Strona 1 z 2
					
				Dziwna przypadłość
				: sob maja 16, 2009 13:44
				autor: TITORTIZ
				Witam wszystkich
Tydz temu oddałem auto do wymiany paska rozrządu. Auto odbierał braciszek i nie zauważył że jest trochę słabszy i dożo głośniej pracuje silnik. Po podpięciu VAG-a mam 2 pozycje co do kąta wtrysku. "zakładany kąt wtrysku" wynosi 128 i "aktualny kat wtrysku" który waha się pomiędzy 122-129. czy to ma związek z w/w problemami??
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 13:45
				autor: damcio151
				kąt wtrysku sprawdza się w 000BS
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 13:50
				autor: TITORTIZ
				damcio151 czy programem POLSKI VAG 2.5  też da sie tak sprawdzic??
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 13:52
				autor: damcio151
				Polski vag 

 nie wiem, nie korzystałem, jakieś dziwne wartości tam są , wejdź w silnik/grupy pomiarowe/000/nastawy zablokowane ... ale jakie tam wartości ten PL wywali to nie wiem
 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 14:09
				autor: vwer2
				Jeżeli auto po wymianie paska rozrządu jest słabsze itp  to prawdopodobnie jest źle wymieniony rozrząd. Pewnie mechanik wymienił pasek na tz. "pisaka" czyli nie zablokował pompy wtryskowej i wałka rozrządu i po założeniu nowego paska i rolki pozmieniały się fazy rozrządu i kont wtrysku paliwa 

 . 
Najpierw sprawdź rozrząd zanim zaczniesz kręcić pompą wtryskową...
 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 15:03
				autor: TITORTIZ
				damcio151 ustawilem wał korbowy na znaku i rozrzad zablokowalem
i doszlem do wniosku ze jest popmpa przestawiona bo mi bolec nie wejdzie. Probowalem przed ustawianiem ustwaic kat no i mogłem zejsc tylko do 112. z tego co wiem powinien byc w granicach ok 60. jesli sie mysle to prosze o sprostowanie
vwer2 nie myslisz sie jest robione "na pisaka" wszystko zmalowane i w dodatku pkt ktore sobie namalowal nie pasuja na pompie
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 15:15
				autor: piter_s
				ustaw rozrzad jak ma być, zblokuj wałek blaszką 4mm, koło zamachowe na znak w skrzyni, pompa na bolcu 15mm, i wtedy zapnij paskiem.
jak się nie da to popuść śrubę na kole wałka i wtedy zepnij rozrząd i dokręć śrubę.
po założeniu paska na vaga i ustaw zapłon od 38 do 42, tak jest najlepiej w 1Z, pamiętaj że musi być rozgrzany żeby  dobry pomiar był, najlepiej jak koledzy piszą BS i tdi timming,
wykres na środkowej linii.

 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 17:24
				autor: vwer2
				TITORTIZ pisze:vwer2 nie myslisz sie jest robione "na pisaka" wszystko zmalowane i w dodatku pkt ktore sobie namalowal nie pasuja na pompie
Powiedz swojemu mechanikowi ,żeby pomalował sobie łeb. Niech naprawia maluchy itp bo tam pisakiem mozna malować. 

 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 18:52
				autor: 21Golfista21
				vwer2 pisze:TITORTIZ pisze:vwer2 nie myslisz sie jest robione "na pisaka" wszystko zmalowane i w dodatku pkt ktore sobie namalowal nie pasuja na pompie
Powiedz swojemu mechanikowi ,żeby pomalował sobie łeb. Niech naprawia maluchy itp bo tam pisakiem mozna malować. 

 
co złego jest w ustawianiu na "pisaka"?!  jak dobrze zaznaczysz to nic nie przestawisz tylko trzeba wiedzieć jak, wymieniałem już sporo rozrządów i nigdy nie miałem żadnych problemów 

 a pozatym w TDI nie ma zmiennych faz rozrządu jak pisałeś więc się one nie mogły pozmieniać 

 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 19:12
				autor: piter_s
				w zasadzie można to zrobić na pisaka, ale dokładnie.
temat jest taki że kąt wtrysku w tdi jest dość dokładny i sam rozciągnięty pasek już robi różnicę, do tego na napinaczu.
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 19:34
				autor: 21Golfista21
				piter_s pisze:w zasadzie można to zrobić na pisaka, ale dokładnie.
temat jest taki że kąt wtrysku w tdi jest dość dokładny i sam rozciągnięty pasek już robi różnicę, do tego na napinaczu.
dokładnie tak:)
 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 22:35
				autor: vwer2
				21Golfista21 pisze:piter_s pisze:w zasadzie można to zrobić na pisaka, ale dokładnie.
temat jest taki że kąt wtrysku w tdi jest dość dokładny i sam rozciągnięty pasek już robi różnicę, do tego na napinaczu.
dokładnie tak:)
 
I tu jesteście w wielkim błędzie!!!
W benzynie się zgodzę ale nie w diesli. Dla tego koledzy macie pływające koło na wałku rozrządu. Blokuje się pompę wałek rozrządu ,naciąga się pasek i dopiero skręca  śrubę na wałku rozrządu .Jest wtedy 100%. A po zmianie paska jest możliwość odchyłu do pół zęba a w dieslu to bardzo dużo.Zwróćcie uwagę że paski nie są identyczne tz są różnice 1 ,2 ,3 mm na obwodzie wiec po namalowaniu na pisaka i założeniu tego paska nie będą idealnie pokrywały się wasze namalowane znaki .
 
			 
			
					
				
				: sob maja 16, 2009 22:42
				autor: miras 33
				TITORTIZ  według twojego programu polski vag 2.5 kąt wtrysku powinien wynosić pomiędzy130-140 a najlepiej pracuje na 137 ja porównywałem te parametry z vag-com na swoim 1z.Tak jak pisali chłopaki wyżej rozgrzej furę żeby poprawnie ustawić zapłon.Zawsze trochę skacze ten parametr to tak ustawiaj żeby nie przekraczało 137 a furka znowu będzie śmigać jak nowa.