AHF i 2x urwana ośka turbo.....

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

AHF i 2x urwana ośka turbo.....

Post autor: Kris-THC » sob maja 30, 2009 23:17

Po włożeniu 216 i sofcie auto miało na rolkach 155 kucy na ori turbinie. Po udanym tjunie auto zjeździło 24h jak wysrało się turbo. Na nowej turbinie zrobiłem 14kkm i znowu ukręciła się ośka i myślałem że szlag mnie trafi, ale że firma od turbin I liga dostałem niedawno GT17 ale zarówno na obecnej jak i na poprzedniej czuję wyraźnego laga poniżej 2,5k obrotów, na obecnej jest lepiej bo ok 2200 fotel kopie w plecy. Nie chciałbym żeby 3 turbina się wysrała a gdy patrzę na logi to zawsze (na 2 ostatnich turbinach) mam przeładowanie 0,2 BARa od tego zadanego przez program. Auto jest szatańskie od 2500 obrotów a poniżej tak średnio, na ori turbinie kopało już od samego dołu. W sumie i tak nie deptam do podłogi poniżej 2000 ale dziwi mnie to trochę. Druga sprawa to wydech. Jest goła rura strumienica i na końcu niewielki tłumik przelotowy a zauważyłem że na obecnej nowej GT17 wydech stał się dużo bardziej głośniejszy basowy (chyba spaliny swobodniej przez nie lecą), plecionka jest nowa zero nieszczelności na wydechu. Nigdy nie regulowałem sztangi w turbinach bo ponoć są już odpowiednio wysterowane. Teraz pytanie? czy przyczyną ukręcania osiek nie jest ten lag z dołu a po chwili nagły strzał mocy? Układ smarowania raczej wykluczam, każdą z turbin wkładałam własnoręcznie w niemalże laboratoryjnych warunkach, od 3 lat jeżdżę na motulu 5W40 auto spija 300-400 ml oliwy między wymianami (10kkm). Mam pewne obawy co do deptania tego auta bo boję się że kolejne turbo poleci, jeżdżę z rozsądkiem tak jak jeździć TDIkiem się powinno.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » ndz maja 31, 2009 07:16

Wychodzi że jednak to nie był "udany tjun"-fachowiec powinien ci zmniejszyć laga softem i sprawdzić sterowanie doładowaniem.Na wykresie powinno wszystko widać.



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz maja 31, 2009 12:10

jaaano pisze:"udany tjun"-fachowiec powinien ci zmniejszyć laga softem i sprawdzić sterowanie doładowaniem
Na ori turbinie laga nie było wcale.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » ndz maja 31, 2009 17:24

A co stwierdziła firma która wymieniła turbawke? Nie podejrzewają jakiejś przyczyny?



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz maja 31, 2009 17:26

Żadnych podejrzeń ze strony firmy.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » ndz maja 31, 2009 19:59

Jedz do tego tjunera niech robi porządek



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » ndz maja 31, 2009 22:03

Tuner jeden z najlepszych w kraju z czym miałby robić porządek? Max ciśnienie zadane programem 1,244 Bara więc OK. Auto po programie na ori turbince spinało się rewelacyjnie od samego dołu a na 2 ostatnich już jest lag z dołu a później przeładowanie ok 0,2 Bara. N75 pracuje w granicach max.70% przy ciśnieniu 1,4 Bara a ogólnie lata w zakresie 25~71%.
Tu wykres z rolek na ori turbince: Obrazek
Przy ostatnich temperaturach auto wcale nie kopci przy butowaniu co też mnie trochę niepokoi :grin:


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » pn cze 01, 2009 16:28

Więc jeśli dobrze rozumuje to soft robił ci na ori turbinie a na wysranej i tej co teraz jeżdzisz to nie?Inna turbina inny soft-zwłaszcza wieksze i hybrydy.



