Pęknięta lopatka turbiny.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pęknięta lopatka turbiny.
Witam. Ma bardzo ważne pytanie. Zabrałem się za czyszczenie turbawki i miałem problem z rozłożeniem części gorącej. Sporo tłukłem młotkiem, żeby ją rozpołowić. Pryskałem także WD40, ale nic to nie dało. No i aż w końcu przyszła kolej na palnik. Poszedłem do znajomego, który mi ją podgrzał i ładnie wypalił. Próbowałem ją odciągnąc ręką i nic. No i zacząlem stukać młotkiem, no i niespodziewanie Po zaledwie dwóch puknięciach(ku mojemu zaskoczeniu, gdyż byłem przygotowany na dalsza mordownię z rozpoławianiem) wyskoczyła, ale tak niefortunnie, że upadła łopatkami o jakąś krawędź i niestety jedna łopatka się wykrzywiła i pekła. Teraz się zastanawiam co z tym zrobić?? Starałem się ja naprostować, ale nie poszło za bardzo, gdyż bałem się, że złamę całą łopatkę. Po dokładnym wyczyszczeniu kierownic i całej gorącej części złożyłem turbawkę do kupy, chcąc sprawdzić jak bedzie się obracać. No i przy dokładnym wsłuchaniu słychać delikatne tarcie. Panowie, co mam z tym zrobić?? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Dodałem dwie fotki łopatek
Dodałem dwie fotki łopatek
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
trochę kupa bo spadając mogł sie też skrzywić wirnik... i temu trze bądź jeśli sie nie skrzywił to ubita łopatka moze powodować lekkie bicie i szybko sie turbina wysypie :///ksmundek pisze:Panowie, co mam z tym zrobić??
ja bym to zawiózł do speców co sie zajmują regeneracją niech to ocenią czy wirnik ok a jeśli ok to niech wymienią te łopatki (o ile jest taka możliwość bo nie wiem)
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
ja bym zrobił tak jak mówi To_mas,
Spotkałem się kiedyś z podobnym przypadkiem. Turbina została założona i po 5 minutach odleciała do krainy wiecznych łowów ,
Lepiej starać się ją naprawić dopóki jeszcze jest co naprawiać, na teraz masz zepsuty wirnik , który idzie chyba kupić w jakiś zestawach regeneracyjnych , jak ją założysz to być może będziesz zmuszony kupić całą nową
Spotkałem się kiedyś z podobnym przypadkiem. Turbina została założona i po 5 minutach odleciała do krainy wiecznych łowów ,
Lepiej starać się ją naprawić dopóki jeszcze jest co naprawiać, na teraz masz zepsuty wirnik , który idzie chyba kupić w jakiś zestawach regeneracyjnych , jak ją założysz to być może będziesz zmuszony kupić całą nową
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 15:27 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Wymienią łopatki?????? Dawno nie czytałem lepszego dowcipu:) Pewnie przykleją 'kropelką' heheheTo_mas pisze:wymienią te łopatki (o ile jest taka możliwość bo nie wiem)
Jeżeli łopatka jest peknieta, to nie wytrzyma obrotów. Jedyne co można zrobić to wymiana całego wirnika, więc - w zasadzie - turbiny.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
..... czytaj uważnie nie zaczynaj głupiej gadki "o ile jest taka możliwość bo nie wiem" wyrźnie napisałem ze nie wiem czy jest możliwość wymiany tego elementu z łopatkami a ty sie czepiasz..... POWINIEN polecieć WARNdziechu pisze:To_mas napisał/a:
wymienią te łopatki (o ile jest taka możliwość bo nie wiem)
Wymienią łopatki?????? Dawno nie czytałem lepszego dowcipu:) Pewnie przykleją 'kropelką' hehehe
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 16:23 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
A czy bedzie pasował wirnik od starej turbiny, bo mam taką samą drugą tylko z obszczerbionymi łopatkami cześci zimnej, a część gorąca jest cała. Da radę to przełożyć? Oczywiście zawiózł bym to już do speców, bo trzeba by było to wyważyć. A jeżeli nie, to jaki byłby oscylacyjny koszt takiej wymiany??
Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 17:42 przez ksmundek, łącznie zmieniany 1 raz.
tak kolego jeśli to ten sam model to tak
ale nawet gdy to przełożysz to i tak turbo się rozpadnie
bo musi być wyważone < pracowałem w zakładzie produkującym wyważarki >
są one wywarzane strumieniem oleju pod wysokim ciśnieniem z zajebistymi obrotami
wiec samemu nie polecam tego dalej rozbierać tylko zawieść obie turbiny do serwisu i niech oni to sklecą
ale nawet gdy to przełożysz to i tak turbo się rozpadnie
bo musi być wyważone < pracowałem w zakładzie produkującym wyważarki >
są one wywarzane strumieniem oleju pod wysokim ciśnieniem z zajebistymi obrotami
wiec samemu nie polecam tego dalej rozbierać tylko zawieść obie turbiny do serwisu i niech oni to sklecą
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
A czy przy takiej renowacji wymieniaja sam wirnik czy tez wszystkie "akcesoria", które się w niej znajdują? Czy ktoś się oriętuję jaki jest koszt takiej wymiany? Dzięki za wszystkie podpowiedzi, bo szczerze mowiąc to chciałem ja montować z myślą, że bedzie jakoś śmigać, gdyż przeglądałem wszystkie fora i znalazłem "kolege" od pasata, ktorego dmuchawka wyglądał jeszcze gorzej, ale montował ją i chyba jakoś jeździl. Jeszcze raz dzięki za uratowanie turbawki.
Dodałem zdjęcie wirnika jego łopatek.
Dodałem zdjęcie wirnika jego łopatek.
- skibszczok
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości