Strona 1 z 1
nagły spadek mocy podczas jazdy
: czw cze 04, 2009 19:02
autor: bartos 2008
rozwijając temat:
podczas wyprzedzania przy prędkości 110 km nagle stracił moc i im więcej chciałem dodać gazu tym gorzej bo bardziej się mulił silnik. stało to się na prostym odcinku drogi bez żadnych dziur i dodam że się powtórzyło po raz kolejny podczas szybszej dynamicznej jazdy, ale nie zawsze!
nie wiem czym to jest spowodowane, czytałem o przepływomierzu, ale mam pytanie:
czy na vagu wyjdą jakieś błędy wskazujące dokładnie co jest przyczyna takiej usterki??
wielkie dzięki za wszelkie wskazówki
: czw cze 04, 2009 19:26
autor: EnJoy
z tego co widzę, na forum jesteś nie od dziś.. więc dziwi mnie takie pytanie
temat przecież poruszany wielokrotnie:
notlauf, przeładowanie, zapieczone kierownice, turbo VNT, zawór N75 - te słowa w szukajkę i wszystko się wyjaśni
bartos 2008 pisze:czy na vagu wyjdą jakieś błędy wskazujące dokładnie co jest przyczyna takiej usterki??
zazwyczaj wychodzi.. ale konieczne logi dynamiczne - grupy 003, 008 i 011
: czw cze 04, 2009 19:31
autor: fleshu
Tak - wyjdzie ci przeładowanie turbo na 99%. W goolge wpisz NOTLAUF i poczytaj. Zacinające sie VNT - prawie na bank lub przesterowanie zaworu N75. Vag i logi dynamiczne - tam zobaczysz efekt problemu. Używaj szukajki bo to było wałkowanie duuuuuuużooooo razy , do tego poczytaj FAQ - znajdziesz tam wiele odpowiedzi.
Zobacz czy nie masz wycieków oliwki przy odmie. Sprawdź przekaźnik 109. No i to by było na tyle.
: czw cze 04, 2009 19:38
autor: JokerMK4
Podłączcie pod VAG i analizować logi bo inaczej to będzie gdybanie
Polecam dział FAQ - temat wałkowany wiele razy

: czw cze 04, 2009 21:02
autor: antojuja
tak jak pisal fleshu turbawka na 99% do czyszczenia
: pt cze 05, 2009 20:30
autor: bartos 2008
może to śmieszne ale wiele czytałem na temat zaworu N 75, notlauf, itd. ale zasadniczo nie dotarłem do tego gdzie znajduje się nawet odma bo ta część też była poruszona w temacie.
jeszcze jedno pytanie: zapewne laiczne:
jak będęą wyglądały te logi dynamiczne grupy 003, 008 i 011 to będą same cyferki? chodzi mi o to żebym ja sam wiedział jak będzie wyglądał ten wydruk, żeby mechanik nie wcisnął mi jakiejś ciemnoty. proszę o wyrozumiałość ...

: pt cze 05, 2009 20:35
autor: PinkFloyd
bartos 2008 pisze:może to śmieszne ale wiele czytałem na temat zaworu N 75, notlauf, itd. ale zasadniczo nie dotarłem do tego gdzie znajduje się nawet odma bo ta część też była poruszona w temacie.
jeszcze jedno pytanie: zapewne laiczne:
jak będęą wyglądały te logi dynamiczne grupy 003, 008 i 011 to będą same cyferki? chodzi mi o to żebym ja sam wiedział jak będzie wyglądał ten wydruk, żeby mechanik nie wcisnął mi jakiejś ciemnoty. proszę o wyrozumiałość ...

Jak zrobiclogi i jak to wygląda masz tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462 a zdobyte wyniki wklej tu do tematu.Poza tym zrób logi grupy 011 dynamiczne tez ze zdjętym weżykiem podciśnienia z gruszki turbiny zeby byłona 100% pewne co poszło.
: pt cze 05, 2009 21:32
autor: bartos 2008
a jeszcze się podpytam bo właśnie wyczytałem, czy przegonienie autka tak na prostej drodze i przy obrotach ok. 4000 czy łopatki turbiny mogły się zapiec? ostatnimi czasy parę razy go tak przegoniłem na 3 biegu i 4 nie wrzucałem hamowałem silnikiem ale na postoju odrazu go nie gasiłem wiem że po takiej jeździe trzeba chwilę odczekać na luzie.
i jeszcze jedno ile taki odczyt kosztuje to jest jakaś konkretna stawka czy każdy ma powiedzmy inną? nie wiem jak się na to szykować?

: pt cze 05, 2009 21:41
autor: fleshu
50-100 zł - jeżeli mały warsztacik, to jak powiesz mechaniorowi o robieniu loga > to zrobi wielkie oczy. Ja bym się odezwał do ludzi z forum w okolicy - będzie taniej i pewniej. Przegonienie nie szkodzi - ono pomaga - jedynie szkodzi jak silnik jest zimny - szczególnie przy takich obrotach.
: sob cze 06, 2009 22:15
autor: gremlinr
ja ci powiem tyle ze ja mam golfa tdi 130 KM i miałem to samo wyczysciłem turbo ,,cała sobota,, zmieniłem ten zawur przy turbo na regenerowany czyli ta gruszke i autko zyje nie ta sama moc poprostu odzył zrób to i sie przekonasz

: ndz cze 07, 2009 08:27
autor: Sztomel
nie w każdym przypadku "notlaufu" podpięcie Vaga ukazuje jakiekolwiek związane z tym błędy, nawet logi dynamiczne nie wskażą co konkretnie jest uwalone ale podstawą jest sprawdzenie szczelności dolotu czyli wszystkich węży, plastikowej rury z tłumikiem oraz intercoolera na drodze turbo-kolektor ssący, potem szczelność wężyków podciśnienia a na końcu zakres ruchu sztangi turbiny.
: ndz cze 07, 2009 21:58
autor: bartos 2008
a czy na zegarze z 1/2 fis powinien w takim momencie wyświetlić się jakiś komunikat? bo w moim przypadku nic się nie pojawia. wszystko jest normalnie poza tym że nie ma mocy!
: ndz cze 07, 2009 22:26
autor: fleshu
Komunikat wyświetli się tyko w przypadku kiedy awaria ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy - np przeładowanie, spalona żarówka stopu, brak płynu w spryskiwaczach:).