Strona 1 z 1

zaworek zwrotny recyrkulacji spalin....

: pt maja 22, 2009 21:41
autor: zangief
Wyczytalem gdziej ze ow zaworek powinien puszczac w jedna strone a w drugą blokowac(dmuchając w niego)dzis zabrale sie za przegląd całego podcisnienia i zauwazylem ze u mnie puszcza w obie strony.Jak to naprawde ma być i jaką funkcje on spełnia?

Obrazek

: pt maja 22, 2009 23:30
autor: szatanek
Kolego tak jak mówisz ten zaworek w jedną stronę ma puszczac w drugą blokować przepływ, a w układzie podcisnienia jest on na przewodzie doprowadzającym podcisnienie do układu. ma on za zadanie nie wpuszczenie do układu atmosfery po odłączeniu źródła podcisnienia czxyli po zgaszeniu silnika. Dzieki temu zaworkowi w układzie tj w przewodach i w akumulatorze podcisnienia pozostaje podcisnienie nawet gdy wakum nie zasysa, A wiadomo nie raz jest tak ze po zgaszeniu silnika naciskamy jeszcze pedał hamulca tym samym pozbawiamy układ serwa podcisnienia natomiast dalej w węzykach sterowania turbiny dzieki temu zaworkowi podcisnienie pozostaje. Dzieki czemu natychmiast po starcie silnika turbina jest od razu wysterowana i nie trzeba czekac az wakum wyssie powietrze z układu. Awaria tego zaworka nie wpływa ujemnie podczas preacy silnika, ale przy starcie silnika w całym układzie jest atmosfera i nie ma natychmiastowego wysterowania el. wykonawczych.