Odma 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Odma 1z

Post autor: Omek » wt maja 26, 2009 21:44

Witam !
Mam pytanie czy to coś na fotce się czyści ? a jeżeli tak to czym ? Obrazek



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » śr maja 27, 2009 08:09

Dołączam się do pytania!
A może lepiej od razu zdjąć całą pokrywę zaworów i wyczyścić też cały zawór odmy?
Ten dekielek z góry jest wciskany w pokrywę?

Niech się wypowiedzą mądre głowy co już kiedyś to rozbierały i czyściły :grin:
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 08:09 przez Robertuss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » śr maja 27, 2009 08:15

Można, a co soś ci się dzieje z odmą czy tak ni z gruszki ni z pietruszki chciałeś sobie poczyścić? :jezor:



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » śr maja 27, 2009 09:45

U mnie trochę poci się z jednej strony uszczelka pokrywy zaworów i w miejscach gdzie sa szpilki więc jak będę kiedyś zmieniać tą uszczelkę to bym za jednym zamachem wyczyścił wszystko :)



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 27, 2009 12:05

Wypiąć odcinek łączący dolot z zaworem. Oszczędzicie życia przepływce(po zgaszeniu silnika pary olejowe się cofają), silnik się oczyści z mazi olejowej, rury ciśnieniowe się doczyszczą z oliwki, turbina nie będzie brudzona przez przepalany olej, katalizator będzie czysty, no i będziecie mieli pewność że turbo jeszcze jest dobre.
Otworek w dolocie zatkać a od zaworu wężyka nakładać - można wywalić za silnik albo przez oil catch tank przewalić. Robić na zasadzie zdjęcia z tego posta - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2881603#2881603

I odpowiadam na pytanie : Nie! nie ma tw wpływy na działanie silnika! To czysta ekologia! A potrafi zabić się silnik olejem idącym z odmy na cacy!



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » śr maja 27, 2009 12:13

No wlasnie chce tak zrobic jak kolega wyzej pisze!
Najpierw odme wyczyszcze, zaslepie dolot i dam waz na dol do jakiejs butelki.
2 tygodnie temu czyscilem kolektor dolotowy i zaslepilem EGR wiec teraz pora na odme
czyli zegnajcie opary z odmy i spaliny z EGRa :green_fuck:



Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » śr maja 27, 2009 14:53

chciałem to jakoś otworzyć i ewentualnie przeczyścić tak w na wszelki wypadek,aby później mieć spokój.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 27, 2009 15:47

Zawór zwrotny odmy jest praktycznie nierozbieralny(klejony jest). W środku znajdziesz tylko sprężynkę i membranę. Nic ci czyszczenie tego kolego Omek, nie da! Jak leciało - tak będzie lecieć i odma się będzie pocić. Ciągle dolot będzie zasysał to co po silniku lata. Tylko wypięcie odmy przynosi efekt. Koledzy po czyszczeniu dolotu i silnika wiedzą o co mi chodzi > szkoda tylko że ten olej zawala zawory > ja miałem 50% zarośniętego > bez zdejmowania głowicy, samo czyszczenie kolektora, egr-a, i turbawki daje marny efekt.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 15:48 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Omek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
Lokalizacja: Wronki
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ASV

Post autor: Omek » śr maja 27, 2009 15:53

Witam
mam ciekawe spostrzeżenie,odłączenie odmy bardzo dobre rozwiązanie (czysty silnik) lecz istnieje pewien szkopuł mianowicie silnik zasysa powietrze (opary) ze skrzyni korbowej i to jest jakby obieg wymuszony co się stanie jak silnik będzie musiał sam wydmuchiwać swoje opary po jakimś czasie odma może się zatkać i co wtedy ? mam na myśli to że układ ssący silnika jakby pomaga w dobrym udrożnieniu oparów ze skrzyni korbowej.Co Wy na to ?
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 22:21 przez Omek, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » czw maja 28, 2009 09:01

Omek,


wrzuć na noc w olej napędowy ewentualnie w benzynę i wydmuchaj porządnie komresorem.
powinno pomóc można parę razy powtórzyć czynność



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 28, 2009 14:05

Omek, Nie - to tylko sposób VW na pozbycie się latających par przy konieczności zapewnienia odpowietrzania. Jak by się tego nie pozbyli w taki sposób to autko by odpadło w przedbiegach produkcyjnych. Nowe autko nie zasysa oliwki bo - silnik jest szczelny i nie ma dmuchawki od spodu > ale jak tylko minie paredziesiąt tyś km - to się zaczyna > wpierw drobna mgiełka a po pewnym okresie całkiem spore dymienie > jak układ się będzie zatykał od tej mgiełki to będzie znacyło że silnik jest do naprawy > całkowicie nieszczelny i wali olejem ile wlezie.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » sob maja 30, 2009 10:37

Wczoraj odłączyłem odmę!
Zaślepiłem ten mały króciec na rurze co idzie od filtra powietrza do turbiny; od odmy dałem wąż ogrodowy do małej butelki plastikowej którą umieściłem zaraz koło filtra oleju.
Sprawdze w tygodniu na trasie jak to się ma z tymi skroplinami lejowymi :grin:



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 30, 2009 22:28

Efekt zobaczysz nie w tygodniu - ale po jakiś 2 miesiącach - jak rury od intercollera się wyczyszczą.

[ Dodano: 30 Maj 2009 22:29 ]
Chyba że sam wcześniej wyczyścisz te rury ciśnieniowe.



Awatar użytkownika
Robertuss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Robertuss » ndz maja 31, 2009 10:41

No właśnie najpierw wczyściłem rury od ic i zajrzałem do ic od dołu - mała kapka oleju na samym dole :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 179 gości