Strona 1 z 3

kompletny wydech do 1.6td vnt jak zrobić???

: czw maja 07, 2009 17:48
autor: JABcok20
witam. korzystajac z chwili wolnego czasu zbieram info na temat wydechu do 1.6 td vnt20

zamierzam założyć układ wydechowy fi60mm, na końcu chce dać tłumik jakis ładny sport najlepiej km malona mugen a po środku tłumik przelotowy( bo sam jeden malon może za głośno buczec).

Jak Wy macie to zrobione i jak sie spisuje( pytanie do td-maniaków)..

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 18:07 ]
chyba jednak zrezygnuje z 60mm i założe 55
czytalem w necie ze zbyt duża średnica wpływa niekorzystnie, spaliny mogą zbyt szybko tracic swoja temperature i stawiać opór lub osadzać się w wydechu..

"Istotnym elementem układu wydechowego, który poddać możemy modyfikacji, są rury. Bardzo często zwiększenie ich średnicy ułatwia opróżnianie silnika ze spalin. Pamiętać należy jednak o tym, że zbyt duża średnica rur może przyczynić się do powstania niekorzystnych zjawisk w układzie wydechowym. Po pierwsze dojść może do zbytniego spowolnienia gazów wydechowych i związanego z tym zaniku zjawisk dynamicznych. Po drugie spaliny biegnące szerokimi rurami mogą zbyt szybko tracić ciepło, a w efekcie gęstnieć i stawiać większe opory silnikowi."

osoby posiadajace 60mm wydech z vnt w 1.6td skarza sie na czesto zapiekajaca geometrie..
może to jest efektem?

: czw maja 07, 2009 18:44
autor: souler
55 wystarczy spokojnie na moce rzedu 150+

: czw maja 07, 2009 20:00
autor: JABcok20
wlasnie przerobilem kolektor wydechowy.
mam 1v czyli otwor prowadzacy do turbiny mam wiekszy niz np. z silnika 1.9( mam dwa i porownywalem)
rurke prowadzaca do turbiny mam srednice wewn 40mm i taki zrobilem otwor wylotowy z kolektora( byl okolo35 ale nie okragly).
toche rozwiercilem go i scianki prowadzace od niego spilowalem aby stawialy mniejszy opor spalinom.
scianke srodkowa nadajaca kierunek spalinom do turbiny nadspawalem bo byla za mala i spaliny z 1 i 2 cylindra moglyby stawiac opor tym z 3 i 4.
ciekawe co z tego wyjdzie:/

powierzchnie troche powycieralem zeby jakas *#cenzura#* od spawanie nie dostala sie do turbiny.

ewentualnie przed zalozeniem wypiaskuje srodek...

: czw maja 07, 2009 20:01
autor: vw_vandal
JABcok20, latałem przez chwile na VNT GT17 (silnik na złom :grrr: ) Problem był z pierwszym odcinkiem zaraz za turbo ale kolega z forum to zrobił wyspawał z kilku kolanek nierdzewki, wydech miałem 55mm z nierdzewki na środku przelot + tłumik końcowy z Oferty Jacky Sport. Turbina sama w sobie wygłusza wydech i było nie najgorzej :chytry:

: czw maja 07, 2009 20:36
autor: JABcok20
tzn. jaki byl problem.
ja ze swoja jezdzilem na oryginalnym wydechu od 1.5 diesla ok 40mm i turbina zyje ale puszcza leciutko olej ( chyba bo dopiero postawilem ja idealnie prosto a byla lekko pod katem- jakies 30-35sstopni :P :P :P :/)

dzwonilem do goscia zajmujacego sie regeneracja i mowil ze zestaw do mojej turbiny wraz z wywazonym !? wirnikiem kosztuje w granicach 450zl

czyli wcale nie drogo a pytalem sie czy jest ryzyko ze wirnik sie skrzywi po regeneracji, powiedzial ze jak zakladam wywazony wirnik to musi byc dobrze?!

wiec na czym to polega( zakladac wywazony wirnik i pozniej nie dowazac) to nie mam pojecia...

ale jak zloze fure i wpadnie troche kaski sprobuje sam zregenerowac

: czw maja 07, 2009 20:53
autor: vw_vandal
JABcok20 pisze:tzn. jaki byl problem.
Problem był z doborem materiału bo musi wytrzymać pierwsze uderzenie spalin. Póżniej trzeba wyspawać odpowiedni kształ i łączenia przy turbo i do reszty układu wydechowego. Leży całe te VNT w garażu ale nie chce mi sie już złażić z wyra aby zrobić fote. Co do wyważenia wirnika, kiedyś już się kłuciłem o to :grin: Kupiłem okazyjnie zestaw naprawczy do turbinki pojechałem do chłopaków rozkrecili turbine przemyli, przeczyścili założyli zestaw, złożyli do kupy i bagla turbo do tej pory i nic nie było wyważane :)

: czw maja 07, 2009 21:07
autor: JABcok20
pierwsze uderzenie spalin?
co ma wytrzymac?
turbina czy tlumik? i co ma miec odpowiedni ksztalt?
zaciekawiles mnie tym ...

