Strona 1 z 1

Alternatywa dla regulacji- zwiększanie dawki paliwa

: wt maja 19, 2009 18:46
autor: ZWIREK1
Witam
Mam pytanie która z opcji jest bardziej efektywna ?
Czy lepiej zwiększyć dawkę na bost pinie(ustawienie stroną z większym wcieciem), czy śrubą regulacyjną na pompie(kontra klucz 13 i wkręcenie śruby z łbem pod płaski wkrętak)
Czy może obie regulacje dają jednakowy efekt ?
Za wszystkie odpowiedzi z góry Thanx.

: wt maja 19, 2009 19:11
autor: Michał_1977
Na początek możesz spróbować boost pinem,ale efekt będzie dopiero gdy turbo dmuchnie,czyli przy ok.2500obr.
Natomiast jeśli chcesz aby auto od początku lepiej "szło",to podkręć przy pompie,ale wtedy będzie Ci bardziej podkapcać,a dymek będzie giną pod obciążeniem.

: śr maja 20, 2009 20:16
autor: ZWIREK1
Dzięki Michaś Punkcik dla Ciebie .
Po kombinuje i zobaczymy co z tego wyjdzie .
Pzdr

: śr maja 20, 2009 23:08
autor: Michał_1977
Jak zwiększysz dawkę i zacznie mocniej kopcić,to możesz to zniwelować zwiększając ciśnienie doładowania.
Efekt będzie taki,że zacznie Cię mocniej wgniatać w siedzenie :wink:

: czw maja 21, 2009 00:42
autor: andrew.zbyrko
jak kolega wyżej pisze; boost pin zwieksza doładowane wraz ze wzroste cisnienia dołdowania, a podniesienie dawki paliwa powoduje zwiekszenie dawkowania w całym zakresie obrotów, na początek wyreguluj wciecie boost pina na maxa, a dopiero później zwiększaj dawke paliwa.

: pt maja 22, 2009 14:42
autor: ZWIREK1
Zmieniłem boost pina na największe wcięcie i...
Na plus :
Bardziej elastyczna praca silnika ,ładnie ciągnie od samego dołu,nie kopci na żadnum zaktresie obrotów, nie czuć spadku mocy przy włączonej klimie .
Na minus :
Zauważalna twarda praca silnika(trzęsie budą ),coś zaczyna brzęczeć (sprzęgło albo docisk) po małej wyczynowej jździe ,ale na szczeście jak ostygnie to dzwięk ustaje .
No i najważniejszy minus - wir w baku znacznie odczuwalny .
To tyle co zauważyłem jak coś dojdzie to dopisze .

: pt maja 22, 2009 15:24
autor: arwam
ZWIREK1 pisze:No i najważniejszy minus - wir w baku znacznie odczuwalny .
tylko wtedy kiedy agresywnie jeździsz.
ja mam znacznie osztrzejszego boost pina a spalanie przy spokojnej jeździe nie przekracza 5l/100km mimo że pompa ma zamontowaną głowiczke11mm a nie jak ty seryjną 9mm.
jak zaczniesz szybko i agresywnie jeździć to spalanie znacznie wzrasta bo dodatkowe koniki trzeba czymś wykarmić.
Diesel ma tę przewagę że nawet bardzo wysilony jeśli spokojnie nim jeździsz to będzie oszczędny w przeciwieństwie do benzyniaka

: pt maja 22, 2009 21:36
autor: ZWIREK1
Dzięki panowie
Popracuje jeszcze nad proporcjam paliwko/powietrze .
Będe celował w 1Bar i wtedy zmniejszał agresywność wcięcia boost pina.
Teraz licze tylko na mniejsze spalane .
Jak to ktoś na forum napisał "złoty środek"

: pt maja 22, 2009 22:30
autor: arwam
ZWIREK1, to nie tu problem tkwi tylko w sposobie jazdy.

: sob maja 23, 2009 14:24
autor: ZWIREK1
arwam pisze:ZWIREK1, to nie tu problem tkwi tylko w sposobie jazdy.
Jak tak muwisz to wracam do poprzdnich ustawień bo mnię za bardzo kusi ta dynamika i noga nad pedałem gazu staje się ciężka
Pzdr

: sob maja 23, 2009 21:50
autor: arwam
ZWIREK1 pisze:Jak tak muwisz to wracam do poprzdnich ustawień bo mnię za bardzo kusi ta dynamika i noga nad pedałem gazu staje się ciężka
Pzdr
ale jak masz podkręconego a na trasie spokojnie jedziesz to góry Ci nie straszne i wtedy często okazuje się że spalanie idzie w dół.
u mnie narazie spalanie potrfiło zejść już bardzo blisko magicznej cyfry 4l/100km przy pompie 11mm a przyspieszenie od 0-100km/h mam w 7.2s