Strona 1 z 1

Dziwny dźwięk z okolic alternatora / rozrządu …

: pt maja 08, 2009 20:57
autor: daniel_dyla
Witam, szukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem wiec zakładam nowy temat. Mam problem od dwóch dni z moim MK3, problem polega na tym że jadąc czy stojąc jak wkręcę go na obroty pomiędzy 2000 a 2200 słyszę strzelanie tak jak by cos metalowego zaczęło się obracać i uderzało o inny metalowy element. Problem jest tylko i wyłącznie przy tych obrotach niezależnie czy wchodzę na obroty czy auto z chodzi z obrotów. Czy miał by ktoś pomysł co może być tego przyczyną ?? rozrząd bym zmieniany jakieś 20 000 km, patrzyłem na paski o nic raczej nie ocierają, dźwięk dochodzi z okolic alternatora / rozrządu. Może to być łożysko alternatora? Napinacze ? a może coś z turbiną ?? może pompa wody ?? mam nadzieję ze nie z rozrządem … aa i pompa wody nie była zmieniana przy zmianie paska rozrządu. autko pracuje bez zarzutu niema z nim problemów tylko ten dźwięk. Proszę doradźcie mi cos zanim oddam autko do mechanika i każe mi pół silnika wymienić :/
Dzięki wielkie za odpowiedzi, pozdraVWiam.
:okej:

: pt maja 08, 2009 21:16
autor: grandi
zdejmij pasek i zobacz łożyska altka , sa dwa przednie i tylne może już łożysko dostało raka i trzaska

: pt maja 08, 2009 21:24
autor: daniel_dyla
grandilodz, oki, jutro postaram sie obczaic sprawe ... oby to tylko lozysko ... thx grandilodz, za odp :okej:

: sob maja 09, 2009 13:19
autor: DanWlo
Kolego, ja miałem podobny problem ale po zmianie pasków też coś strzelało i okazało się że jest to pasek alternatora który mi sprzedali był o 7mm za długi i strzelał jak się troszkę nagrzał, ty pasków nie zmieniałeś ale mógł ci paść samo napinacz paska wielorowkowego i objaw będzie podobny nie ma on tyle siły żeby naciągnąć pasek i będzie on tak dziwnie strzelał jak by coś się rozsypywało, możesz to zobaczyć zdejmując osłonę pasków jeżeli takową posiadasz od strony koła lewego i tam zobaczysz jeżeli pasek skacze mocno to na 100 % będzie to. Pozdrawiam

: śr maja 20, 2009 16:57
autor: daniel_dyla
problem rozwiazany, przyczyna byla hmm calkiem inna sprawa, urwala sie jakas czesc tego ucha co trzyma pompe wspomagania i ona powodowala taki odglos. THX wszystkim za odp, zamykamy temat. pozdraVWiam :bigok: