Golf Mk4 110 ps Problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

twisteer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 25, 2009 23:30
Lokalizacja: Małopolska

Golf Mk4 110 ps Problem

Post autor: twisteer » pt maja 08, 2009 21:31

Witam posiadam golfa IV chodzi pięknie ładnie jest zrywny ale jest jedne problem a mianowicie gdy dam mu troche po garach nie musi byc bardzo wystarczy 120 km/h to mi gotuje i wyrzuca wode... jesli jezdze ostrożnie to jest ok nawet przez 2 tygodnie... błagam o pomoc bo nie wyrabiam juz na płyn chłodzacy.. i nie chce miec auta ktorym nawet wyprzedzic nie moge bo zagotuje... aha ps. a jak stoje w korku to temp. jest ok..



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pt maja 08, 2009 21:33

Pewnie Ciebie zmartwie ale prawdopodobnie masz uszczelke pod głowicą do wymiany. Podjedz na warsztat i niech Ci sprawdza zawartosc spalin w płynie chłodzącym.
Ostatnio zmieniony pt maja 08, 2009 21:35 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pt maja 08, 2009 22:15

kolego ,masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą... Kavior, ma zdecydowanie racje
najlepszy manewr w tym momencie to oddanie auta na warsztat i unikanie przegrzewania go, TDI nie lubi temperatury większej niż 90 C,unikaj przegrzania.

Zapraszam do tematu który założyłem jakiś czas temu, znajdziesz odpowiedz

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234318

przyczyną są spaliny dostające się do układu chłodzenia, większe ciśnienie spowodowane prędkością -> większe ciśnienie w układzie chłodzenia -> wywalanie płynu przez zbiorniczek wyrównawczy -> niewydajność układu chłodzenia czego następstwem jest grzanie się silnika

:bigok:

sprawdż czy w korku pojawia się olej albo czara sadza, rozgrzej silnik, odkręć korek od układu chłodzenia i niech na biegu jałowym ktoś wciśnie mu do 3 tyś obrotów. jeśli w zbiorniczku zauważysz bąbelki już jesteś pewien, że to uszczelka.

pod korkiem wlewu oleju masz ,, maślaną maź,, ?



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob maja 09, 2009 01:18

sprawdź stan oleju, czy płyn chłodniczy do niego nie ucieka... ale zanim postawiłbym na uwaloną uszczelkę pod głowicą, warto by było wymienić termostat.. koszt w sumie niewielki, a też możliwe, że to on właśnie niedomaga



twisteer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 25, 2009 23:30
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: twisteer » sob maja 09, 2009 08:24

aha o po tym jak odkrece wlew oleju jak juz jest nagrzany idzie lekka para.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob maja 09, 2009 11:38

twisteer, to, że idzie para to normalne ale czy pod korkiem oleju masz taką jasnobrązową maź? co się dzieje w środku zbiorniczka wyrównawczego? czy jest olej lub taki nalot ala sadza? czy przybyło Ci ostatnio oleju na bagnecie?

termostat.... koszt wymiany mały więc można wymienić, ja bym jeszcze od jakiegoś znajomego podmienił korek od zbiorniczka wyrównawczego, ja tak zrobiłem co dało mi gwarancję, że mój korek jest dobry :grin: tam jest duże ciśnienie i może wywala płyn przez walniętą uszczelkę pod korkiem?!?

sprawdź rzeczy proste... Czy robiłeś to co Ci napisałem odnośnie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym? cegłowka na gaz, 3 tyś obrotów i patrzysz co się dzieje w zbiorniczku



Macieja112
LIDER
Posty: 18
Rejestracja: sob maja 09, 2009 14:02
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Macieja112 » sob maja 09, 2009 16:20

Mi tez sie tak wydaje albo uszczelka albo termostat ale raczej to pierwsze.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » sob maja 09, 2009 17:05

Macieja112, wystarczy, że dotknie chłodnicy i rury z wodą, jak ciepłe to termostat puszcza wodę. kolega zresztą pisze, że w korku jest wszystko ok więc przy większych obciążeniach się problem pojawia czytaj uszczelka pod głową :helm:



twisteer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 25, 2009 23:30
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: twisteer » wt maja 12, 2009 01:18

no tak żeczywiscie zbiorniczek cały osmolony...ze az nie widac ile w srodku płynu... auto jak najszybciej oddam mechanikowi



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » wt maja 12, 2009 11:21

twisteer, a nie mówiłem :pub:



artgtitdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 10:14
Lokalizacja: Płock

Post autor: artgtitdi » wt maja 12, 2009 17:39

czy w momencie gaszenia auta masz wyciek płynu jeśli tak to jest czujnik temperatury w chłodnicy jeśli padła uszczelka to na zimnym będzie za tobą biał achura lub niedasz rady zcisnąć węża od płynu to jast ryzyko uszczelki jeśli to termostat to zmniejszenie prędkości nie spowotuje opadnięcia temreratury stawiam na ten czujnik
pozdro



twisteer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 25, 2009 23:30
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: twisteer » śr maja 13, 2009 18:10

jak odpalam jest za mną biala chmura dymu...jak na zimnym ... jak juz w ciagu dnia to tak lekko nie znaczaco.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw maja 14, 2009 08:36

artgtitdi, na termowłącznik umieszczony w chłodnicy stawiać można jeśli temperatura wzrasta ponad normę a wentylator się nie załącza.


Obrazek

twisteer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr mar 25, 2009 23:30
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: twisteer » pn maja 18, 2009 21:52

ok Autko juz jest u lekrza wymienione zostaną ;
uszczelka pod głowicą
uszczelka pod kolektorem ssącym
uszczelniacze zaworów
swiecie żarowe (kupilem bo wole miec nowe)
pasek rozrządu (dla pewnosci)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 212 gości