BIOPALIWO DO GOLFA IV? TAK CZY NIE

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

BIOPALIWO DO GOLFA IV? TAK CZY NIE

Post autor: FILIP_1988 » pt maja 29, 2009 13:52

Wiem ze tamatów bylo kilka ale w zadnym nie znalazlem jasnej odpowiedzi. Mam golfa IV SDI 2002R.
Moge lac biopaliwo(E100) czy nie, jakie jest stanowiso volkswagena??
Wiem ze producent pompowtrysków nie zaleca. Proszę o jasna odpowiedz, ewentualnie opinie uzytkowników którzy jezdzą na bio.



Tommuzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw mar 31, 2005 18:23
Lokalizacja: Pułtusk WPU
Kontakt:

Post autor: Tommuzik » pt maja 29, 2009 17:23

Witam. Posiadam Golfa III 1.9D 1Y i na bio paliwie jeżdżę już od kilku miesięcy. Tankuję na stacji bliska i tak szczeże to nie zauważyłem prawie żadnej różnicy. No może ze dwie setki więcej spali tego paliwa i na ciepłym silniku, oczywiście jak świece nie grzeją to czasami zdarzy mu się dłużej zakręcić, ale to sporadycznie. Tak to jedzie bez różnicy, dynamicznie przyśpiesza, nie kopci i pachnie delikatnie frytkami, a co pokarze czas to się okaże. Narazie jestem zadowolony, a różnica w cenie 60-70groszy na litrze.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » pt maja 29, 2009 19:51

FILIP_1988, jeśli masz silnik na pompowtryskach a po roczniku widzę, że tak jest to stanowczo odradzam. Bio znoszą lepiej starsze diesle (D), choć i TDI na zwykłej pompie VP też dają radę. Natomiast mając PD (opieraJac się na doświadczeniach kolegi który ma mkV właśnie na PD), na Twoim miejscu nie oszczędzalbym na ropce i dorzucił te pare groszy wiecej tankując zwykła.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pt maja 29, 2009 20:58

cashtetzky pisze:FILIP_1988, jeśli masz silnik na pompowtryskach a po roczniku widzę, że tak jest to stanowczo odradzam. Bio znoszą lepiej starsze diesle (D), choć i TDI na zwykłej pompie VP też dają radę. Natomiast mając PD (opieraJac się na doświadczeniach kolegi który ma mkV właśnie na PD), na Twoim miejscu nie oszczędzalbym na ropce i dorzucił te pare groszy wiecej tankując zwykła.
skoro napisał że ma SDI z oznaczeniem AQM to jest to 1.9 SDI na pompie a nie PD, PD były dopiero w 2.0 SDI

spokojnie może śmigać na BIO
Ostatnio zmieniony pt maja 29, 2009 20:59 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » pt maja 29, 2009 21:24

mettenos, dzięki za poprawienie. mój błąd - nie dopatrzyłem.


Obrazek
Obrazek

vjarek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 04:54
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: vjarek » ndz maja 31, 2009 09:16

Ja mam 2002 TDI PD jeżdżę na B100 i nie widzę różnicy (oprócz ceny) , producent dopuszcza stosowanie biodiesla w starszych pompowtryskach o niższym ciśnieniu, w Golfie V już nie jest z tego co widzę dopuszczane używanie B100.



Awatar użytkownika
FILIP_1988
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: pt gru 28, 2007 23:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: FILIP_1988 » ndz maja 31, 2009 17:26

dzięki za wszystkie posty



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn cze 01, 2009 07:18

vjarek pisze:Ja mam 2002 TDI PD jeżdżę na B100 i nie widzę różnicy (oprócz ceny) , producent dopuszcza stosowanie biodiesla w starszych pompowtryskach o niższym ciśnieniu, w Golfie V już nie jest z tego co widzę dopuszczane używanie B100.
w moim jest dopuszczalne, mówi o tym instrukcja obsługi, ... " w przypadku tankowania ON wymiana filtra paliwa co 90 tyś. km zaś przy tankowaniu BIO wymiana filtra powinna następować nie później niż co 30 tyś. km", także jeśli jest dopuszczalne BIO w TDI to przy SDI tym bardziej
Ostatnio zmieniony pn cze 01, 2009 07:19 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



bartiboro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn sie 07, 2006 09:06
Lokalizacja: Płock

Post autor: bartiboro » wt cze 02, 2009 10:28

Witam,

ostatnio mechanik mnie ostrzegał przed biopaliwem. Podobno może dojść do rozszczelnienia pompy wtryskowej, gdyż jak mówił, uszczelki nie są odporne na pewien składnik znajdujący się w biopaliwie. Nie wiem na ile jest w tym prawdy, ale ja więcej tego nie zatankuję - szkoda tdika. Dziś mu wynagrodzę Shell GTL-em :)



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » wt cze 02, 2009 10:52

a tankowal juz ktos tego shella z gtl'em? jak sie on sprawuje?



