Strona 1 z 1

Jakie sprzęgło (firma i rozmiar) do 1.6 TD

: ndz cze 07, 2009 00:23
autor: Pitterekk
Witam. niedawno kupiłem golfika... cuż sprzęgło było słabe, brało strasznie wysoko. niestety zrobiłem z 9 tys km. i czuć wyraźnie że bierze jeszcze wyżej. a na przeglądzie miałem duże problemy z wyjechaniem z tych rolek... jakoś wyjechałem ale sprzęgło puszczone a auto stoi.. ;/ (najwyraźniej musi sie ślizgać ? ) wiec przymierzam sie do wymiany. chce to zrobić raz a porządnie. chce kupić jakiś dobry komplet do naprawy (mieć pewne że mechanik mi wsadzi to co ja mu przyniose)

i tu sie pojawia pytanie - jakie to sprzęgło ma być ?? bo podobno są 2 rozmiary 200 i 210mm.

mam golfa w dowodzie 1986 SKŁADAK. w oznaczenia budy wynika 87r. (H), a na silniku w tym miejscu co powinien być numer silnika nie ma nic (nie znalazłem zadnych oznaczeń na silniku, a naprawde szukałem...) i pytanie jak tu dobrać sprzęgło żeby nie wywalić głupio kasy. w dowodzie mam 70 koni - z turbiną. bez interculera. czyli mam silnik JR ??

i przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??

czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? ) wydaje mi sie że jest nieszczelnosc między skrzynią a silnikiem(tu jest jakaś uszczelka? ), a druga nieszczelność jest koło tego elementu. zaznaczyłem na czarno na zdjęciu... Skrzynia
skrzynia jest troche mokra u góry bo nieumiejętnie był nalewany płyn i sie trochu wylało.

Proszę o pomoc osoby wiedzące. szukałem na forum ale nikt nie miał takiego problemu że nie wie jaki ma silnik

: ndz cze 07, 2009 00:29
autor: Krzysiek W.
Pitterekk pisze:czyli mam silnik JR ??
Tak, masz JR.
Pitterekk pisze:przedewszystkim jakie to sprzęgło kupić ??
zależy ile chcesz na to przeznaczyć
Pitterekk pisze:czy przy wymianie sprzęgła można od razu zniwelować wycieki ze skrzyni ? (dużo więcej mnie to wyjdzie ? )
raczej tak, kwestia rozebrania i wymiany uszczelek oraz uszczelniaczy

[ Dodano: 07 Cze 2009 00:34 ]
http://moto.allegro.pl/item651698082_sp ... td_td.html
http://moto.allegro.pl/item641179199_vw ... ocisk.html
http://moto.allegro.pl/item648647723_sp ... ibiza.html

[ Dodano: 07 Cze 2009 00:39 ]
Do 1V - 200 mm (4S) - zazwyczaj montowana skrzynia
Do JR - 210 mm (4T)
Do SB - 210 mm (jw.)

: ndz cze 07, 2009 00:59
autor: Pitterekk
kasy mi nie żal na sprzęgło. nowe chce. firma jaka najlepsza ? sachs najdroższy z tego co patrzyłem :) a ten luk będzie ok ?


Do JR - 210 mm (4T)
skrzynie mam 5 biegów + wsteczny.

czyli ma być sprzęgło 210mm do mojej skrzyni ??

http://www.allegro.pl/item653916094_spr ... _1_9d.html
http://www.allegro.pl/item653916104_spr ... 1_9td.html

: ndz cze 07, 2009 08:58
autor: Majek666
Pitterekk pisze:sachs najdroższy z tego co patrzyłem :) a ten luk będzie ok ?
Sachs najlepszy ale drogi. Luka zakladalem duzo bo tansze jest) i nikt sie nie skarzyl nie bylo reklamacji (oczywiscie tylko cywilne autka) ale czytalem ostatnio na forum ze luk to badziew. Ja tej informacji nie potwierdze bo nie mam z lukiem zlych doswiadczen. Co prawda w firmie gdzie pracuje montujemy tylko sachsa.

: ndz cze 07, 2009 14:51
autor: Krzysiek W.
Pitterekk pisze:kasy mi nie żal na sprzęgło.
zakładaj sachs-a,

: ndz cze 07, 2009 15:16
autor: Pitterekk
aha.. czyli sachs. i wszystko jasne.

ale przepraszam że sie upewnie po raz 10... napewno ma być to sprzęgło 210 mm ? :)

łozysko wyciskowe to sie tam jakieś jeszcze kupi... ;)


i czy możliwe że miałem założone złe sprzęgło (np. 200mm) i dlatego tak u góry bierze bardzo ? (nie ździwiło by mnie to, w tym aucie wiele rzeczy było zrobione źle - teraz jest dobrze po moich interwencjach, ale nie wykluczone że ktos przedemną mógł złe włozyć. :D i dlatego pisze żeby potem mechanik sie nie ździwił że jest 200 w aucie a ja mu 210 dałem.

: ndz cze 07, 2009 15:40
autor: Michał_1977
Pitterekk pisze:i czy możliwe że miałem założone złe sprzęgło (np. 200mm) i dlatego tak u góry bierze bardzo ?
200mm i 210mm to jest średnica tarczy,natomiast na to czy sprzęgło bierze niżej lub wyżej wpływa grubość okładzin owej tarczy :wink:

: ndz cze 07, 2009 16:39
autor: Pitterekk
hmm... chodziło mi o magiczny cytat z książki serwisowej:

"UWAGA: Od 1.87 nastąpiła zmiana przełożenia sprężyny membranowej, pozwala to na łatwiejsze uruchamianie sprzęgła. W przypadku wymiany tarczy dociskowej lub tarczy sprzęgła należy zwracać uwagę na dokładne ich dobranie w oparciu o numer silnika oraz wyróżnik literowy. W innym bowiem wypadku nie nastąpi prawidłowe wyłączenie sprzęgła."

oto mi chodzi. i myslałem że chodzi o średnice.

czyli ponawiam pytanko - 210 mm ? :)

[ Dodano: 07 Cze 2009 16:50 ]
właśnie sprawdziłem. moja skrzynia to 4S

: pn cze 08, 2009 20:15
autor: Krzysiek W.
Ale i w 4S może być założona tarcza 210 mm, ale pewnie orginalna powiedziała pa pa i założyli co mieli Ciężka sprawa:
1) trzeba odkręcić skrzynie i wtedy będzie wiadomo
2) kupić sprzęgło 210mm z dociskiem (podejdzie do tej skrzyni) i ewentualnie szukać koła zamachowego do takowej tarczy bo wcale nie jest powiedziane że tam jest 200 mm.

: wt cze 09, 2009 00:01
autor: twardy
Krzysiek W. pisze:ewentualnie szukać koła zamachowego do takowej tarczy
koło pasuje z 1,8 benzyny znajdzie na szrocie za jakieś parenaście zł.

: śr cze 10, 2009 15:23
autor: piori
Pitterekk, dokładnie jak koledzy piszą, nawet jeśli masz teraz 200mm to i tak kup nowe 210mm. W najgorszym wypadku będziesz musiał dokupić jeszcze to większe koło zamachowe, ale to już "grosze" przy cenie reszty zestawu.