Strona 1 z 2

Ńie chce odpalic :(

: sob maja 09, 2009 13:48
autor: pelacha
Witam mam problem nie chce odpalic ,prawdopodobnie mam zapowietrzony układ paliwowy. W przewodach powrotyych do filtra paliwa jest powietrze i to duzo jak go odpowietrzyc ? No najpierw musze uszczelnic przewody przy filtrze itd. a co dalej ? Czy on sam sobie zaciagnie paliwo ?

: sob maja 09, 2009 14:42
autor: anaba255
pelacha pisze:Czy on sam sobie zaciagnie paliwo ?
tak ale bedziesz musiał troche pokrecic, zalej filtr i pompe paliwem,
sprawdz tez elektrozawór na pompie
samochód kopci przy odpalaniu?

: sob maja 09, 2009 14:55
autor: pelacha
w sumie nie wiem czy kopci ale jak teraz stoi juz godzine po ostatniej probie to powietrrze jest w wezyku dochodzcym do pompy paliwa a jak go krecilem to tylko bylo w powrocie do filtra

: sob maja 09, 2009 15:31
autor: Matijas
pelacha, wciskasz pedal gazu do deski, przekrecasz kluczyki krecisz go caly czas trzymajac pedal gazu do dechy, bedzie krecil ok 20sek i powinien odpalic:)

To jest sposob na odpowietrzenie ukladu paliwowego po wymianie filtra wyczytany w ksiazce z serii sam naprawiam:), ja u siebie tak kiedys zrobilem dziala 100% :bigok: :bigok:

Ps. nie zalewalem filtra paliwem ani pompy

: sob maja 09, 2009 15:36
autor: pelacha
ok dzieki jak podladuje akumulator i wyminie filter w poniedzialek to wyprobuje

[ Dodano: 09 Maj 2009 16:59 ]
a gdzie jest elektrozawor na tej pompie?

: sob maja 09, 2009 20:25
autor: Sztomel
to jest akurat pompa VP37 sterowana elektronicznie ale w każdej pompie wtryskowej N109 jest w tym samym miejscu czyli w głowicy tłokorozdzielacza, z której wychodzą przewody ciśnieniowe do wtryskiwaczy :
Obrazek

zasada jest taka, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce na ten elektrozawór musi dochodzić tym jednym kabelkiem napięcie 12V, jeśli nie dochodzi to można podpiąć je na "krótko" z plusa akumulatora kawałkiem kabelka i wtedy silnik odpali i pojedzie ale aby go zgasić trzeba potem kabelek odpiąć (w silnikach nie wyposażonych w klapę gaszącą czyli w Mk1,2 i 3 silnika nie zgasimy z podpiętym na "krótko" N109 po przekręceniu kluczyka w stacyjce).

: ndz maja 10, 2009 07:17
autor: Michał_1977
Matijas pisze:nie zalewalem filtra paliwem ani pompy
Matijas, mój kolega też tak zrobił przez niewiedzę i pompę mu szlak trafił... :hmm:

: ndz maja 10, 2009 09:44
autor: Matijas
Michaś_1977 pisze:Matijas, mój kolega też tak zrobił przez niewiedzę i pompę mu szlak trafił...
hmm dziwne bo to nie moja wydumka, tylko porada z ksiazki sam naprawiam auto, u mnie zadzialalo w 100%

: ndz maja 10, 2009 16:10
autor: anaba255
pelacha pisze:w sumie nie wiem czy kopci
jak kopci na biało, znaczy że dostaje paliwo
pelacha pisze:po ostatniej probie to powietrrze jest w wezyku dochodzcym do pompy paliwa a jak go krecilem to tylko bylo w powrocie do filtra
sprawdz wezyki przelewowa na wtryskach

: ndz maja 10, 2009 17:06
autor: pelacha
Już naprawiłem Gada :) uszczelniłem wężyki przy filtrze i przeczyściłem styk na elektrozaworze przy pompie i się odezwał kochany:) . Ale nie wiem co dokładnie pomogło czy jedno czy drugie . Dzięki wszystkim za pomoc.

: pn maja 11, 2009 10:41
autor: arwam
jak kopci na biało, znaczy że dostaje paliwo
i znaczy równierz że są padnięte świece żarowe

: śr paź 14, 2009 20:47
autor: gostek37
Witam dolacze sie do tematu wiec mam mk3 1z 90km i mam takie pytanko poniewaz zapowietrzal mi sie uklad tzn cofalo sie paliwko i podpowiedziano mi ze pewnie przez oring na filtrze paliwa dosisnelem ten zaworek bylo wsyztsko ok ale tylko na tydzien teraz jak przyszly mrozy aby odpalic trezba krecic troche i tez nie zawsze zalapie a jak juz zalapie to w wezykach leci ciagle taka jakby piana?? co to moze byc?? jak sie tego pozbyc??macie jakies pomysly??

: śr paź 14, 2009 22:16
autor: arwam
gostek37,

zmień filtr paliwa na zimę i rzeczony zaworek wraz z oringiem.

: ndz gru 06, 2009 12:03
autor: adam_bo
Podłączę się do tematu.

Mam podobny problem z zapowietrzaniem się układu paliwa - silnik 1,9 TD (audi 80).
Wymieniłem filtr, ten zaworek z oringiem też, niektóre węże, wszystkie opaski i problem wygląda tak:
- silnik pali i chodzi na wolnych obrotach (wtedy nie widać powietrza)
- dodam gazu i pojawiają się bąbelki powietrza
Dodam, że filtr był zalany paliwem, napełniłem wszystkie wężyki i przez krótki okres (2 dni) wszystko było ok., a teraz podczas jazdy obroty spadają i na wyższe wchodzi tylko wtedy gdy wcisnę gaz do dechy.
Przerabiał ktoś coś takiego ?