Strona 1 z 1

zamiana silnika 1,9d na 1,9tdi

: sob maja 30, 2009 17:55
autor: kokon12
witam serdecznie forumowiczow ,przymierzam sie do zamiany silnika 1,9d na 1,9tdi w vw transporterze ,zastanawia mnie jednak to czy bedzie dało sie połączyc nowy silnik z starą skrzynią rozstaw srób oraz szprzegło(podobno jest wzmacniane w tdi) czy stara skrzynia przeniosłaby wiekszą moc??? jak myslicie o takiej operacji ,prosze o jakies sugestie,dodaje ze mam upatrzonego całego golfa wiec podzespoły były by wszystkie ,pozdrawiam

: sob maja 30, 2009 19:27
autor: roman58
Blok silnika z połaczeniem skrzyni biegów niczym się nie różni wszystko będzie pasowało.

: sob maja 30, 2009 20:32
autor: kokon12
witaj ,tak przypuszałem, jednak pamientam jak bawiłem sie moim mk3 tdi -- po zastosowaniu opornika na pompie wtrysokwej uslizgiwało sprzegło z powodu nadmiaru mocy,obawiam sie ze standardowe sprzegło moze byc zasłabe

: sob maja 30, 2009 21:36
autor: KanedA
pewnie sprzęgło będzie padało średnio raz na 3 miesiące...pytanie czy wogóle dwumas podejdzie pod skrzynię z 1.9D, ewentualnie - jednomas 1Z ze sprzęgłem vr6 :smoke:

Ja akurat jestem w trakcie swapa z 1.9TD AAZ na 1.9TDI AFN ze skrzynią z AFN, ale już nie sprawdzę czy skrzynia z TD podejdzie pod AFN bo bebechy są już w komorze... i z moich spostrzeżeń powiem tak... łapa ze skrzyni z tyłu nie pasuje (z TD pod AFN) i rozrusznik tak samo... jeżeli by to mogło cokolwiek pomóc...

Pozdro,

: sob maja 30, 2009 21:49
autor: lapek85
KanedA pisze:pewnie sprzęgło będzie padało średnio raz na 3 miesiące...
to jaką moc będzie mieć te TDI, że tak mocno będzie obciążone sprzegło?? :chytry: :grin:

: sob maja 30, 2009 22:01
autor: KanedA
lapek85 pisze:
KanedA pisze:pewnie sprzęgło będzie padało średnio raz na 3 miesiące...
to jaką moc będzie mieć te TDI, że tak mocno będzie obciążone sprzegło?? :chytry: :grin:
Miałem na myśli to, gdy kokon12, wsadzi starą skrzynię z 1.9D do 1.9TDI... miałem 1.9TD AAZ i po małych modach typu dawka i ciśnienie doładowania po ok 3-4 miesiącach sprzęgło zaczęło się ślizgać... o swoje sprzęgło w AFN się raczej nie mam co martwić ;)

Pozdro,

: sob maja 30, 2009 22:28
autor: lapek85
KanedA pisze:o swoje sprzęgło w AFN się raczej nie mam co martwić
jak wsadziłeś jednomasę ze wzmocniony dociskiem i tarczą to pewnie że masz spokój

mnie taż to czeka wywalenie dwumasy i przejście na stare sprawdzone rozwiązanie

: ndz maja 31, 2009 01:12
autor: b8tz
Jeśli chodzi o swap w T4 to AFN nie podejdzie bo nie spasuje turbina z kolektorem - po prostu się nie zmieści. 1z wchodzi bez problemu. W T4 silnik jest inaczej pochylony. Turbo od AFN'a podejdzie na kolektorze od Sharana.

Co do skrzyni - spasuje z silnikiem, ale bedzie za krótka - auto bedzie jechalo na wysokich obrotach, a vmax przy 4500 obrotach to jakieś 140 km/h