Strona 1 z 1

silnik AJM muli, co mu jest?

: ndz maja 31, 2009 11:04
autor: Kukiz
Witam!
Mam problem ponieważ w moim TDI włącza się tryb awaryjny przy gwaltownym przyspieszaniu. Na poczatku myślałem, że t przepływomierz wiec wymieniłem go na nowy Boscha, na trochę ustało albo mi się tylko tak wydawało. Później problem wrócił wiec powiedziano mi, że to wina kierowniczek turbiny więc została wyczyszczona. Testowałem go i wydawało się ok ale ostatnio sporadycznie problem wraca (czyszczenie turbiny było z miesiąc temu). Wszystko było wtedy sprawdzone pod komputerem i niby ok. Nie wiem co to może być może to zaworek N75?
Proszę o pomoc!

: ndz maja 31, 2009 11:39
autor: Ceglarz
Kukiz, Najprościej sprawdzić go vagiem. Możesz odpiąć przewód od gruchy i się przejechać, jeśli wtedy nie złapie notalufa , to będzie wiadomo, że z turbem jest OK.

: ndz maja 31, 2009 11:45
autor: homsky
Ceglarz pisze:Możesz odpiąć przewód od gruchy i się przejechać, jeśli wtedy nie złapie notalufa , to będzie wiadomo, że z turbem jest OK.
Wtedy może mu złapać notlaufa z niedoładowania

Koniecznie zanim zaczniesz kombinowac na zasadzie może to może tamto , trzeba wykonać logi dynamiczne kanały 008+011 , to nam da obraz sytuacji.

Jeśli nie masz mozliwości zrobić to samemu to poproś kogoś z forum z okolicy kto ma VAGa albo skoro jesteś z Łodzi wizyta u Uyssy'ego --> http://www.g-lab.pl/kontakt.html

: ndz maja 31, 2009 12:58
autor: JABcok20
przemyj czujnik cisnienia na dolocie benzyną i bedzie wszytko ok...

: ndz maja 31, 2009 14:37
autor: Kukiz
Ok spróbowałbym z tym czujnikiem tylko, który to jest...?a jak nie pomoże to najwyżej podjade do g-lab. Chociaż był już sprawdzany vagiem i nic nie wychodziło po czyszczeniu turbiny...

: ndz maja 31, 2009 15:05
autor: JABcok20
czujnik przeważnie na rurach od icka, albo na intercoolerze. zdarza sie również w komputerze wmontowany.

: ndz maja 31, 2009 15:20
autor: Kukiz
Jak wstawie zdjęcie silnika to pomożecie mi go zlokalizować?

: ndz maja 31, 2009 15:24
autor: JABcok20
tam nie ma co lokalizować;)
szukaj po prostu wtyczki
http://www.bosch.com.au/content/language1/html/4596.htm

albo częściej
https://ssl.allegro.pl/show_item.php?item=624671413

jesli odcina Ci turbine po przygazowce do momentu nastepnego odpalenia to w 60 % jest to wina tego czujnika. przemyj go benzyna ekstr.

: wt cze 02, 2009 17:34
autor: Kukiz
Mam pytanie, aby dojść do tego czujnika muszę zdemontować zderzak? BO cooler od turbiny jest własnie tam...

: wt cze 02, 2009 19:34
autor: JABcok20
czujnik powinien byc na rurze dolotowej tej plastikowej daj zdjecie silnika pod maska

: wt cze 02, 2009 20:19
autor: Kukiz
Na jednym zdjeciu dodatkowo zaznaczylem dwa zaworki, ktore sa takie same, ktory z nich to n75?

[ Dodano: 02 Cze 2009 20:22 ]
http://www.kuka.neostrada.pl/silnik.rar

: wt cze 02, 2009 22:55
autor: tomek08
Witam ten zaworek masz na dolocie (plastikowa rura)dochodzącym do kolektora ssącego. Szukaj wtyczki, to jest ten zawór, ale nie widzę związku. N75 jest na podszybiu z białą lub szarą główką, a z czarną bym przemył WD-40. Pozdrawiam.

: śr cze 03, 2009 02:55
autor: fleshu
No i kolejny raz czyszczenie czujnika doładowania, zapieczone VNT. A ja was zapytam z jakiego powodu?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2900571#2900571
Dalej to zostaje tylko N75 i przekaźnik 109.

: śr cze 03, 2009 14:59
autor: Kukiz
fleshu, Czyli co radzisz sprawdzic?