Strona 1 z 2

brak mocy po przekroczeniu 120 km/h po zmianie silnika

: wt maja 12, 2009 10:54
autor: ksmundek
Mam dość spory problem, bo niedawno miałem w golfie rozbiegniecie silnika. Czekała mnie wymiana na nowy. Naprawa trwała dośc długo, ale w końcu dostałem spowrotem podobno "naprawione" auto( trafiłem na niezbyt pojętnego mechanika) . Po jakims czasie okazalo sie, ze golf przy 120 km/h traci moc i w ogole nie jedzie. Pojechałem podłączyć go po vaga do podobno najlepszego warsztatu w miescie i wykazało błąd doładowania turbiny. Mechanik powiedział, ze aby auto poruszało się sprawnie trzeba wymienic komputer razem zaworem ciśnienia turbosprężarki lub wstawic nowa turbine. Dodam, ze poprzedni model silnika to 90 konny ALH, a wstwiony nowy to 90 konny AGR. Wymieniono cały słupek wraz z turbina i pompa. Reszte gratow przełożono ze starego. Mechaniki powiedzial, że tak bedzie się działo bo poprzednia turbina była ze zmienna geometria łopatek i po prostu komp jest do niej przystosowany. Poradzcie co zrobic, bo wydałem kupe kasy na remont, a golf dalej nie jezdzi jak powinien.

: wt maja 12, 2009 11:14
autor: Adamm
ksmundek, zmienic turbine na zmienna geometrie (jesli da rade to od starego silnika) i nic wiecej

AGR i ALH to blizniacze silniki rozniace sie tubina

wkladaj od ALH bo bedzie roznica w zbieraniu sie auta mimo ze oba maja 90 KM to jednak zmienna geometria lepiej sobie radzi

a mechanik faktycznie malo pojetny

: wt maja 12, 2009 11:31
autor: ksmundek
No starej za bardzo nie da rady założyć, bo trafił ja szlak razem z silnikiem. A czy zmiana turbiny w stu procentach rozwiąze problem " muła", bo dodam, że golf jeszcze ze starym silnikiem miał tą samą przypadłość i własnie podczas jazdy z tą usterka do diagnosty miałem rozbiegnicie silnika i nie dało już rady okreslić co było przyczyna notlafu. Pytam bo jednak koszt turbiny jest spory.

: wt maja 12, 2009 11:36
autor: Adamm
miales pewnie notlaufa i Ci odcinalo moc, zmiana powinna to rowiazac

: wt maja 12, 2009 11:50
autor: ksmundek
No tak, ale w poprzednim silniku wszystko było oryginalne, a jednak turbina też się wyłączała. Własnie dlatego się zastanawiam czy zmiana turbiny rozwiąze problem, biorąc pod uwagę, że to samo występowało wczesniej z turbiną ze zmienna geometria łopatek. A przy okazji, czy ktoś wie gdzie można dostać turbiny w dobrym stanie, bo jakos nie mam odwagi kupować w ciemno czegoś ze szrotu. A może wiadomo komus o checi zamiany, bo ta moja z AGR'a jest w całkiem dobrj formie.

: wt maja 12, 2009 12:58
autor: Adamm
ksmundek, no to Ci przeciez napisalem ze mogla lapac notlaufy, np z powodu zapieczonych kierownic

wroc wszystko do serii a potem sie bedzie szukac dziury

ewentualnie zaloz wieksze turbo przyszlosciowo :D

: śr maja 13, 2009 14:11
autor: ksmundek
A czy ktoś mógłby mi doradzić jaką turbinę mogę jeszcze wstawić, aby ta usterka zniknęła ( ciężko jest znaleźć akurat z modelu ALH). Chodzi mi o turbo z mozniejszych wersji. I czy to w ogóle jest możliwe, bez jakiejkolwiek ingerencji w ECU??

: śr maja 13, 2009 14:43
autor: Adamm
ksmundek, bez ingerencji w ecu (w sensie strojenia) moze turbo lapac notlaufy (mowa o wiekszym)

a co do tego jakie to juz masz pole do popisu :D , moze byc od AWX, ARL, moze byc hybryda

lub po prostu seria ALH, ASV

: sob maja 16, 2009 00:27
autor: laczek
Witam przez przypadek kupilem turbine od silnika ALH a posiadam AGR czy jest mozliwosc by zamontowac nowa turbine bez wiekszych problemow i czy beda wymagane jakies przerobki?
Dzieki

: sob maja 16, 2009 00:46
autor: Adamm
laczek, wymien sie na turba z zalozycielem tematu hehe

a jak chcesz miec zmienna geometrie to zmieniasz uklad sterowania sprezarka i soft w kompie i bedzie git

: sob maja 16, 2009 01:10
autor: laczek
Adamm, Niekoniecznie potrzebuje zmienna geometrie poniewaz z tego co slyszalem turbinka z AGR jest "niezla" po prostu niedopatrzenie przy zakupie nie wiem ile by kosztowala zmiana ukladu sterowania i sofcik ale turbinke do AGR moge kupic za okolo 500zl wiec nie wiem co lepiej a pewnie ta ktora teraz posiadam uda mi sie sprzedac wiec moze jednak lepiej bedzie gdy kupie taka jaka trzeba:)?Nie jestem demonem predkosci jak i 90 konny moj samochodzik wiec nie potrzebuje super "powera" raczej kupilem dieselka poniewaz duzo jezdze i potrzebuje autko solidne i w miare oszczedne

: ndz maja 17, 2009 07:43
autor: ksmundek
No to może zrobimy wymiane, bo jak juz wczesniej pisałem to ja właśnie potrzebuje turbinke od ALH, a mam dobrze dmuchającą od AGR. Jeśli jest pan zainteresowany do podaje kontakt gg 10508425.