Strona 1 z 1
Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba?
: sob cze 06, 2009 19:19
autor: _PoLo_
Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba sprawdzać bądź zmieniać ustawienie początku tłoczenia pompy wtryskowej ?
pozdrawiam
_PoLo_
: sob cze 06, 2009 19:27
autor: mrozoo
tak
: sob cze 06, 2009 19:44
autor: Piasek
Odnośnie ALH - ?????
Co prawda nie sprawdzałem VAG`iem ale rozrząd cały zblokowany, pasek stary zdjęty, nowy dokładnie tak samo założony, żadne z kół nawet o pół milimetra nie drgnęło - z resztą gdyby się przestawiło chociażby o milimetr to już bym paska nie założył, wszystko napięte, sprawdzone, silnik odpalony - działa. Odpala tak jak odpalał bez względu na temperaturę, pali tak jak palił i śmiga tak jak śmigał - no to co tam może się przestawić???
: sob cze 06, 2009 20:35
autor: bartiboro
Po wymianie rozrządu należałoby sprawdzić i ewentualnie ustawić kąt wtrysku i to najlepiej z podpiętym kompem coby dokładnie to zrobić, a nie jak niektórzy 'na słuch'.
: sob cze 06, 2009 20:49
autor: To_mas
wypadało by sprawdzić
Piasek, a w ALH nie jest tak jak w ze 3a koło rozrządu ,której jest na stożku sciągnąć i dopiero zakładać ?
: sob cze 06, 2009 20:52
autor: Adamm
w kazdym na pompie trzeba po wymianie paska sprawdzic i ewentualnie wyregulowac
w ALH rusza sie kolem a nie pompa

: ndz cze 07, 2009 09:54
autor: Piasek
To_mas pisze:Piasek, a w ALH nie jest tak jak w ze 3a koło rozrządu ,której jest na stożku ściągnąć i dopiero zakładać ?
Nigdy nic takiego nie robiliśmy... A już w kilku ALH nie wspominając o całej rzeszy innych TDI (wszak to popularny silnik)... Blokada rozrządu, zluzowanie napinacza, zdjęcie paska, wymiana rolek, założenie paska,wstępny naciąg, zdjęcie blokad, 3 pełne obroty wału w kierunku przeciwnym, kontrola\korekta napięcia napinacza, kontrola znaków, złożenie obudowy: 40-60min spokojnej roboty, silnik pali na dotyk i w drogę...
Ale spotkałem się z opiniami: "jak wy to wymieniacie?" Bo jak mu ostatnio wymieniali to pozwalali wszystkie koła lub przynajmniej jedno i później ustawianie, regulacje, korekty... Można i tak - tylko po co?? Raz tylko zdejmowaliśmy koła w AFN`ie jak sobie klient po 360 tyś km zażyczył wymianę kół zębatych rozrządu na nowe wraz z paskiem...
: ndz cze 07, 2009 11:02
autor: Adamm
Piasek, powinno sie zbijac kolo walka rozrzadu
: ndz cze 07, 2009 13:26
autor: To_mas
Piasek pisze:Nigdy nic takiego nie robiliśmy...
ja tez wcześniej zmieniałem nie ruszając koła ale od jakiegoś czasu staram sie je ściągać.
ustawiam zakładam, sprawdzam kąt, ustawiam i jazda
nawet jak robisz to bez zdejmowania koła co nie jest jakimś grzechem to i tak warto kąt sprawdzić

: ndz cze 07, 2009 15:25
autor: figurel
Piasek pisze: 3 pełne obroty wału w kierunku przeciwnym
Poczytałem instrukcję serwisową i tam pisze o obrotach (dwóch) ale
zgodnych z obrotami silnika. Ma to znaczenie?
: pn cze 08, 2009 08:26
autor: Piasek
figurel pisze:Poczytałem instrukcję serwisową i tam pisze o obrotach (dwóch) ale zgodnych z obrotami silnika. Ma to znaczenie?
Nie sądzę... Chodzi po prostu o zniwelowanie naprężeń paska na poszczególnych odcinkach i wyrównanie jego naprężenia na całym obwodzie i dokonanie ewentualnej korekty naprężenia oraz o sprawdzenie czy po 1-2-3 obrotach wału znaki nadal się pokrywają... Kierunek obrotów wału nie ma znaczenia...
: pn cze 08, 2009 08:58
autor: scols11
Adamm pisze:Piasek, powinno sie zbijac kolo walka rozrzadu
Powinno sie rowniez ustawic idealnie blokade walka rozrzadu za pomoca szczelinowmierzy.
Po zbiciu kola rozrzadu i odpowiednim zablokowaniu walka rozrzadu mozemy powiedziec ze mamy "idealnie" zlorzony rozrzad.
Piasek niektorzy mechanicy ustawiaja rozrzad na mazak i tez mówia ze wszytko ladnie chula

: pn cze 08, 2009 09:49
autor: Adamm
scols11 pisze:Piasek niektorzy mechanicy ustawiaja rozrzad na mazak i tez mówia ze wszytko ladnie chula
tylko ciekawe jak dlugo
