Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba?
Czy w Silnikach ALH i 1Z po wymianie paska rozrządu trzeba sprawdzać bądź zmieniać ustawienie początku tłoczenia pompy wtryskowej ?
pozdrawiam
_PoLo_
pozdrawiam
_PoLo_
Odnośnie ALH - ?????
Co prawda nie sprawdzałem VAG`iem ale rozrząd cały zblokowany, pasek stary zdjęty, nowy dokładnie tak samo założony, żadne z kół nawet o pół milimetra nie drgnęło - z resztą gdyby się przestawiło chociażby o milimetr to już bym paska nie założył, wszystko napięte, sprawdzone, silnik odpalony - działa. Odpala tak jak odpalał bez względu na temperaturę, pali tak jak palił i śmiga tak jak śmigał - no to co tam może się przestawić???
Co prawda nie sprawdzałem VAG`iem ale rozrząd cały zblokowany, pasek stary zdjęty, nowy dokładnie tak samo założony, żadne z kół nawet o pół milimetra nie drgnęło - z resztą gdyby się przestawiło chociażby o milimetr to już bym paska nie założył, wszystko napięte, sprawdzone, silnik odpalony - działa. Odpala tak jak odpalał bez względu na temperaturę, pali tak jak palił i śmiga tak jak śmigał - no to co tam może się przestawić???
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Nigdy nic takiego nie robiliśmy... A już w kilku ALH nie wspominając o całej rzeszy innych TDI (wszak to popularny silnik)... Blokada rozrządu, zluzowanie napinacza, zdjęcie paska, wymiana rolek, założenie paska,wstępny naciąg, zdjęcie blokad, 3 pełne obroty wału w kierunku przeciwnym, kontrola\korekta napięcia napinacza, kontrola znaków, złożenie obudowy: 40-60min spokojnej roboty, silnik pali na dotyk i w drogę...To_mas pisze:Piasek, a w ALH nie jest tak jak w ze 3a koło rozrządu ,której jest na stożku ściągnąć i dopiero zakładać ?
Ale spotkałem się z opiniami: "jak wy to wymieniacie?" Bo jak mu ostatnio wymieniali to pozwalali wszystkie koła lub przynajmniej jedno i później ustawianie, regulacje, korekty... Można i tak - tylko po co?? Raz tylko zdejmowaliśmy koła w AFN`ie jak sobie klient po 360 tyś km zażyczył wymianę kół zębatych rozrządu na nowe wraz z paskiem...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Nie sądzę... Chodzi po prostu o zniwelowanie naprężeń paska na poszczególnych odcinkach i wyrównanie jego naprężenia na całym obwodzie i dokonanie ewentualnej korekty naprężenia oraz o sprawdzenie czy po 1-2-3 obrotach wału znaki nadal się pokrywają... Kierunek obrotów wału nie ma znaczenia...figurel pisze:Poczytałem instrukcję serwisową i tam pisze o obrotach (dwóch) ale zgodnych z obrotami silnika. Ma to znaczenie?
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 08:27 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Powinno sie rowniez ustawic idealnie blokade walka rozrzadu za pomoca szczelinowmierzy.Adamm pisze:Piasek, powinno sie zbijac kolo walka rozrzadu
Po zbiciu kola rozrzadu i odpowiednim zablokowaniu walka rozrzadu mozemy powiedziec ze mamy "idealnie" zlorzony rozrzad.
Piasek niektorzy mechanicy ustawiaja rozrzad na mazak i tez mówia ze wszytko ladnie chula
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 107 gości