Strona 1 z 1

Dziwnie przyspiesza (przuduszony?) na 1 i 2 biegu

: śr maja 20, 2009 15:01
autor: Corelus
Witam,
Od tygodnia jestem szcześliwym? posiadaczem Golfa Plusa z 2006 1.9 TDI 106 KM
Wcześniej jeżdiłem MK4 1.9 TDI 90KM z 1999r.

Nie wiem czy to normalne ale mam obecnie nastepujące objawy:

Na luzie na postoju mogę "gazować" auto do 4000 i więcej obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła silnik jest wyraźnie przyduszony i dochodzi tylko do 3000. Tak jakby się turbina nie załączała podczas gdy auto stoi z wciśniętym sprzęgłem. Trochę mnie to martwi.

Podczas ruszania na pierwszym biegu też jakoś tak dziwnie wolno się rozkręca. Trzeba mocniej zbutować. A wogóle 1 bieg wydaje sie bardzo krótki.
Po zmianie na 2 bieg do ok 2000 obrotów auto też jakoś tak wolno idzie i dostaje totalnego kopa dopiero przy ok 2000-2100 obrotów. I mogę ciągnąc do 4000 i więcej. Czy to normalne? Czy to ma związek z załączaniem się turbiny przy 1900obr/min? Trochę dziwne bo w MK4 tego nie było. Auto w miarę płynnie przyspieszało. Nie odczuwałem momentu załączania się turbiny. Ale być może w 10 letnim aucie z przebiegiem ponad 225k (lub wiecej, kto wie) turbina nie działała już tak jak teraz w tym Plusie.

Na kolejnych biegach wszystko wydaje sie być w porządku. Silnik rozkręca sie do 4000 na 3 biegu i ładnie dalej jedzie.

Proszę o opinie i podejrzenia. O problemach MK5 jest jeszcze na tym forum dość niewiele.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Re: Dziwnie przyspiesza (przuduszony?) na 1 i 2 biegu

: śr maja 20, 2009 15:31
autor: doggie
Corelus pisze:Witam,
Od tygodnia jestem szcześliwym? posiadaczem Golfa Plusa z 2006 1.9 TDI 106 KM
Wcześniej jeżdiłem MK4 1.9 TDI 90KM z 1999r.

Nie wiem czy to normalne ale mam obecnie nastepujące objawy:

Na luzie na postoju mogę "gazować" auto do 4000 i więcej obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła silnik jest wyraźnie przyduszony i dochodzi tylko do 3000. Tak jakby się turbina nie załączała podczas gdy auto stoi z wciśniętym sprzęgłem. Trochę mnie to martwi.

Podczas ruszania na pierwszym biegu też jakoś tak dziwnie wolno się rozkręca. Trzeba mocniej zbutować. A wogóle 1 bieg wydaje sie bardzo krótki.
Po zmianie na 2 bieg do ok 2000 obrotów auto też jakoś tak wolno idzie i dostaje totalnego kopa dopiero przy ok 2000-2100 obrotów. I mogę ciągnąc do 4000 i więcej. Czy to normalne? Czy to ma związek z załączaniem się turbiny przy 1900obr/min? Trochę dziwne bo w MK4 tego nie było. Auto w miarę płynnie przyspieszało. Nie odczuwałem momentu załączania się turbiny. Ale być może w 10 letnim aucie z przebiegiem ponad 225k (lub wiecej, kto wie) turbina nie działała już tak jak teraz w tym Plusie.

Na kolejnych biegach wszystko wydaje sie być w porządku. Silnik rozkręca sie do 4000 na 3 biegu i ładnie dalej jedzie.

Proszę o opinie i podejrzenia. O problemach MK5 jest jeszcze na tym forum dość niewiele.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
1. turbina chodzi cały czas, nie ma czegoś takiego jak "załączanie się turbiny", natomiast po osiągnięciu maksymalnego momentu obrotowego jej efektywność znacznie wzrasta, to bardzo dobry efekt, że czuć efektywną pracę turbiny - czyli żyje
2. jedynka jest raczej krótka w tym samochodzie, to normalny fakt
3. generalnie turbina w tym modelu efektywnie zaczyna pompować przy około 2000 rpm i dlatego czuć pociągnięcie
4. jak będziesz na biegu jałowym gazował zwykłego diesla to on też rozkręci się do 4000 rpm, turbina nic tu nie ma do rzeczy
4. a tak wogóle to powinieneś zrobić logi statyczne oraz dynamiczne i wkleić je do działu "diagnostyka"

a tak na marginesie nie ma wersji 106-konnej, dokładnie ma 104,73 KM (77kW x 1,36)

: śr maja 20, 2009 21:26
autor: Corelus
a tak na marginesie nie ma wersji 106-konnej, dokładnie ma 104,73 KM (77kW x 1,36)
oczywiście jest 105 koników, 106ty to ja :helm: To jakaś literówka była.

