PROBLEM Z TURBINĄ - Regenerowac czy kupić już zregenerowaną

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

PROBLEM Z TURBINĄ - Regenerowac czy kupić już zregenerowaną

Post autor: kkaarrrooll » śr maja 20, 2009 18:41

Witam
Nadszedł czas i na moją turbinę która odmówiła posłuszeństwa i potrzebna jest kompletna regeneracja , w związku tym mam do was pytanie co robić czy regenerować starą całkowity koszt z robocizną to 1200 zł , czy kupić na allegro już zregenerowaną turbinę a starą sprzedać za kilka złotych , czy może kupić inną większa turbinę , dodam iż ta moja stara turbina jest o zmiennej geometrii połączona razem z kolektorem
Pytanie co radzicie zrobić ??
Turbina z jakiego silnika będzie pasować do mojego ALH
znalazłem coś takiego od 130 KM silnika ale nie wiem czy będzie pasować
http://www.allegro.pl/search.php?string ... onal_rec=0
i jeszcze jedno pytanie jak zmiana turbiny ma się do sprzęgła , będzie trzeba wstawić mocniejsze ??
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

tomasz28

Post autor: tomasz28 » śr maja 20, 2009 19:06

kolego a jaki masz przebieg?



Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: kkaarrrooll » śr maja 20, 2009 19:23

Jak go kupiłem to miał ok 180 tyś teraz ma 206 tyś ( chociaż ile on tak naprawdę ma tego nikt nie wie :| ) autko z 1998 roku


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

tomasz28

Post autor: tomasz28 » śr maja 20, 2009 19:52

regenerowana to zawsze pewna a przynajmniej jest gwarancja nawet jak się znowu zepsuje, z drugiej strony nowa to nowa i też jest gwarancja także wybór zależy od ciebie a dokładniej od twojego portfela. jeśli chodzi o założenie innej turbiny to zależy też czy planujesz chipowanie silnika w przyszłości, bo jeśli nie to chyba nie ma to większego sensu.



Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » śr maja 20, 2009 20:03

podobno od ASZ i ARL podchodzą plug&play tylko trzeba zrobić redukcje na szybko złączke... ja w takiej sytuacji wstawilbym juz wieksza... pewnie kasa ta sama :food:
i masz wtedy otwartą drogę do wiekszej mocy :chytry:
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 20:04 przez Adrian1980, łącznie zmieniany 2 razy.


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 21:06

A z tym starym turbo to co się dzieje? Olej poleciał (ina 100% leci z turbo a nie z odmy)? Luzy ma jak cholera na wirniku?



Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: kkaarrrooll » śr maja 20, 2009 22:08

Kolega z forum ma do sprzedania turbinę od AHF w bardzo dobrym stanie za 400 zł
Jak myślicie opłaca się brać ??
fleshu pisze:A z tym starym turbo to co się dzieje? Olej poleciał (ina 100% leci z turbo a nie z odmy)? Luzy ma jak cholera na wirniku?
Nie wiem co jej jest dokładnie ale na początki jakieś kilka miesięcy temu zaczęło się od świsczenia od dolnych obrotów i łapania co jakiś czas notlauf
Potem ten notlauf robił się coraz częściej potem ojciec wrócił z trasy ok 3000 km i turbina bardzo głośno świszczała od ok 2,2 tyś obr tż to był taki dźwięk jak by powietrze zasysało , potem taki sam dźwięk był już na poziomie 1,8 tyś obrotów i notlauf cały czas po przekroczeniu 3 tyś obrotów i na postoju po 3 tyś obr dostawał silnik drgawek


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 23:07

A jakiegoś loga dynamicznego robiłeś? Może sprawdzałeś luzy wirnika? Albo wypinałeś odme i czyściłeś tunele powietrza z oleju - jeździłeś tak trochę żeby sprawdzić czy turbo olejkiem nie prycha? Za 400 się opłaca. Bo dam ci taką małą wskazówkę - turbo zabijemy na 3 sposoby:
1. Geometria zacięta na max - a my sobie spokojnie śmigamy przez rok czasu - po drodze mamy stado not-ów z powodu wysokich pików ciśnienia - wirnik się wytopi od spalin i jest po turbo.
2. Gasimy samochód po ostrej jeździe, nie czekając około 2 min na wystygnięcie - zdeformowanie i po zawodach jest.
3. Odetniemy olej albo będziemy ciągle zły lali do silnika - chyba nie musze mówić co śę stanie jeżeli turbo wymaga ciągłego smarowania oliwką.

Zastanów się czy nie było tak robione w twoim przypadku? Szkoda na turbinki wydawać.

I sprawdź dokładnie czy to turbo czy może nieszczelność w dolocie a może plecionka albo coś z katalizatorem się stało? Jak nie będziesz miał pewności to wywalisz w błotko kasę. Zacznij od czyszczenia strumienic, wypięcia odmy,sprawdzenia dolotu no i logów dynamicznych grup 003, 008, 011 . Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2009 23:09 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: kkaarrrooll » śr maja 20, 2009 23:23

fleshu, W moim przypadku najbardziej pasował by pkt nr 1 zaczęło się jakieś 7 miesięcy temu jak złapał pierwszy notlauf potem zauważyłem ze turbo zaczyna świstać od ok 1500 obr i notlauf zaczęły pojawiać się coraz częściej z tym ze ja jeździłem pół roku tak :goof: , co do oleju to od jakiegoś czasu było widać na tym grubym gumowym kolanku co Idze do EGR , jutro jadę do mechanika co mi to robi i zapytam o wszystko przede wszystkim o te logi i zapytam o tą turbinę co z nią nie tak i o to czy sprawdzał dolot itp


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 23:37

Niech tylko sprawdzi czy wirnik ma luzy i jakie ma > niech sprawdzi czy po zdjęciu dolnej rury od intercollera i dodaniu ostro gazu wali z niej olej > będzie tam sporo oliwki na dole ale pewnie poleciała z odmy > niech sprawdzi kolektor dolotowy - czy nie jest zabity > jak tyurbawka pompuje to będzie widać po logu. Pewnie u ciebie sztanga od turbo stoi w miejscu.

[ Dodano: 20 Maj 2009 23:40 ]
Acha - turbo w tych silnikach chodzi cały czas! Świst powinien być słyszalny nawet od 1300 obrotów - jak byś słyszał chrupotanie no to faktycznie turbo do zmiany by było!

[ Dodano: 20 Maj 2009 23:48 ]
No i zapomniałem o pozdrowieniach dla twojego Taty - bo przez taki dystans zrobiony turbo się wyczyściło trochę > no i tu mamy gwizd > Zapewne częstotliwość not-ów ci trochę spadnie - ale i tak będzie trzeba wypiąć odmę > wyczyścić część gorącą turbinki i sprawdzić dolot i stan katalizatora.



Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: kkaarrrooll » śr maja 20, 2009 23:50

fleshu pisze:jak byś słyszał chrupotanie no to faktycznie turbo do zmiany by było!
a żebym ja wiedział jak takie chrupotanie brzmi w turbinie to bym powiedział ci czy to właśnie tak
Jutro z nim pogadam zobaczymy co powie , poproszę też o jakieś logi dynamiczne
a tak swoją drogą muszę kupić swojego VAGA


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 20, 2009 23:52

Vag to podstawa> no i tylko raz płacisz 130 a nie ciągle po 50 albo 100zł.



Awatar użytkownika
kkaarrrooll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pt paź 03, 2008 13:05
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: kkaarrrooll » czw maja 21, 2009 00:02

http://www.allegro.pl/item633293469_kb1 ... _seat.html - myślałem o czymś takim myślę ze do moich potrzeb wystarczy
jutro napisze co wynikło z tej rozmowy z mechanikiem


[img]http://img142.imageshack.us/img142/4662/new1wj9vr2.gif[/img][img]http://img4.imageshack.us/img4/5159/3971792064889a94cc8567.gif[/img]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 21, 2009 00:14

http://www.allegro.pl/item639890357_pol ... t_f_v.html - ten mi działa stabilnie > tylko do niego nie jakiś polski vag tylko orinał w pełnej wersji en



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości