Strona 1 z 1
nie pali równomiernie na wszystkie cylindry
: sob maja 23, 2009 11:25
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK
Mam taki objaw że po rozruchu na zimnym silniku AAZ 1.9 TD dopóki grzeją świece silnik pracuje równo. Po wyłączeniu świec silnik przestaje pracować równo (nie pali na wszystkie cylindry) aż do momentu gdy osiągnie temperaturę 70 stopni. Po osiągnięciu 70 stopni znowu pracuje równo. Co może być tego przyczyną?
: ndz maja 24, 2009 08:40
autor: arwam
zły kąt wtrysku, mała kompresja, lub poprzestawiany rozrząd
sprawdź najpierw kąt wtrysku u pompiarza na czujniku zegarowym i ustawienie rozrządu czy gra na wszystkich znakach
: ndz maja 24, 2009 10:57
autor: Michał_1977
Zacznij od najprostszych czynności- kąt wtrysku,sprawdzenie ustawień rozrządu jak pisał
arwam, czy wtryskiwaczy,bo to nie wymaga dużego wkładu finansowego i mozna szybko sprawdzić.
Jak to
nie przyniesie rezultatu,to najprawdopodobniej,trzeba będzie luknąć
do cylindrów.
Re: nie pali równomiernie na wszystkie cylindry
: ndz maja 24, 2009 13:51
autor: gnyba
KRZYSZTOF SKOCZEK pisze:Mam taki objaw że po rozruchu na zimnym silniku AAZ 1.9 TD dopóki grzeją świece silnik pracuje równo. Po wyłączeniu świec silnik przestaje pracować równo (nie pali na wszystkie cylindry) aż do momentu gdy osiągnie temperaturę 70 stopni. Po osiągnięciu 70 stopni znowu pracuje równo. Co może być tego przyczyną?
podobny obiaw miałem wiele lat temu w starej R19, dopuki zimny chodził ok, lekko kołysał nadwoziem. jak się rozgrzał to już nie kołysał ale chuśtal. rozraząd i ustawienia pompy si, sprężanie na 2 cylindrze 9 barów, z próbą olejową 14. okazalo się że gniazdo się zaczęło wysówać i powoli kruszyć co dawało gigantycznie małą kompresje.
: ndz maja 24, 2009 23:23
autor: arwam
gnyba,
jak jest mała kompresja to silnik by kulal po odpaleniu lub byłoby ciężko go odpalić a na gorącym silniku byś tego prawie nie odczuwał po za lekkm spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa
: pn maja 25, 2009 23:24
autor: gnyba
arwam pisze:gnyba,
jak jest mała kompresja to silnik by kulal po odpaleniu lub byłoby ciężko go odpalić a na gorącym silniku byś tego prawie nie odczuwał po za lekkm spadkiem mocy i zwiększonym zużyciem paliwa
niby tak, ale sam na własnej skórze odczułem ze jest całkowicie inaczej.
a pomiar wygladał tak 1, 19, 2:8 ledwo , 3:21 i 4: 26
: wt maja 26, 2009 17:57
autor: KRZYSZTOF SKOCZEK
Problem rozwiązany. Miałem zbyt dużą domieszkę oleju roślinnego. Pozdrawiam.