Mettenos - dzięki za rozwianie wątpliwości co do turbiny.
Jeszcze jedna sprawa - dysponuję jedynie oryginalną niemiecką instrukcją. Udało mi sie znaleźć polską wersję w formacie PDF ale tylko rozdział 3.1. Poszukuję natomiast polskiej wersji rozdziału 3.2. Jeżeli ktoś na forum ma linka do polskiej wersji to byłbym wdzięczny. Chodzi oczywiście o instrukcję do Golf V

: czw maja 21, 2009 20:50
autor: doggie
Corelus, masz link na PW

Re: Dziwnie przyspiesza (przuduszony?) na 1 i 2 biegu

: sob maja 23, 2009 01:06
autor: tom17
Corelus pisze:Podczas ruszania na pierwszym biegu też jakoś tak dziwnie wolno się rozkręca. Trzeba mocniej zbutować. A wogóle 1 bieg wydaje sie bardzo krótki.
Po zmianie na 2 bieg do ok 2000 obrotów auto też jakoś tak wolno idzie i dostaje totalnego kopa dopiero przy ok 2000-2100 obrotów. I mogę ciągnąc do 4000 i więcej. Czy to normalne?
zauważyłem podobne zachowanie w dwóch różnych V z tym silnikiem. może ten typ tak ma (elektronika ogranicza moment przy ruszaniu)?????

: sob maja 23, 2009 01:50
autor: fleshu
Ja jeszcze dodam że to wysterowanie turbo jest zależne od prędkości z jaką porusza się pojazd (impulsator skrzyni biegów > sygnał do ECU). A co do feralnego wciśniętego sprzęgła - to ma ono wpływ > ma czujnik którego sygnał powoduje ograniczenia dawek dla silnika > silnik zwalnia na mocy > pięknie ten temat wyszedł przy okazji problemów z drgawkami silników. Oczywiście zależy to od modelu autka. A no ba! -Logi wskazane - inaczej ciężko jest wywnioskować jak turbo wstaje podczas jazdy i jak przepływka śmiga. Pozdrawiam!

Re: Dziwnie przyspiesza (przuduszony?) na 1 i 2 biegu

: czw cze 04, 2009 15:13
autor: trumann
Corelus pisze:Witam,
Od tygodnia jestem szcześliwym? posiadaczem Golfa Plusa z 2006 1.9 TDI 106 KM
Wcześniej jeżdiłem MK4 1.9 TDI 90KM z 1999r.

Nie wiem czy to normalne ale mam obecnie nastepujące objawy:

Na luzie na postoju mogę "gazować" auto do 4000 i więcej obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła silnik jest wyraźnie przyduszony i dochodzi tylko do 3000. Tak jakby się turbina nie załączała podczas gdy auto stoi z wciśniętym sprzęgłem. Trochę mnie to martwi.

Podczas ruszania na pierwszym biegu też jakoś tak dziwnie wolno się rozkręca. Trzeba mocniej zbutować. A wogóle 1 bieg wydaje sie bardzo krótki.
Po zmianie na 2 bieg do ok 2000 obrotów auto też jakoś tak wolno idzie i dostaje totalnego kopa dopiero przy ok 2000-2100 obrotów. I mogę ciągnąc do 4000 i więcej. Czy to normalne? Czy to ma związek z załączaniem się turbiny przy 1900obr/min? Trochę dziwne bo w MK4 tego nie było. Auto w miarę płynnie przyspieszało. Nie odczuwałem momentu załączania się turbiny. Ale być może w 10 letnim aucie z przebiegiem ponad 225k (lub wiecej, kto wie) turbina nie działała już tak jak teraz w tym Plusie.

Na kolejnych biegach wszystko wydaje sie być w porządku. Silnik rozkręca sie do 4000 na 3 biegu i ładnie dalej jedzie.

Proszę o opinie i podejrzenia. O problemach MK5 jest jeszcze na tym forum dość niewiele.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów



PUŚĆ RĘCZNY !!









...przepraszam to było głupie :grin: