Witam
Na wstępie proszę modow o wyrozumiałość, poruszyłem tu kilka aspektów, ale generalnie wszystko skupia się wokół skrzynki bezpieczników

Sam kiedyś bardzo długo szukałem takiej skumulowanej informacji, skończyło się na mierniku i zabawie
Do rzeczy: coś zapodam i zadam 2 pytania. Pytania zaczynają się od ???
Odnośnie kolorowych rozdzielaczy prądowych które na powyższym zdjęciu Adama są nad skrzynką bezpieczników (przymocowane do niej).
??? - Czy ktoś wie jaki sygnał występuje na rozdzielaczu niebieskim ? wchodzą do niego pojedyncze niebieskie wtyczki z przewodami niebiesko-białymi. Zauważyłem że pojawią się tam impuls +12V na okres ok 1 sek po wyłączeniu zapłonu.
U mnie te rozdzielacze znajdują się znacznie wyżej nad skrzynką bezpieczników, przymocowane do karoserii/blachy. Widać je po zdjęciu plastiku lub wyjęciu wyłącznika świateł.
Może komuś się przyda:
Poniżej opisałem jak te rozdzielacze wyglądają u mnie (kolory żył podaje jako pełny-pasek)
Niebieski - j.w.
Biały - wchodzą wtyczki białe, kolor żyły brązowo-żółty - jest to
krańcówka drzwi kierowcy (ta osobna !) (pojawia się masa po otwarciu drzwi)
Szary/Popielaty/Beżowy - wtyczki szare, kolor żyły szaro-biały lub szaro-niebieski -
podświetlenie przycisków itp (regulowane ściemniaczem przy włączniku świateł)
Trafił mi się fabryczny bubel.. w środku rozdzielacza nie było pinów

a w ASO to kosztuje.. 28zł
Zielony - wtyczki zielone, kolor żyły czarno-biały -
+12V po stacyjce(zapłonie) poprzez bezpiecznik nr.14
Żółty - wtyczki żółte, kolor żyły czarno-żółty lub żółto-zielony -
+12V po stacyjce(zapłonie) poprzez bezpiecznik nr.4
Czarny - wtyczki czarne, żyły czarne

-
+12V po stacyjce(zapłonie), z zasilaniem przychodzi dość gruby przewód (min. 2,5mm), chyba bez bezpiecznika
Przy okazji co do krańcówek. Zauważyłem że ludzie często pytają, gdzie i jak się wpiąć, prują niepotrzebnie wiązki...
Złącze 6 pinowe w okolicy skrzynki bezpiecznikowej (do niego wpięta jest wiązka central zamka, szyb, lusterek).
Tak wygląda to złącze od strony wiązki, to po lewej (zdjęcie zapożyczone z innego postu):
a tak od strony samochodu (to samo z dwóch stron):

Pokolei..
Pin 1 - brązowo-biały -
wspólna krańcówka drzwi
Pin 2 - czerwono-biały - stały +12V przez bezpiecznik nr. 21 (zasilanie central zamka i innych dupereli w drzwiach)
Pin 3 - biały - grzanie elektrycznych lusterek
??? -
Pin 4 - czarno-zielony - tego nie wyczaiłem.... w wiązce od drzwi (tej wewnętrznej, nie w samych drzwiach) łączy się z przewodem szarym od centralnego zamka, a szary to ponoć zamykanie. Ktoś wie czemu służy to połączenie ? Może to część wiązki pod oryginalny alarm ? Dla mnie istotna sprawa ponieważ oryginalną wiązkę będę wykorzystywał do siłowników elektrycznych, a na szarym będzie się pojawiać zarówno masa jak i +12V i nie chciałbym czegoś zjarać.
Pin 5 - brązowo-zielony -
krańcówka drzwi pasażera (ta osobna !) (pojawia się masa po otwarciu drzwi)
Pin 6 - n/a