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt cze 02, 2009 11:31

bartiboro pisze:Podobno może dojść do rozszczelnienia pompy wtryskowej, gdyż jak mówił, uszczelki nie są odporne na pewien składnik znajdujący się w biopaliw
Cos w tym prawdy jest, ja co prawda mam TD ale ok 2 lata temu temu zalewalem 100% rzepaku z biedronki no moze to nie jest typowe biopaliwo ale gdy nadeszly zimne pory podajze pazdziernikowe to jadac auto mi gaslo to musialem pilowac zeby zapalic ( w trakcie jazdy ) i potem zaczely sie wycieki. Rzepak zamarzl i chyba wystrzelily oringi na pompie. Kiedys tu czytalem, ze jak chce sie jezdzic na takich paliwach to trzeba powymieniac uszczelki w pompie bo stare niedobrze wspolpracuja z "nowymi" paliwami.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt cze 02, 2009 13:07

piotrekgal pisze:
bartiboro pisze:Podobno może dojść do rozszczelnienia pompy wtryskowej, gdyż jak mówił, uszczelki nie są odporne na pewien składnik znajdujący się w biopaliw
Cos w tym prawdy jest, ja co prawda mam TD ale ok 2 lata temu temu zalewalem 100% rzepaku z biedronki no moze to nie jest typowe biopaliwo ale gdy nadeszly zimne pory podajze pazdziernikowe to jadac auto mi gaslo to musialem pilowac zeby zapalic ( w trakcie jazdy ) i potem zaczely sie wycieki. Rzepak zamarzl i chyba wystrzelily oringi na pompie. Kiedys tu czytalem, ze jak chce sie jezdzic na takich paliwach to trzeba powymieniac uszczelki w pompie bo stare niedobrze wspolpracuja z "nowymi" paliwami.
piotrekgal tankowałeś podczas mroźnych dni biedronkowy olej i nie lałeś żadnych dodatków zapobiegających zamarzaniu i wytrącaniu się parafiny? - toć to samobójstwo, jeżeli zaś hodzi o BIO to z kolei ja swego czasu słyszałem opinię eksperta na łamach jednego z niemieckich programów (chyba ZDF) i stwierdził on, że jest jedna zasada - tzn. wiadomo że paliwo raczej nie ma styczności z olejem syntetycznym w pojeździe - ale jak pojazd a raczej jego silnik jest fabrycznie przystosowany do użytkowania go na pełnym oleju syntetycznym, to BIO w żaden sposób mu nie zaszkodzi - może pojawić się jedynie problem przy pierwszym zatankowaniu BIO - ponieważ z racji tej, iż zawiera bardzo dużo estrów, które mają duże właściwości myjące (coś na wzór pełnego oleju syntetycznego) - może dojść do zatkania filtra paliwa z uwagi na - jak to powiedział - wypłukanie osadów ze zbiornika paliwa i przewodów paliwowych normalnie nie zauważalnych oczywiście dla ludzkiego oka, po wymianie paliwa można spokojnie jeździć ale trzeba pamiętać o częstszej wymianie filtra paliwa.

Więc gdy czytam sporo opinii na różnych forach internetowych dochodzę do wniosku że jest to prawda, gdyż masa ludzi skarży się na zatkanie filtra paliwa po pierwszym tankowaniu, jednakże problem ten występuje tylko na początku i później bezproblemowo można jeździć na BIO. Tylko teraz się zastanawiam, co będzie jak ktoś będzie tankował na przemian - raz BIO raz ON :smoke: ???

[ Dodano: 02 Cze 2009 13:16 ]
Marioprestiz pisze:a tankowal juz ktos tego shella z gtl'em? jak sie on sprawuje?
jest o tym już temat na forum ale dodam, że moje odczucia są takie - po pierwszym zatankowaniu pod korek zbiornika i wyjeżdżeniu go byłem bardzo zdziwiony (pozytywnie) "in plus" - spalanie wyszło mi 51 litrów na 1000 km, teraz nadal tankuję na Shellu i spalanie znowu jest na poziomie 5,4-5,5 litra więc to 5,1 było chyba tylko zwykłym zbiegiem okoliczności - być może silnik przy max obrotach i prędkości lepiej pociągnie niż inny ON (bo mam takie odczucie) ale kto to wykorzysta, nikt przecież nie jeździ w wyścigu Lemans. Więc dochodzę do wniosku że to paliwo z GTL jest tylko czysto wybiegiem marketingowym, myślę że ci, którzy jeżdżą na różnych paliwach z różnych stacji jednak powierdzą moje słowa
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 13:10 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » wt cze 02, 2009 13:21

moim zdaniem NASZE bio jest jednak gorsze od tych niemieckich/amerykanskich itd :P



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt cze 02, 2009 13:23

Marioprestiz pisze:moim zdaniem NASZE bio jest jednak gorsze od tych niemieckich/amerykanskich itd :P
a czym jest ono poparte??? robiłeś jakieś badania naukowe w tym zakresie??? czy po prostu jest bo jest???

mówmy tu o "NORMALNYCH" paliwach z NORMALNYCH stacji a nie tych będących na czarnej liście
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 13:24 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości