Pisk z okolic alternatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Pisk z okolic alternatora

Post autor: cashtetzky » czw maja 28, 2009 17:11

Witam!
Dziś po powrocie z trasy, zauważyłem że na jałowym słychać pisk - gwizd z okolic prawego przedniego koła (alternator). Na trasie jechalem "z ciężką nogą".
na bocznej drodze zrobiłem test na kolo dwumasowe - przy 50 km/h wrzuciłem piątke. W tej kwestii ok, jednak tak jak wyżej - pojawił się pisk, niejednostajny, miarowy. coś podobnego jak nienaoliwione łożysko.
Panowie co to może być? Pasek wielorowkowy? Napinacz?
Czekam na sugestie.


Obrazek
Obrazek

PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw maja 28, 2009 19:36

a wiec piszczy caly czas?? moze lozyska alternatora, jak wlaczysz swiatla i ogolnie elektryke to pisk sie wzmaga??


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 28, 2009 20:37

Rolka zwrotna paska alternatora - znajdziesz to pomiędzy alternatorem a pompą klimy.
Na 99% to go boli.
Koszt około 100 zł.
Wygląd : http://www.febi.com/pdb/main/Pictures/17726.jpg
Jak naprawić: Ściągamy rurę ciśnienia łączącą intercoller z EGR, kluczem nr 16 oczko podnosimy napinacz paska alternatora - blokujemy go kawałkiem stalowego pręcika - ma być mocny i odpowiednio długi. Zapamiętujemy układ paska > sprawdzamy czy na feralnej rolce (zrobiona z plastiku) jest rant - normalnie jest płaska - mocno wyjechana ma duży rant. Zdejmujemy dekielek od rolki > klucz imbusowy - nie pamiętam tylko rozmiaru. No i zakładamy roleczkę i składamy. Przy odblokowaniu napinacza paska alternatora unosimy go lekko kluczem > i wyciągamy trzpień blokujący.

Hehe > pewnie masz niezły gwizd przy hamowaniu biegami > chodzi jak sportowy???



Awatar użytkownika
cashtetzky
semper fidelis
semper fidelis
Posty: 168
Rejestracja: czw mar 06, 2008 20:15
Kontakt:

Post autor: cashtetzky » czw maja 28, 2009 21:24

fleshu, dzięki za opis wymiany.
wydaje mi się, że warto dokupić pasek wielorowkowy - skoro już wymieniam.
pewnie masz niezły gwizd przy hamowaniu biegami > chodzi jak sportowy???
hmm, nic takiego nie zauważyłem. jutro obadam.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 28, 2009 22:22

Jest tam! hehe - mam AHF-a - sam nie wiedziałem - myślałem że to rolka napinacza - a tu zonk. Jak coś to rolkę napinacza (plastikowa a nie maetal w AHF) dostaniesz w formie zamiennika na allegro - cały napinacz jest drogi - postaraj się jeszcze o zdobycie tulejki tego tłoczka od napinacza - pewnie ci rzęzi (wyrabia się dolna na śrubie, cały napinacz do wykręcenia) - no a co do paska to jestem jak najbardziej za! Koszt paska to około 50 zł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości