Strona 1 z 2

[1.9 TD] czy zbyt wczesny kąt wtrysku może tworzyć szary dy

: sob maja 09, 2009 15:46
autor: SkiLL
Witam

Mam problem dziwnej natury. W czasie jazdy przy dodawaniu, nawet lekkim gazu, z rury wydobywa się SZARY dym. Na postoju w czasie przygazówki nie ma tego koloru, jedynie mocny, zdrowy czarny dymek z rury ;)

Podejrzewam kilka kwestii
1. zbyt wczesny kąt wtrysku> kombinowałem trochę z modem lukiego, ostatnio zmieniałem rozrząd itp itd.
2. Turbina puszcza olej(to by wyjaśniało dlaczego w czasie jazdy przy przygazówce jest ten dym a na postoju go nie ma)
3. Uszczelka, ale chyba mniej prawdopodobne ponieważ jak wzrasta ciśnienie turbiny w czasie gazowania to raczej olej powinien iść do płynu a nie odwrotnie???

Kurde mam zagwostkę bo jeśli to olej w cylindrach to dym powinien być niebieski(wierzcie mi że jest SZARY- doświadczyłem już każdego rodzaju dymu;)

Rozrząd na bank ustawiony dobrze, silnik ma kopa, turbina też pompuje 1,3bar

Będę to rozkminiał po weekendzie i proszę o sugestie

Zacznę od kąta wtrysku - pytanko - KTOŚ dorabiał końcówkę do czujnika zegarowego? Jaki jest gwint w pompie od silnika AAZ i jak "głęboko" wchodzi końcówka czujnika(chcę sam zrobić przedłużkę, czujnik już mam)


Pozdrawiam

: ndz maja 10, 2009 16:55
autor: anaba255
SkiLL pisze:Podejrzewam kilka kwestii
moga tez wtryski lać

: pn maja 11, 2009 10:36
autor: arwam
SkiLL, a jak z rana odpala na sztych równierz w mrozy?

: pn maja 11, 2009 19:08
autor: SkiLL
z zapalaniem nie ma najmniejszych problemów....

: pn maja 11, 2009 20:12
autor: arwam
a płynu chłodniczego Ci nie ubywa?
i jeszcze jedno jak często auto jest używane?

: pn maja 11, 2009 20:53
autor: twardy
SkiLL pisze:Zacznę od kąta wtrysku
przestawiony rozrząd i zły kąt wtrysku może spowodowac kopcenie na niebiesko lub szaro tak jak napisałeś . Mi TDI kopcił delikatnie , sprawdzałem kat i niby ok to myślałem że pompa słaba i nie przestawia kata a okazało sie że cały rozrząd sie przestawił. Delikatnie ale jednak , po ustawieniu od nowa przestał kopcic. :crazy:

: śr maja 13, 2009 20:54
autor: Virus177
mam podobny problem tylko z tym ze mi kopci na niebiesko-bialo
stalo sie to dosc nagle i niewiem czy przypadkiem nie jest to spowodowane zmiana mobila minerala na motula polsyntetyk
znaki na rozrzadzie sprawdzone i sie pokrywaja ale tez klin na wale byl lekko sciety
a oliwki ubywa gdziesz 300ml na 1000km czyli duzo :grrr:

: śr maja 13, 2009 20:57
autor: arwam
Virus177 pisze:stalo sie to dosc nagle i niewiem czy przypadkiem nie jest to spowodowane zmiana mobila minerala na motula polsyntetyk
na pewno nie z tego powodu
mógłby Ci co najwyżej puszczać na simmeringach

[ Dodano: 13 Maj 2009 20:59 ]
Virus177, dym nie pojawia się z rana w momencie peirwszego wprowadzenia na obroty?

: śr maja 13, 2009 21:10
autor: Virus177
jak odpalam to puszcza dymka i pozniej dopiero jak turbo zaczyna pompowac cisnienie jak sie juz rozgrzeje to mniej ale jeszcze troszke zadymi szczegolnie jak sie przygazuje na jalowym

: śr maja 13, 2009 21:21
autor: arwam
Virus177 pisze:jak odpalam to puszcza dymka
na niebiesko wtedy podkapca?

Virus177 pisze: i pozniej dopiero jak turbo zaczyna pompowac cisnienie
na biało?

Zgadza się? :bajer:

: śr maja 13, 2009 21:23
autor: Virus177
no wlasnie przy odpaleniu zimnego walnie bialo-szara chmure a pozniej jak turbo zacznie pompowac to bialo-niebieska
(turbo w stanie idealnym sprawdzane w serwisie)takze ono napewno nie jest winne

teraz normalnie zgupialem ojciec mi mowi ze zabilem go tym polsyntetykiem
ale cos nie chce mi sie wiezyc bo zrobilem na nim 2tys bez problemu a dopiero od jakiegos 1tys zaczelo sie to dziac

: śr maja 13, 2009 21:29
autor: arwam
(turbo w stanie idealnym sprawdzane w serwisie)takze ono napewno nie jest winne
zmień uszczelniacze zaworowe i serwis
bo jeśli zaczyna Ci biało-niebieskim dymem kopcić w momencie kiedy turbo już zaczyna robić ciśnienie to znaczy że puszcza olej na wirnik prawdopobnie po stronie zimnej ale jeszcze odkręć downpipe i zobacz czy po stronie gorącej wirnik nie jest wilgotny od oleju.
po gorącej stronie jest niedopuszczalne nawet niewielkie zawilgocenie olejem wirnika lub obudowy

: śr maja 13, 2009 21:36
autor: Virus177
powiem Ci tak pierwsze co pomyslalem jak zobaczylem niebieski dym ze turbo wali olejem i to przez nie kopci wiec kupilem turbine k24 a moja powedrowala do zakladu gdzie regeneruja turbiny gosciu podlaczyl ja i posprawdzal i powiedzial ze jest w extra stanie bo ani oleju nie puszcza ani zabardzo luzow nie ma tak wiec znowu przelozylem turbine na moja
strona goraca nie jest mokra takze w wydech napewno nie leci olej

: śr maja 13, 2009 21:41
autor: arwam
Virus177, ztego co mi znajomy mówił który kiedyś robił w takim zakładzie na maszynach nie zawsze wyjdzie wyciek oleju a na silniku może dotyczy to zwłaszcza strony zimnej bo na maszynie nie masz takiego poboru powietrza jak na silniku

[ Dodano: 13 Maj 2009 21:42 ]
ja bym juz na wtoim miejscu nie wrócił do małej turbinki