Strona 1 z 1

Dziwny objaw przy ruszaniu, mul przez pierwsze 100 metrow

: czw cze 04, 2009 11:31
autor: Baster
Witam
Autko to skoda octavia z 2003 roku 1.9TDI 90 koni
Przy pierwszym odpaleniu po postoju (niezaleznie ile trwal) autko zupelnie nie jedzie, pedal wcisniety w podloge autko dociaga bardzo powoli do 2000 tys obrotow i praktycznie nie chce ich przekroczyc...pedal caly czas w podlodze i po przejechaniu okolo 100 metrow (pedal caly czas podloga) nagle dostaje kopniecie i od tej chwili juz jezdzi tak jak powienien.Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu sytuacja sie powtarza . Czyli generalnie gdy auto juz dostanie to "kopniecie" jezdzi caly czas tak jak powinno do chwili zgaszenia, pozniej cala sytuacja od nowa.Dodam ze w wezyku doprowadzajacym paliwo,tym ktory wychodzi z filtra paliwa pojawiaja sie babelki powietrza.

N75 - wyczyszczony ,poskladany od nowa dziala tak jak powinien
Przeplywka - sprawna ,profilaktycznie wyczyszczona
EGR - wczyszczony ,
Czujnik cisnienia w IC - przemyty wyczyszczony
Filtr paliwa i zaworek w filtrze razem z oringiem - wymienione na nowe
Filtr powietrza - nowy
Wezyki gumowe od zaworkow - profilaktycznie powymieniane na nowe

Ktos ma jakies pomysly co moze byc powodem takiej sytuacji ??

: czw cze 04, 2009 11:50
autor: fleshu
Jak sprawdzałeś przepływkę???????????
Przepływka ma albo usterkę na kablach albo nadaje się do śmieci > czyściłeś > jeżeli wepchałeś coś do przepływki żeby syf wyjąć > to element grzejny padł natychmiastowo.
Podepnij sobie Vag i zobacz że wywala błąd przepływki.
Po 100m schodzi w tryb awaryjny > dodatkowo będzie słabszy niż zwykle i będzie kopcił.
A jak chcesz mieć pewność to zrób loga grupy 003, 008

[ Dodano: 04 Cze 2009 12:03 ]
A kop nie odpala się przy danej prędkości, ani jakimś dystansie tylko jak obroty przekroczą 3 tyś i chwile będą na tym poziomie przez jakieś 5 s.
Na zimnym nie radza pałować go w miejscu > ale jak będzie ciepły to możesz sobie sprawdzić > odpal > zaczekaj chwilę > daj na 3200 > potrzymaj przez 5 s > i rozpocznij jazdę >>>>> dodatkowo pali paliwa min o 15% więcej niż normalnie!

: czw cze 04, 2009 12:06
autor: Baster
Przeplywka sprawna bo nie bylo jak do tej pory bledow po jej podpieciu pod kompa, wyczyszczona w sensie przeplukana nitro ... nic nie bylo wsadzane do srodka zeby wyczyscic

: czw cze 04, 2009 12:15
autor: fleshu
A jak odczyty jej wskazań przy diagnostyce? Pokazuje ile zasysa? Bo to co masz to typowy objaw zejścia ECU w awaryjny przez przepływkę. Po paru błędnych odczytach > jak zmieniasz wartość obrotów > ECU zastępuje sygnał z przepływki na stałą dawkę paliwową > no i tu masz kopa. Identikos sytuację masz w każdym TDI - dokładnie taka sama reakcja. Przydało by się podmienić przepływkę od kogoś na chwilę.

[ Dodano: 04 Cze 2009 12:17 ]
A właśnie > odepnij przepływkę na chwile i się przejedź > zobaczymy czy jak załapie awaryjny to będzie szedł tak samo?

[ Dodano: 04 Cze 2009 12:23 ]
No i dodatkowo przekaźnik 109 do sprawdzenia.

: czw cze 04, 2009 15:40
autor: Baster
Jednak okazalo sie ze to faktycznie przeplywka, wymieniona na nowa i auto smiga wreszcie jak nalezy bardzo dziekuje za pomoc:)

pozdrawiam