Strona 1 z 1

pytanie o pwrót oleju

: pt maja 22, 2009 09:38
autor: vwlubek
Szybkie i konkretne pytanie: czy rurka, którą powraca olej z turbosprężarki do miski olejowej w miejscach przykręcenia do miski/turbo ma jakieś uszczelnienie w postaci o-ringów czy innych podkładek miedzianych? pytam, bo gdzieś tam wypływa mi olej i drażni mnie to... może ktoś też miał wyciek oleju w tamtej okolicy?(widać krople oleju na kolanku wchodzącym do miski i rozlewa się wokół po całej misce) nie są to jakieś hurtowe ilości, ale ze 2-3 duże krople po trasie na parkingu zostają...

: pt maja 22, 2009 10:44
autor: Michał_1977
Nie ma tam żadnych uszczelniaczy,wszystko uszczelnia stożek.
Stożek raczej nie powinien popuszczać,ale kto wie,może przy montażu podszedł jakiś paproch.
Możliwe też jest,że przy odkręcaniu lub przykręcaniu ktoś ciągną na siłę i puścił spaw przy misce.
Możliwe jest także to,że plecionka w połowie tej rurki popuszcza i olej spływa po niej aż na miskę :hmm: .

: pt maja 22, 2009 10:47
autor: vwlubek
miskę jakiś czas temu zakładałem nową-na starej działo się dokładnie tak samo...dzięki za odpowiedź przy najbliższej okazji spróbuje wydostać te rurkę i bliżej się jej przyjrzeć...

: pt maja 22, 2009 17:03
autor: Virus177
tak sa uszczelnienia w postaci miedzianych podkladek :grin:

: pt maja 22, 2009 17:41
autor: gOOzOl
opcje masz dwie. albo sruba drazona i dwie miedziane podkladki albo nypel z jedna podkladka do miski i na stozek od strony turbo. upewnij sie tez czy noie leci z tej uszczelki przy samym turbo, tam gdzie przykrecony jest wezyk powrotny na dwa imbusy bodajze. moze sobie sciekac po wezu

: sob maja 23, 2009 00:32
autor: PePeNiEbKo
u mnie gwint do którego sie wkręca tą rurkę lekko sie oderwał od miski olejowej i puszczało

: śr lip 08, 2009 10:32
autor: vwlubek
Sprawdziłem dokładnie i wychodzi na to, że plecionka ma już dosyć, bo od niej w dół zaczyna się bałagan...w związku z tym powstał rebus, bo zamienników za bardzo nie ma a cena oryginału ciut zaporowa...rozwiązywał ktoś kiedyś podobny problem? może ma ktoś namiary na zakład, który wymienia/zakuwa takie przewody gdzieś w poznaniu lub okolicy?

: śr lip 08, 2009 10:38
autor: Michał_1977
vwlubek pisze:Sprawdziłem dokładnie i wychodzi na to, że plecionka ma już dosyć,
Czyli dobrze typowałem...
Ktoś z tego forum robił taki myk,że zamiast plecionki wstawiał kawałek węża gumowego.Musi to być wąż olejoodporny i odporny na wysoką temperaturę.

: śr lip 08, 2009 11:04
autor: arwam
Virus177, podkładki masz ale tylko w AAZ gdzie spływ wchodzi w blok silnika a w MK2 masz powrót w misce i tam jest na stożek poskładane.
vwlubek, spróbuj delikatnie dokręcić tylko z czuciem żeby nic nie ukręcić i chwyć drugim kluczem za kolanko żeby go ne wyrwać z miski