: czw maja 07, 2009 21:09
autor: euglen
JABcok20, u mnie przy gt20 też miałem 55mm + jeden końcowy tłumik i nie było jakoś przesadnie głośno...
vw_vandal pisze:Doszedłem do wniosku, że 1,6 TD więcej nie wytrzymie ;/
Również doszedłem do takiego wniosku :wink: Jednak przypadek Zaprzala pokazuje inaczej :food:
vw_vandal pisze:Problem był z doborem materiału
Czyli jednak te moje kolanka nie wytrzymały?

Co się stało ze silnikiem?
Swoją drogą długo nie bylo Cię widać na forum...

: czw maja 07, 2009 21:21
autor: JABcok20
jakie kolanka?
troche jasniej koledzy;)
tzn kolanka podtrzymujace turbina czy kolanka na tlumiku?

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:06 ]
zdjecie seryjnego kolektora od 1.9 td
i mojego kolektora od 1.6 td 1V.


koledzy macie jakies zastrzeżenia piszczie!!!
może jakies pomysly

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:10 ]
Obrazek Obrazek


tutaj na silniku.
widać spaw na przejściowce turbiny bo zmieniałem kąt ( nadal jest jakieś 5-10stopni)

: czw maja 07, 2009 22:24
autor: vw_vandal
JABcok20, zaraz przy wylocie z turbiny trzeba dorobić kolanko które by wytrzymało spaliny Umnie było w kształcie haku. Jutro postaram sie dac ci foty :)

Marcin zacząłem budowe domu. Czasu i pieniedzy jak na lekarstwo :crazy:

Kolanko wytrzymało ale strasznie czerwone się robiło :chytry: Na początku miałem problemy z utrzymaniem głowicy nawet na metalowej uszczelce :grrr: ale kolega załatwił mi jakieś dobrze utwardzane śruby. Założyłem wtryski od SB i ustawiłem 160 bar dawka była ustawiona jak od ciebie 1,4 bara dawka paliwa strasznie podkrętona zbierał się :grin: i sie zachciało FMIC wydech na 55 cala i 1,7 bara na turbince - tu pojawił sie problem ślizgającego sprzęgła i szybko sie kończyły biegi, wrzuciłem T4 skrzynie i pomogło problem sprzegła zmalał ( przy gwałtowny daniu gazu nieraz sie ślizgało). Pewnego dnia wracałem z budy i fantazja poniosła. Po rozebraniu jeden tłok był urwany, podpory wału popękane i powierzchnia tłoka strasznie chropowata :helm: Kupiłem drugi blok i po pierwszym odpaleniu wydmuchało wtrysk :grrr: w sumie głowice tez zmieniłem :chytry: Doszedłem do wniosku, że 1,6 TD nie wytrzymuje takiego ciśninenia, które generuje GT17, a do tego ten moment tak nisko :chytry:

[ Dodano: 07 Maj 2009 22:26 ]
O to kolanko chodzi :) Umnie było troche wiecej rzeźby :)

: czw maja 07, 2009 22:45
autor: JABcok20
aaaaaaaaaaa dlatego oryginalne kolanko przy wylocie jest odlane z żeliwa....

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 22:50 ]
poza tym trza założyć wskaźnik egt .
bo jak temperatura spalin pójdzie wysoko ponad dopuszczalna bedzie szybko po silniku

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 23:00 ]
dla diesla typowa temp spalin to ok. 500 stopni. a jak kolanko robilo sie czerwone to chyba źle???

[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 23:03 ]
hm ale znalazlem info że dla silnika tdi arl 800 to normalka:/
wszedzie różnie piszą...

: czw maja 07, 2009 23:26
autor: andrew.zbyrko
dla diesla typowa temp spalin to ok. 500 stopni. a jak kolanko robilo sie czerwone to chyba źle???
czyli ok 750st w góre, dla żeliwa szarego, w zqalezności jak czerwone i grubości ścianki.
ładnie przygrzałeś maszyne :satan:
u siebie przy jezdzie na os-ie ok 10 -15 min na obrotach 3,7 do 5 k RPM jeszcze nigdy czerwonego korektora nie miałem, za to tarcze często :jezor:

: czw maja 07, 2009 23:39
autor: JABcok20
to nie ja . poczytaj dokładnie post. i to grzało sie kolanko dorabiane. pozd

: pt maja 08, 2009 06:03
autor: vw_vandal
JABcok20, obecnie jeżdze na serii, VNT leży w garażu :crazy: Obecnie szukam innego silnika i nie bedzie już to diesel. Zastanawiam się jaki.....