Wzrost temperatury przy 170km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Wzrost temperatury przy 170km/h

Post autor: wojtek0231 » sob maja 09, 2009 21:13

Witam panowie. Dziś jadąc przez kilka kilometrów 170km/h podskoczyła mi temperatura chłodzenia (wskaźnik sporo przechylił się w prawo) gdy zwolniłem do 130km wskazówka wróciła prawie na środek czyli przy mniejszej prędkości jest o.k. Co może być przyczyną, termostat, pompa olejowa (złe smarowanie)?
Z góry dzięki za podpowiedź.
Ostatnio zmieniony sob maja 16, 2009 00:07 przez wojtek0231, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob maja 09, 2009 21:28

hm ja myśle ze 170 km/h to musi sie zagrzac...
a 130 to wcale nie jest mniejsza predkość:)
wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 21:29 ]
termostat tylko wahler'a


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob maja 09, 2009 21:38

JABcok20 pisze:wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
dokladnie :))
jak bardzo sie wskazówka wychyliła ??



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob maja 09, 2009 21:41

ja teraz po remoncie jak pare razy przegrzałem silnik mam zamiar założyć wskaźnik vdo i oryginalny czujnik vdo(nowy)
do tego wskażnik temp oleju


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
wojtek0231
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: wojtek0231 » sob maja 09, 2009 22:41

To_mas pisze:JABcok20 napisał/a:
wymien temostat i zalej plyn chlodniczy nie wode!!!
dokladnie )
jak bardzo sie wskazówka wychyliła ??
Zalany jest płynen a wskazówka wychyliła się gdzieś na 3/4 wskaźnika temp.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » ndz maja 10, 2009 09:49

Michaś_1977 pisze:Bo co?Bo jechał 170km/h? :goof:
A niby dlaczego nie?
Dokładnie tak? :bajer:
Kilka kilometrów można,na dłuższą metę to zarzynanie silnika...



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » ndz maja 10, 2009 10:03

wojtek0231, przy takich prędkosciach to normalne jak to za duzo to wywal termostat lub go przerób i bedzie lepiej



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz maja 10, 2009 10:14

vagin5, Michaś_1977, prawda lezy po srodku :D
Chodzi o to, zeby wyhamowac wirnik (zeby nie krecil sie bez smarowania bo po wylaczeniu silnika jest pierdut i olej znika :) )
I chodzi tez o to, zeby olej nie byl zbyt goracy bo jesli jest bardzo nagrzany to wtedy zapieka sie wokol walka

Wydaje mi sie, ze golf2 posiada mala chlodnice, a poza tym w samochodach gdzie uklad chlodniczy jest malowydajny stosuje sie termostaty nie 87 ale nizsze jak 80 ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz maja 10, 2009 10:18

bradley pisze:Wydaje mi sie, ze golf2 posiada mala chlodnice
jeżeli to JR czy SB co chłodnica jest duża. natomiast takie grzanie w takich warunkach to normalka. włóż intercooler i kilka stopni bedzie mniej. pozatym do takiej jazdy olej musi być odpowiedni, bo zwykły sie robi jak woda. ale najlepiej nie przesadzać z prędkościami


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

artgtitdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 10:14
Lokalizacja: Płock

Post autor: artgtitdi » ndz maja 10, 2009 12:16

Siema
doradzał bym wymiane pompy wody

[ Dodano: 10 Maj 2009 12:19 ]
poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 10, 2009 12:24

artgtitdi pisze:poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
tez tak myślę :) przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 10, 2009 12:55

To_mas pisze:artgtitdi napisał/a:
poza tym jeden z kolegów przesadza z tym zażynaniem wozu
tez tak myślę :) przecież on nawet w czerwone pole nie wszedł przy tej prędkości :)
No właśnie :bigok:
Skoro inżynierowie dopuścili taki silnik do masowej produkcji,to znaczy,że jakieś testy musiał przejść.Poza tym czerwone pole jest po to,żeby każdy driver wiedział kiedy w silniku robi się "gorąco".
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 13:09 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz maja 10, 2009 13:55

Michaś_1977 pisze:Poza tym czerwone pole jest po to,żeby każdy driver wiedział kiedy w silniku robi się "gorąco".
to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » ndz maja 10, 2009 13:56

Cinek pisze:to ja ci polecam polatać po autostradzie z wskazówką zaraz przed czerwonym polem, bo przecież wtedy jeszcze w silniku nie jest gorąco
ta i odrazu telefon do przyjaciela bo silnik sie skończy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 208 gości