Strona 1 z 2

Problem z silnikiem :(

: ndz maja 24, 2009 13:14
autor: marcinBłonie
Witam jestem nowy na forum...Mam problem z odpaleniem silnika a jak juz odpali to sa nie rowne obroty.Gdy dotykam gazu nie reaguje na nic czasami uda mu sie wkrecic maksymalnie do 3tys obrotow. pomocy co to moze byc ? od czego zaczac ? prosze o pomoc pozdrawiam

: ndz maja 24, 2009 13:58
autor: gnyba
jaki posiadasz silnik w swoim aucie?

: ndz maja 24, 2009 14:08
autor: marcinBłonie
ja posiadam 1,9 GTD 75koni sasiad mowi ze poszły mi wtryski ale jak to sprawdzic pomocy !!!

: ndz maja 24, 2009 16:33
autor: gnyba
marcinBłonie pisze:ja posiadam 1,9 GTD 75koni sasiad mowi ze poszły mi wtryski ale jak to sprawdzic pomocy !!!
po mocy silnika wnioskuję że jest to stary sillnik na pompie mechanicznej. Jedź do pompiarza bo ów wtryskiwacze nie mają za wiele do powiedzenia. raczej krzaczy sie pompa.

: ndz maja 24, 2009 17:10
autor: woj-tek
sprawdz klin na wale silnika czy koło pasowe się nie poluzowało

: ndz maja 24, 2009 17:28
autor: marcinBłonie
ale on jak odpali to bardzo kopci i skacza obroty.Ja jestem świeżym mechanikiem wiec mam pytanko gdzie ten klin sie znajduje ?

: ndz maja 24, 2009 18:08
autor: To_mas
marcinBłonie, popatrz czy koło rozrządu na wale prosto chodzi, nie kiwie sie na boki

: ndz maja 24, 2009 18:10
autor: Virus177
na 100% procent scielo klin na wale nie odpalaj auta bo jak przekreci to bedzie po silniku
bierz na hol i do mechaniora :grin:

: ndz maja 24, 2009 18:17
autor: marcinBłonie
Aha no to juz wiem o czym mowisz :) kurde jak nie urok to sraczka no niestety uroki starego auta. A orientujesz sie ile to moze kosztowac ?

: ndz maja 24, 2009 18:40
autor: To_mas
marcinBłonie pisze:A orientujesz sie ile to moze kosztowac ?
dużo !! czoła wału do frezowania (czy coś takiego) do tego nowe koło to tez nie mały wydatek) a wymieniając to wszystko 3a rozebrać rozrząd .... koszty sięgną pewno ok 1tś zł

: ndz maja 24, 2009 18:50
autor: Adas1Z
witam, przerabialem juz ten temat, tzn klina na wale korbowym, niestety objawy sa inne niz koledzy piszecie, silnika odpala duzo gorzej, kopci na niebiesko cały czas gdyz opóznione sa wtrysk oraz rorzad, a usterke mozna bardzo latwo sprawdzic, nalezy: ustawic koło zamachowe w pozycji martwej 1 tłoka czyli kreska na kole pokrywac sie musi z trojatem na obudoie skrzyni, zdjąc pokryw klawiatury i wsunac płaskownik w koncówke walka rorzadu, w otwór ustawczy pompy wsunac odpowiedniej grubości bolec, jesli wszystkie trzy znaki sie zgraja tzn ze klin jest ok. oczywiscie njbezpieczniej jest sciagnac to koło i sprawdzic wzrokowo.ja 5 lat temu regenerowałem wał koszt to 250zl wtedy, teraz moge swój wał oddac za 150 zl, jak pisałem na forum wsadiłem silnik TDI, TD lezy w garazu na czesci. dodam jescze ze w silniku AAZ wycinanie klina to norma, u mnie przy 200 tys. Podobno serwis twierdzi ze nie dzieje sie tak jesli koło wymienimy przy kezdej wymianie paska

: pn maja 25, 2009 00:04
autor: arwam
To_mas pisze:koszty sięgną pewno ok 1tś zł
\
lub kupić wał od TDI i mamy święty spokuj i koszt mniejsze bo za 300 idzie już wyrwać cały wał z panewkami

: pn maja 25, 2009 00:28
autor: To_mas
arwam, racja a nie wiesz ile zawołają za robotę z wymianą wału ?

: pn maja 25, 2009 07:52
autor: arwam
To_mas pisze:a nie wiesz ile zawołają za robotę z wymianą wału ?
nie wiem bo ja sam wszystko przy swoim aucie robię .
ale myślę że około 300-400zł za samą robociznę