Strona 1 z 1

proszę o poradę

: pt maja 22, 2009 18:15
autor: kawajero
miałem problem z notlaufem.Po wyczyszczeniu turbiny wszystko ok.zaleceniem mechanika aby nie powtóżyła się w.w sytuacja było osiąganie co jakiś czas obrotów dochodzących do 4000tys.Nie stosuję PSJ.ale przy takich obrotach nie zaszkodzę turbinie.[golf IV 1.9tdi 110kM ASV]

: pt maja 22, 2009 18:39
autor: kompot
Dopoki nie bedzie pałowal zimnego silnika, uzywasz dobrej klasy oleju i nie przesadzal na autostradzie z godzinna jazda vmax to nic nie powinno sie stac. W koncu moc maksymalna masz tez przy 4000obr/min. Naprawde uwazasz, ze producent wypuscilby na ulice miliony samochodow, w ktorych silniki posypia sie gdy ludzie zaczna wykorzystywac ich potencjal? :) Nie moga sobie na to po prostu pozwolic, nie uprawiaj PSJ :)

: pt maja 22, 2009 18:58
autor: To_mas
podstawowa zasada to nigdy na zimnym silniku !! po chwili jak silnik osiągnie temp 90 st możesz spokojnie kręcić do 4tyś :)

: pt maja 22, 2009 20:12
autor: kompot
Warto dodac, ze:
1) temperatura na blacie rosnie szybciej, niz w miejscu, gdzie jest czujnik idacy do ECU, u mnie przy 90 na szafie jest ok 75 w ECU
2) temperatura cieczy chlodzacej to tylko taka wskazowka, naprawde wazna jest temperatura oleju i polecam zalozyc sobie zegar(ja bede u siebie zakladal)

: pt maja 22, 2009 20:40
autor: To_mas
kompot pisze:temperatura na blacie rosnie szybciej, niz w miejscu, gdzie jest czujnik idacy do ECU, u mnie przy 90 na szafie jest ok 75 w ECU
co??
przecież temperatura w licznikach i temperatura w ECU jest brana z tego samego miejsca !!
masz trochę duże przekłamanie kolego wg mnie.

Re: proszę o poradę

: pt maja 22, 2009 20:48
autor: PinkFloyd
kawajero pisze:miałem problem z notlaufem.Po wyczyszczeniu turbiny wszystko ok.zaleceniem mechanika aby nie powtóżyła się w.w sytuacja było osiąganie co jakiś czas obrotów dochodzących do 4000tys.Nie stosuję PSJ.ale przy takich obrotach nie zaszkodzę turbinie.[golf IV 1.9tdi 110kM ASV]
Aby sie nie powtórzyła sytuacja jak koledzy mówią po rozgrzanie starac sie przepałowywac auto ponad 3000 obr, najlepiej wywalic kata on doprowadza do szybkiego zablokowania kierowniczek i na trasie jak mozliwosc przekraczac 3000 tys obr. na wyższych biegach i bedzie :bigok: ja tak juz zrobiłem 70 tys km po czyszczeniu jak kupiłem auto i po logach wychodzi ze suszarka jest :bigok:

: pt maja 22, 2009 20:50
autor: nudel1
To_mas pisze:
kompot pisze:temperatura na blacie rosnie szybciej, niz w miejscu, gdzie jest czujnik idacy do ECU, u mnie przy 90 na szafie jest ok 75 w ECU
co??
przecież temperatura w licznikach i temperatura w ECU jest brana z tego samego miejsca !!
masz trochę duże przekłamanie kolego wg mnie.
jestes w wielkim bledzie
wskazowka na liczniku przeklamuje (oszukuje)

: pt maja 22, 2009 22:52
autor: babinifz1
Witam wszystkich forumowiczow!Mam problem z golfem III ,a mianowicie siedzi w nim silnik tdi PD na pompowtruskach 130PS,bez przerobek typu box chip itp.Autko kupilem niedawno i na poczatku bylo ok szedl jak wsciekly tylko czasami turbo odlaczalo sie,po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znowu wszystko ok,teraz doszedl nastepny problem silnik po uruchomieniu chwile pracuje ok a po chwili zaaczyna nim rzucac niemilosiernie i gasnie w ogole nie reagujac na pedal gazu po diagnozie vag wyszlo ze czujnik cisnienia doladowania kupilem nowy zalozylem i to samo dodam ze autko po odpieciu kostki od tego czujnika pracuje rowno tylko mocy nie ma,poradzcie co to moze byc,pompowtryski???

: sob maja 23, 2009 08:45
autor: woj-tek
możesz podać numer tego czujnika.

: sob maja 23, 2009 14:52
autor: babinifz1
woj-tek pisze:możesz podać numer tego czujnika.
Witam!Numer tego czujnika 0 281 002 401 lub tez 038 906 051 c,na metce tego nowego bylo napisane czujnik temperaturu powietrza doladowywanego,z gory dziekuje!

: ndz maja 24, 2009 17:38
autor: woj-tek
Czujnik jest prwawidłowy sprawdz instalację

: pn maja 25, 2009 09:07
autor: babinifz1
woj-tek pisze:Czujnik jest prwawidłowy sprawdz instalację
no tak ale nie bardzo znam sie na elektryce ,przejze wiazke od czujnika moze gdzies jakies przebicie,vag sugerowal przebicie na mase.Dzieki za zainteresowanie,jak bede mial jakies problemy to bede pisal, a z ta turbina to co to moze byc, zapieczone kierownice?