Strona 1 z 2
Wymiana oleju
: czw maja 07, 2009 14:30
autor: slawek317
Witam, chodzi mi ogólnie o tą uszczelkę w misce olejowej (wymienię na Elring 447.340).
Wyczytałem gdzieś na forum, że do odkręcenia miski olejowej nie potrzeba podnosić nieco silnika, tylko jest mały kłopot z dwiema śrubami od strony skrzyni - trudny dostęp.
1. Czy aby zdjąć starą uszczelkę blaszana będę musiał odkręcać również smok pompy?
2. I czy nowy filtr oleju zalać świeżym olejem i przykręcić czy przykręcić pusty?
Z góry dzięki za odpowiedź.
: czw maja 07, 2009 15:20
autor: Michał_1977
Tak,trzeba zdjąć pompę.
Nowy filtr można zalać olejem,ale nie jest to wymagane.
A te dwie śruby najlepiej się wykręca najmniejszą grzechotką z przedłużką i przegubem kardana.
: czw maja 07, 2009 22:14
autor: slawek317
Dobra zdjąć pompę to dam rade ale w instrukcji wyczytałem, że aby ją z powrotem założyć to trzeba odkręcić pompę podciśnieniową. A czy nie da rady zdjąć tylko tego smoka pompy aby założyć nowa uszczelkę z blacha? Pytam się bo jeszcze tego nie robiłem a jutro z rana chciałbym ją wymienić.
: czw maja 07, 2009 22:42
autor: Michał_1977
Ja ostatnio wymieniałem tą uszczelkę w 1Y,ale to jest to samo co AAZ i opuściłem całą pompę.Jedyną filozofią w tym wszystkim jest założenie,bo trzeba trafić wałkiem w wycięcie-łatwizna

.Nie trzeba wykręcać pompy podciśnieniowej.
Poradzisz sobie na pewno.
: czw maja 07, 2009 22:46
autor: slawek317
aha czyli tej pompy podciśnienia nie muszę odkręcać tak?
: czw maja 07, 2009 22:48
autor: Michał_1977
Nie musisz...
: czw maja 07, 2009 22:50
autor: slawek317
ok! punkcik dla ciebie a jutro zdam relację, dzięki
: pt maja 08, 2009 09:08
autor: Michał_1977
Jak będziesz dokręcał misę olejową,to staraj się dokręcać wszystkie śrubki równomiernie,bo w przeciwnym razie,znów zacznie puszczać olej

: pt maja 08, 2009 20:33
autor: slawek317
Witam, i jestem już po zabiegu, troszki się napracowałem bo wymieniałem bez kanału ale dało rade. Uszczelka wymieniona, stara była mocno szczepiona z miska, ale jak na razie nic nie cieknie tylko coś mi się wydaje że chyba spod podstawy filtra oleju się zapociło, myślałem przed wymiana że to odma to złącze przy bloku silnika obok filtra (wymieniłem oring) ale to chyba jednak spod podstawy filtra no ale zobaczymy jak sie bedzie mocniej sączyć to wtedy pomyślimy. Pozdrawiam i wielkie dzięki za porady
: pt maja 08, 2009 20:51
autor: Michał_1977
No problem

: sob maja 09, 2009 23:32
autor: xlsss
A ja mam pytanie. Wiecie ile może wchodzi oleju silnikowego do mk3 1.9 TD wersja New Orlean's z roku 1994 ? Przymierzam się do wymiany oleju i nie wiem ilu litrowy kupic. Od razu moglibyście mi polecic jakis dobry olej. Przebiegu mam 190 tyś.
Pozdrawiam
: ndz maja 10, 2009 07:00
autor: Michał_1977
xlsss, kup sobie 5 litrów,powinno wystarczyć.,a nawet trochę zostać.
Polecam Mobil,ale osobiście jeżdżę na
Fuchs TITAN cfe 10W40 z dodatkiem molibdenu.Jest to czarny olej,którego zaletą jest to,że po zgaszeniu silnika,olej ten nie spływa w całości do misy olejowej,lecz utrzymuje się na wszystkich częściach i zapewnia natychmiastowe smarowanie zaraz po odpaleniu silnika.Bardzo dobry na krótkie podjazdy,ale i na trasę także.
Szczerze polecam

: ndz maja 10, 2009 13:42
autor: xlsss
Okej ale moj poprzedni (Shell Helix Super Diesel) był 15W40 mineralny, czy nie będzie żadnych powikłań jak wleję ten co Ty polecasz 10W40 ?
: ndz maja 10, 2009 13:50
autor: Fahoo
xlsss, jeśli twoj silnik to AAZ to olej zalecany na nasz klimat to 15W40 specyfikacja API/ACEA:CF/B2 4,3L wraz z filtrem.