Strona 1 z 2
1.9 TDI AFN rozrząd ustawiony OK, a VAG pokazuje co innego.
: czw maja 07, 2009 18:05
autor: dwoje19
Jaka wartość powinna być w VAG w grupie 004 na pozycji 4.
: czw maja 07, 2009 18:21
autor: woj-tek
Wydaje mi się że sprawa nie dotyczy wałka rozrządu tylko ustawienia pompy wtryskowej.
: czw maja 07, 2009 18:25
autor: Adamm
dwoje19, a wiesz wogole co to za wartosc jest? to jest wspolczynnik otwarcia zaworu EGR
i ma sie do rozrzadu jak piesc do oka
a wartosci o ktorych mowisz sa w grupie 004 pozycja 02 i 03
: czw maja 07, 2009 18:31
autor: dwoje19
To może nieuważnie czytałem instrukcję
.
Dzięki za szybką odpowiedź. A powiedz, czy te pozycje 2 i 3 jakie powinne mieć wartości czy też między -3 a 3?.
: czw maja 07, 2009 19:25
autor: Adamm
najlepiej w granicach 0 ale do 2 jest ok dla cieplego silnika, no i mniej wiecej zeby sie pokrywala 2 z 3
: czw maja 07, 2009 22:35
autor: fleshu
Podpiąć Vag i ustawić kąt wtrysku. (TDI Timing) Silnik>bloki pomiarowe> grupa 000> zablokować nastawy> tdi timing> na wykresie żółta kropka na załamaniu żółtych linii ma być jak najbliżej niebieskiej linii. (regulacja pompy wtryskowej).
: czw maja 07, 2009 22:43
autor: homsky
Podpiąć Vag i ustawić kąt wtrysku. (TDI Timing) Silnik>bloki pomiarowe> grupa 000> zablokować nastawy> tdi timing> na wykresie żółta kropka na załamaniu żółtych linii ma być jak najbliżej niebieskiej linii. (regulacja pompy wtryskowej).
Tak jest !!!!!
Adamm pisze:a wiesz wogole co to za wartosc jest? to jest wspolczynnik otwarcia zaworu EGR
Adamm, machnołeś się ....... to nie grupa 003 , w grupie 004 ostatnia pozycja to wspołczynnik wypełnienia N-108
Adamm pisze:najlepiej w granicach 0 ale do 2 jest ok dla cieplego silnika, no i mniej wiecej zeby sie pokrywala 2 z 3
Nie kombinujmy z ustawianiem kata wtrysku w grupie 004 , prawidlowo robimy to w basic settings 000 --> TDI Timing jak pisał
fleshu
dwoje19 pisze:jak podpiąłem VAG-a to w grupie 004 na pozycji 4 jest wartość 41. Podobno powinno być od -3 do +3 a najlepiej 0.
Cos wiesz ale nie do końca , to co piszesz dotyczy sie silnikow na pompowtryskach gdzie w grupie 004 na ostatniej pozycji jest synchronizacja wałka rozrządu
w twoim silniku jest inaczej , zrób tak jak pisał
fleshu
: czw maja 07, 2009 23:02
autor: Adamm
homsky pisze:Adamm napisał/a:
a wiesz wogole co to za wartosc jest? to jest wspolczynnik otwarcia zaworu EGR
Adamm, machnołeś się ....... to nie grupa 003 , w grupie 004 ostatnia pozycja to wspołczynnik wypełnienia N-108
nie ja tylko serwisowka
- nie pamietalem dokladnie wiec do niej zarzalem
zobacz na PW
: czw maja 07, 2009 23:34
autor: homsky
Adamm pisze:nie ja tylko serwisowka - nie pamietalem dokladnie wiec do niej zarzalem zobacz na PW
Faktycznie , jest babol w tej serwisówce , a w zasadzie w tłumaczeniu....
: czw maja 07, 2009 23:56
autor: fleshu
Dodam tylko jeszcze że silnik przy robieniu ustawień musi mieć 90 stopni i że w niektórych modelach pompa przestawiana jest na śrubach regulacyjnych koła(nie luzować głównej nakrętki koła!!!!) a w innych pompe przestawiamy na zapalonym silniku(mocowanie pompy). Daje to nam regulację na szerokości tego jednego ząbka na kole - więc ruch podczas regulacji nie powinien przekraczać 1 mm - pokażdym takim przesunięciu sprawdzamy. Wartość 255 świadczy że jest poza zakresem. Ww. ustawień dokonujemy za każdym razem jak luzowany będzie napinacz paska rozrządu!
I!!!
W grupie 004 BM Wartości Wymagany kąt i Aktualny kąt - Aktualny powinien być jak najbardziej zbliżony do wymaganego - ale ustawiamy tylko z wykresu w tdi timing.
Wartość z wykresu będzie pokazywana w grupie 000 na pozycji nr 2.
: pt maja 08, 2009 10:51
autor: dwoje19
Piszecie że ma być jak najbliżej środkowej kreski a to odpowiada wartości jakieś w BS 40-41. Natomiast wszędzie czytam że pozycja 2 powinna mieścić się między 48-52
: pt maja 08, 2009 11:47
autor: homsky
dwoje19 pisze:Piszecie że w TDItiming ma być jak najbliżej środkowej kreski a to odpowiada wartości jakieś w BS 40-41. Natomiast wszędzie czytam w necie iż wartość BS na pozycji 2 powinna mieścić się między 48-52 (więc znacznie po wyżej śrdkowej krechy)...więc jak ustawić?.
Jak wejdziesz w TDI-Timing zauwżysz ze niebieska linia nie jest stała i zmienia sie wraz z temperaturą paliwa , to jaka bedzie wartośc zalezy od aktualnej temperatury paliwa.
Ustawiaj w pobliżu niebieskiej linii lub lekko powyżej niej i bedzie cacy. To nie apteka i nie musisz celować w punkt .
dwoje19 pisze:A tą synchronizację wałka rozrządu to odczytujemy w 004 na pozycji 2 i 3 powinno być jak najbliżej zera między -3 a 3...czy tak?.
W silniku na pompie (czyli jak u ciebie) nie odczytujemy żadnej synchronizacji walka, nie ma takiej mozliwości.
Wartośc w 2 kolumnie to wartośc kąta zadana przez sterownik , wartość w 3 kolumnie to wartość rzeczywista kąta , obie te wartości mają byc zblizone do siebie.
Po ustawieniu prawidłowo statycznego kąta w TDI-Timing robimy sprawdzenie regulacji dynamicznej kata wtrysku w grupie 004 , raz na biegu jałowym i drugi raz w próbie drogowej kręcimy auto do ponad 4000rpm i patrzymy czy wartości pokrywają sie ze sobą
: pt maja 08, 2009 14:47
autor: fleshu
Wszystko się zgadza tylko na silniku AHF mam wartość 51, na silniku 1Z jest 41 - więc nie ma magicznej wartości - ustawiasz wg wykresu i kropka!
A co enigmatycznej synchronizacji - to jeżeli liniał został prawidłowo zablokowany - koło pasowe wałka w niektórych silnikach nie posiada klina więc ściągaczem je luzujemu i dopiero po napięciu paska dokręcamy - punkt w okienku skrzyni się pokrył(pierwszy tłok u góry) - to cała synchronizacja wykonana - dalej zostaje tylko ustawienie tdi timing.
: pt maja 08, 2009 15:50
autor: dwoje19
A ta wartość (004 pozycja 2) zadana to jest stała czy też jej wartość od czegoś jest zależna.