Strona 1 z 2

czyszczenie turbiny, jakie nowe uszczelki?

: śr cze 03, 2009 22:26
autor: golfmaniac22
witam wszystkich tak jak w temacie biore sie za czyszczenie turbiny i niewiem jakie nowe uszczelki powinienem zalozyc na ponowny montaz uzywalem szukajki ale nieznalazlem odpowiedzi do mojego silnika silnik to axr 1.9 tdi 2oo2rok z gory dzieki za pomoc :bigok:

: śr cze 03, 2009 23:59
autor: Ceglarz
golfmaniac22, Daj nową uszczelkę pomiędzy turbem a kolankiem, pod spływem oleju jej nr wg ETKI to 028 145 757. Jeśli masz niedzielone turbo, to także nowe uszczelki pod kolektor wydechowy.

: czw cze 04, 2009 14:47
autor: bzyk21
mam nadzieje ze sam tego nie robisz albo masz dobry sprzęt bo turbo jest jednym z najdelikatniejszych i zarazem dość drogim urządzeniem. Sam fakt ze turbo może rozkręcać się nawet do 10 000obr/min i minimalnie źle wyważona turbina zaczyna wpadać w drgania powodując luzy na wałku niszcząc łożyska. W efekcie olej smarujący i odbierający ciepło przedostanie cie się przez powstałe luzy na sprężarce do układu powietrznego mieszając się z zasanym powietrzem wpada do komory spalania gdzie następuje nieprawidłowy proces spalania (oczywiście spadek mocy większe zużycie paliwa itp). Radze dać fachowcą do regeneracji trochę to kosztuje ale dostaniesz gwarancje i masz spokój i luzz
POZDRO :bajer:

: czw cze 04, 2009 15:54
autor: Ceglarz
bzyk21, Wierzysz w to co piszesz? Czyszczenie zmiennej geometrii, nie ingeruje w żaden sposób w łożyskowanie bądź też wyważenie wirnika, nic z wałka nie jest odkręcane.

: czw cze 04, 2009 20:57
autor: antojuja
witam, powiem tak juz kilka turbawek wyczyscilem m.in. swoja i nie wymienialem zadnej uszczelki, poprostu to zalezy od ciebie i od stanu uszczelek oczywiscie

: czw cze 04, 2009 22:31
autor: golfmaniac22
bzyk21 pisze:mam nadzieje ze sam tego nie robisz albo masz dobry sprzęt bo turbo jest jednym z najdelikatniejszych i zarazem dość drogim urządzeniem. Sam fakt ze turbo może rozkręcać się nawet do 10 000obr/min i minimalnie źle wyważona turbina zaczyna wpadać w drgania powodując luzy na wałku niszcząc łożyska. W efekcie olej smarujący i odbierający ciepło przedostanie cie się przez powstałe luzy na sprężarce do układu powietrznego mieszając się z zasanym powietrzem wpada do komory spalania gdzie następuje nieprawidłowy proces spalania (oczywiście spadek mocy większe zużycie paliwa itp). Radze dać fachowcą do regeneracji trochę to kosztuje ale dostaniesz gwarancje i masz spokój i luzz
POZDRO :bajer:
kolego ja niechce regenerowac tubiny ale tylko ja wyczyscic

[ Dodano: 04 Cze 2009 22:33 ]
Ceglarz pisze:golfmaniac22, Daj nową uszczelkę pomiędzy turbem a kolankiem, pod spływem oleju jej nr wg ETKI to 028 145 757. Jeśli masz niedzielone turbo, to także nowe uszczelki pod kolektor wydechowy.
dzieki kolego o kupie te uszczelki i w niedziele biore sie za turbawke dam znac jak poszlo dzieki :pub:

