Strona 1 z 2

Jaki olej do 1,9TDI 101KM lub 115KM?

: pn maja 25, 2009 13:31
autor: Blade88
Witam, zamierzam wymienic olej w golfie 4 1,9TDI 230 000km 101KM lub 115KM (nie wiem bo podobno turbo bylo wymieniane), w silniku do tej pory byl Motul polsyntetyk 10W40 (6300 czy cos takiego), jest kartka na silniku ze byl wymieniany w marcu br. ale ja jednak wole go wymienic (nigdy nic nie wiadomo...) i mam na oku Mobil One Super S Turbo Diesel 10W40 polsyntetyk, Co wy na to? A moze jakis inny radzicie, czy ten dobry? Czy moze lepiej nalac syntetyk? I o co chodzi z tymi klasami lepkosci, moze lepszy bylby 0W40 lub gorszy? prosze o pomoc (a tak juz zupelnie na marginesie co to znaczy TDI PD, czym rozni sie od TDI?)

: pn maja 25, 2009 13:38
autor: Centek
TDI PD jest to silnik na pompo wtryskiwaczach i do niego się leje olej z normą VW 505.01 było dużo tematów użyj szukajki

: pn maja 25, 2009 13:41
autor: Blade88
A w moim sa popmowtryskiwacze czy common rail? rocznik 2002

i co z tym olejem bo to jest konkretny przypadek, prosilbym jednak o odpowiedz

: pn maja 25, 2009 13:48
autor: Centek
jak 101 lub 115KM to pompo-wtryskiwacze a co do oleju nie wiem czy dobra opcją jest wymiana z półsyntetyka na syntetyka, więc szukaj półsyntetyka z normą VW505.01

: pn maja 25, 2009 14:32
autor: Marioprestiz
musisz zalac olej z norma 505.01, wystepuja one jako 5w40 lub 5w30
sa to tak jakby oleje poniedzy syntetykiem a polsyntetykiem, zalewaj nic sie nie stanie :)

: pn maja 25, 2009 14:56
autor: schwarz TDi
nie jestem ekspertem, ale już od nie jednego mechanika słyszałem, że raczej powinno się lać najpierw syntetyk, później półsyntetyk, a jak już naprwdę dużo cyferek przekręci się na liczniku to przychodzi czas na mineralny.
raczej w drugą stronę nie polecają. na pewno nie powinno się przejść z mineralnego na półsyntetyk a tym bardziej na syntetyk - podobnież po mineralnym syntetyk może wyczyścić silnik z osadów i przy okazji go rozszczelnić. ale jak na wstępie zauważyłem to nie jest moja specjalizacja :)

: pn maja 25, 2009 14:58
autor: Blade88
No to juz wiem wszystko z tymi normami 505.01, ale co z reszta dobry ten mobile one?

: pn maja 25, 2009 14:59
autor: miqs
Dokładnie tak jak koledzy powiedzieli. Półsyntetyk z normą dla popowtrysków. Na syntetyk za późno, a na mineralny za wcześnie. Co do firmy to każdy powie co innego. Dużo osób na forum leje Motul, wiele leje Castrol więc nie da rady się dogadać...

: pn maja 25, 2009 15:15
autor: Blade88
Aten Mobile one co tam wyzej go opisalem to spelnia norme 505.00 VW, to co zly?

: pn maja 25, 2009 15:24
autor: Marioprestiz
zly
do Twojego silnika tylko 505.01
ja tez mialem wczesniej zalanego mobil1 10w40 polsyntetyk i przeszedlem na 5w40 z norma 505.01
nic sie nie stalo

: pn maja 25, 2009 15:41
autor: Piasek
Blade88 pisze:Mobil One Super S Turbo Diesel 10W40 polsyntetyk,
widzę kolejny... dla którego każdy Mobil to "łan"... :goof:
Z Mobila tylko poniższe oleje spełniają specyfikację 505.01 wymaganą do pompowtrysków:
Mobil 1 5W-30 ESP Formula (syntetyczny)
Mobil Syst S Special V 5W-30 (hydrosyntetyczny)

: pn maja 25, 2009 17:30
autor: schwarz TDi
a co powiecie na Castrol Magnatec do diesla - półsyntetyk?

: pn maja 25, 2009 19:19
autor: Blade88
A co do tej aprobaty 505.01 to spelniaja ja tylko Motul i Castrol, i w dodatku sa to oleje syntetyczne, to jak mam zalac silnik olejem polsyntetycznym spelniajacym norme 505.01 jesli takiego oleju nie ma?! nie moze byc ten Mobil One Super S 10W40?


schwarz TDi pisze:a co powiecie na Castrol Magnatec do diesla - półsyntetyk?
wszystkie oleje sa dobre, glownie liczy sie klasa jakosci (API,ACEA) i lepkosci (najlepiej dopasowac ten parametr biorac pod uwage w jakich warunkach bedzie sie poruszal samochod, np. po co w australii silnikowi olej 0W40 jesli tam nie ma mrozow?! nie ma takiej potrzeby aby olej mial maly opor na zimno skoro tam nie jest zimno, to byl tylko taki przyklad). Kwestia jest tylko taka jaki olej dobrac do danego silnika

[ Dodano: 25 Maj 2009 20:36 ]
To dobry ten olej czy nie?

: pn maja 25, 2009 20:54
autor: aura1
Kol. do silnika jaki posiadasz musisz lać olej klasy nie niższej niż 5W gdyż w tym silniku olej smaruje też pompowtryski i choćby ciekło z niego każdą szczeliną to minimum 5W bo pompowtrysk swoje kosztuje. Olej Mobil 1 5W-30 ESP Formula (syntetyczny) nie bardzo będzie dla ciebie bo jest to olej do silników z filtrem cząstek stałych więc przede wszystkim cena. Bogdan.