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » wt cze 02, 2009 13:36

Kris-THC pisze: Tu wykres z rolek na ori turbince
Tak sobie patrzę na te wykresy i tabelki i pierwsze co mi się wyraźnie rzuca w oczy to to, że auto w pierwszym teście serii nie trzyma - 66KM i 142Nm przy 2689rpm...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 02, 2009 13:52

Radion pisze:pierwsze co mi się wyraźnie rzuca w oczy to to, że auto w pierwszym teście serii nie trzyma - 66KM i 142Nm przy 2689rpm...
wtryski były do bani, po założeniu 216stek przybyło ponad 50 KM !!! :bigok:

Kris-THC, skąd brałeś te GT17 ?

czy zakładałeś turbiny z AZS czy ARL ?

w jakich okilicznościach odlatywały

jeśli późno wstawały to nalezy skrócić o jednen lub 2 obroty sztange

0,2 Bara overboosta to jest nic, rozumiem że to chwilowo a ptem wraca do zadanego ? - pokaz jakies logi
Kris-THC pisze:Układ smarowania raczej wykluczam, każdą z turbin wkładałam własnoręcznie w niemalże laboratoryjnych warunkach
chodzi o to że czasem wadliwy jest zawór na pompie oleju i na maks rpm jest za duże cisnienie oleju co powoduje wywalenie ośki..



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » wt cze 02, 2009 22:53

Tu są logi z 011: http://spreadsheets.google.com/pub?key= ... utput=html
Na obecnej turbinie jest nieźle ale nie to co było na fabrycznej przez tych kilka szczęśliwych godzin :helm:

[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:02 ]
Logi wykonane na 4 biegu ale teren zabudowany więc przy 4000 rpm zaraz hamować trzeba ale auto wkręca się wyżej bez problemu choć nawet przy ostrej jeździe zapinam wyższy bieg przed 4000 rpm. Ta turbina wydaje się OK słychać lekki świst przez 2~3 sekundy jak się zbiera z dołu ale lag jest mniejszy. Co zauważyłem to głośniejszy wydech na obecnej turbinie mimo że plecionka nowa i wszystkie uszczelki też. Turbina jest z Mielca a firmę polecam Wszystkim bo kilku znajomych korzystało z jej usług i są obecnie zadowoleni.

[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:04 ]
Ostatnio turbo klękło przy ok 2500 rpm na 3 biegu, normalnie wyjechałem z ronda i koniec :grin:

[ Dodano: Wto Cze 02, 2009 23:13 ]
W ogóle ma ktoś rozpisk modeli silników TDI i oznaczeń turbin jakie do nich trafiały? Poprzednia była niby wzmocniona na obudowie strony zimnej było VNT15 a na obecnej którą otrzymałem jest GT17.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr cze 03, 2009 08:56

Co jak co mi to na smarowanie wyglada bo 0.2 bara w OB to naprawde nic strasznego.
I jeszcze jedno wywal strumienice na wszelki wypadek :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 03, 2009 11:29

rob555 pisze:Co jak co mi to na smarowanie wyglada
tak jak pisałem wczesniej, wygląda że coś z cisnieniem oleju moze być nie tak

zakombinuj jakiś czujnik cisnienia oleju i zmierz na wolnych obroptach, przy 2000, 3000 i 4000 rpm

raczej turbo nie odleciało z przeładowania co widać na Logach no i z opisu że przy 2500 rpm

przy 2500 rpm to te male VNT15 moga i 2 bary dmuchac w OB bez problemu



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr cze 03, 2009 14:48

Dzięki z radę, sprawdzę ciśnienie oleju, chociaż warsztat od turbin nie określił w żadnym z przypadku czy przyczyną urwania ośki mogły być problemy z układem smarowania a sam to sugerowałem.
rob555 pisze:I jeszcze jedno wywal strumienice na wszelki wypadek :)
Tak też zrobię ale wspawana była po wysypaniu pierwszej turbiny, myślałem że wyciszy nieco wydech jak sugerował spec od tłumików. Obecnie jest strumienica i mały tłumik przelotowy i jest bardzo głośno jak na mój gust. Chętnie wróciłbym do fabrycznego tłumika ale teraz mam dokładkę w zderzaku podciętą pod końcówkę i będzie lipnie wyglądać a z dospawaniem końcówki do fabrycznego łatwo raczej nie bedzie bo te tłumiki w AHF-ach mają trochę poje.... kształt.

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 15:16 ]
cowboy pisze:jeśli późno wstawały to nalezy skrócić o jednen lub 2 obroty sztange
O jeden obrót czyli 360 stopni tak? Jak w AHF idzie ten gwint? turbina jest gruszką w dół czyli kręcić sztangą w prawo (patrząc znad silnika :) po zluzowaniu nakrętki kontrującej czy w lewo?

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 17:31 ]
Wydaje mi się że w prawo na 99%


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości