo wszystko na to wskazuje ale otwory chlodzace w glowicy a na uszczelce sie roznia na uszczelce sa tylko male wyciecia a kanaly wodne sa duzo wieksze ale czy to ma cos z tym zwiazane??????? moze poprostu nie ta uszczelke zalozyli?? czy to mogla byc wina dostania sie oleju do ukladu chlodzenia?? jutro jade po sprawdzona glowice.... OTO FOTKA tego zamieszania... Obrazek

[ Dodano: 11 Cze 2009 14:19 ]
wymienilem uszczelke na metalowa i narazie plukam uklad ciekawe jak dlugo bedzie wychodzic ten syf...