zamiana silnika 1,9d na 1,9tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kokon12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 11, 2008 13:05
Lokalizacja: zator

zamiana silnika 1,9d na 1,9tdi

Post autor: kokon12 » sob maja 30, 2009 17:55

witam serdecznie forumowiczow ,przymierzam sie do zamiany silnika 1,9d na 1,9tdi w vw transporterze ,zastanawia mnie jednak to czy bedzie dało sie połączyc nowy silnik z starą skrzynią rozstaw srób oraz szprzegło(podobno jest wzmacniane w tdi) czy stara skrzynia przeniosłaby wiekszą moc??? jak myslicie o takiej operacji ,prosze o jakies sugestie,dodaje ze mam upatrzonego całego golfa wiec podzespoły były by wszystkie ,pozdrawiam



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob maja 30, 2009 19:27

Blok silnika z połaczeniem skrzyni biegów niczym się nie różni wszystko będzie pasowało.



kokon12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob paź 11, 2008 13:05
Lokalizacja: zator

Post autor: kokon12 » sob maja 30, 2009 20:32

witaj ,tak przypuszałem, jednak pamientam jak bawiłem sie moim mk3 tdi -- po zastosowaniu opornika na pompie wtrysokwej uslizgiwało sprzegło z powodu nadmiaru mocy,obawiam sie ze standardowe sprzegło moze byc zasłabe



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » sob maja 30, 2009 21:36

pewnie sprzęgło będzie padało średnio raz na 3 miesiące...pytanie czy wogóle dwumas podejdzie pod skrzynię z 1.9D, ewentualnie - jednomas 1Z ze sprzęgłem vr6 :smoke:

Ja akurat jestem w trakcie swapa z 1.9TD AAZ na 1.9TDI AFN ze skrzynią z AFN, ale już nie sprawdzę czy skrzynia z TD podejdzie pod AFN bo bebechy są już w komorze... i z moich spostrzeżeń powiem tak... łapa ze skrzyni z tyłu nie pasuje (z TD pod AFN) i rozrusznik tak samo... jeżeli by to mogło cokolwiek pomóc...

Pozdro,


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

lapek85

Post autor: lapek85 » sob maja 30, 2009 21:49

KanedA pisze:pewnie sprzęgło będzie padało średnio raz na 3 miesiące...
to jaką moc będzie mieć te TDI, że tak mocno będzie obciążone sprzegło?? :chytry: :grin:



Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » sob maja 30, 2009 22:01

lapek85 pisze:
KanedA pisze:pewnie sprzęgło będzie padało średnio raz na 3 miesiące...
to jaką moc będzie mieć te TDI, że tak mocno będzie obciążone sprzegło?? :chytry: :grin:
Miałem na myśli to, gdy kokon12, wsadzi starą skrzynię z 1.9D do 1.9TDI... miałem 1.9TD AAZ i po małych modach typu dawka i ciśnienie doładowania po ok 3-4 miesiącach sprzęgło zaczęło się ślizgać... o swoje sprzęgło w AFN się raczej nie mam co martwić ;)

Pozdro,
Ostatnio zmieniony sob maja 30, 2009 22:03 przez KanedA, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

lapek85

Post autor: lapek85 » sob maja 30, 2009 22:28

KanedA pisze:o swoje sprzęgło w AFN się raczej nie mam co martwić
jak wsadziłeś jednomasę ze wzmocniony dociskiem i tarczą to pewnie że masz spokój

mnie taż to czeka wywalenie dwumasy i przejście na stare sprawdzone rozwiązanie



Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » ndz maja 31, 2009 01:12

Jeśli chodzi o swap w T4 to AFN nie podejdzie bo nie spasuje turbina z kolektorem - po prostu się nie zmieści. 1z wchodzi bez problemu. W T4 silnik jest inaczej pochylony. Turbo od AFN'a podejdzie na kolektorze od Sharana.

Co do skrzyni - spasuje z silnikiem, ale bedzie za krótka - auto bedzie jechalo na wysokich obrotach, a vmax przy 4500 obrotach to jakieś 140 km/h



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 62 gości