Bez obaw

: czw cze 04, 2009 22:39
autor: tomibull
Czyszczenie zapieczonych kierownic jak pisał przedmówca nie wpływa na łożyska i szczelność turbiny. Jedyny problem to delikatnie rozebrać stronę gorącą turbawki.
Przyda się palnik aby rozgrzać część gorącą łatwiej zejdzie, choć wielu osobom udaje się bez tego np. gumowym młotkiem.
U mnie diagnoza zapieczone w ten weekend biorę się za czyszczenie mojej turbawki, zaślepienie EGR, ewentualnie wycięcie kata(tu wciąż się zastanawiam).Zamierzam również odpiąć odmę aby nie waliła olejem do dolotu(planuję przerobić metalowy pojemnik na zbiornik umieszczony między odmą a dolotem aby tam spływał olej).
Zamierzam kupić nowe uszczelki pod kolektor wylotowy i po przewodów z olejem(jednoczesna wymiana oleju na nowy). I tyle jeśli ktoś ma sugestie co jeszcze poprawić chętnie się czegoś nowego dowiem.

: czw cze 04, 2009 23:21
autor: antojuja
tomibull, nad wywaleniem kata sie nawet nie zastanawiaj tylko go wywal, obudowe pozostaw a srodek wywal ja tak zrobilem i dodam ze zadnych rezonansow niema jak co niektorzy gdybaja, aha i nie zalowac np wd40 na turbo tzn na goraca muszle musi sie ona jakby nie bylo ,,wymoczyc'' to wtedy pewniak ze zejdzie napewno duzo lzej

kat pewnie też poleci.

: czw cze 04, 2009 23:37
autor: tomibull
dzięki za podpowiedź. Nie napisałem ale też zamierzam wyczyścić cały dolot - sie wie. Porobię fotki może jakaś fotoporada powstanie.Widzę że również jestes posiadaczem ASV. Powiedz opornik masz na stałe włączony czy tylko włączasz okazjonalnie(ewentualnie dopiero po nagrzaniu silnika- różnie słyszałem) i czy wywala ci błędy w kompie.

: pt cze 05, 2009 10:14
autor: Bronco
antojuja pisze:tomibull, nad wywaleniem kata sie nawet nie zastanawiaj tylko go wywal, obudowe pozostaw a srodek wywal ja tak zrobilem i dodam ze zadnych rezonansow niema jak co niektorzy gdybaja...
:gora: Co najwyżej będzie pogwizdywać...

: pt cze 05, 2009 21:15
autor: antojuja
Bronco pisze:
antojuja pisze:tomibull, nad wywaleniem kata sie nawet nie zastanawiaj tylko go wywal, obudowe pozostaw a srodek wywal ja tak zrobilem i dodam ze zadnych rezonansow niema jak co niektorzy gdybaja...
:gora: Co najwyżej będzie pogwizdywać...
w tych autach w ktorych robilem te rzeczy nic nie pogwizduje moze u ciebie, ciekaw jestem skad to stwierdzenie, pogwizywac to moze turbo ale nie wydech ( kiedys fso 125p i polonez pogwizdywaly)

: pt cze 05, 2009 22:43
autor: raczyk2
Witam jestem nowy na forum podepne się pod temat z moim problemem golf 4 ATD 101km borykam sie juz 3 miesiące z trybem awaryjnym (turbo przeładowuje) n75 wymienione na nowe, mechanik stwierdzil zapieczone kierowniczki. Turbo poszlo na stół wyczyscil na połysk ale mi powiedział ze kierowniczki mają luzy i że dalej bedą się zacinać.
Oczywiście nadal auto wchodzi w tryb awaryjny przy 3000obrotow oraz na 4 i 5 biegu od 1800obr odczuwalne są przerwy trwa to ulamek sekundy i powtarza sie aż do odciecia turbiny. Czy możliwe ze kieroniczyki mogą mieć luzy? Czy pozostala tylko regeneracja? Prosze o porady

: sob cze 06, 2009 09:45
autor: maxymilianus
Po wycięciu kata nic nie gwiżdże...bez paniki. Turbina wytłumia skutecznie :bajer: spaliny, resztę załatwia tłumik.

: ndz cze 07, 2009 22:33
autor: golfmaniac22
a wiec jestem juz po zabiegu turbawa wyczyszczona nie byla jakos mocno zawalona sadza ale ta lopatka ktora steruje kierownicami zacinala sie po czyszczeniu chodzi bardzo luzo odrazu czuc efekt autko fajnie sie zbiera :bigok: :pub: