Strona 1 z 4

Duże spalanie

: wt maja 05, 2009 19:53
autor: patryk18
Witam ostatnio moja jettka zaczęła dużo palić tak w cyklu mieszanym to 7 /7.5l na 100
Wtryski nie leją nie kopci przy pełnym bucie oczywicie malutka chmurka jest ale to diesel.
Wycieków z układu paliwowego niema kiedyś na pompie lekko kapało ale na zimnym silniku.

: wt maja 05, 2009 21:03
autor: kwietek
Mi kiedyś lekko wyciekało z przelewu, też jeżdżę w trybie mieszanym dziennie ok 200km od czasu pojawienia się wycieku spalanie wzrosło o ok 1,5l/100km. Po wymianie wężyka utrzymuje się na poziomie ok 6l. Jeśli więc nic nie było przestawiane / regulowane zwiększone zużycie prawdopodobnie jest spowodowane wyciekiem.

: wt maja 05, 2009 21:06
autor: patryk18
no tak ale sprwawdzałem to zostawiłem auto na 15 minut na wolnych obrotach i niebyło sladu wycieku nawet kropki na ziemi.

: wt maja 05, 2009 22:32
autor: kwietek
U mnie o tyle było łatwo że wyciek był bardzo dobrze widoczny, po jeździe tylko wtrysk był wilgotny i nic nie ściekało, więc przeciek nie był duży. W przypadku ropy wyciek musi być znacznie większy niż w przypadku wody by pozostawiał plamy. Zamiast tego będzie poprostu przylegać do korpusu i z tamtąd odparowywać - ma inne napięcie powierzchniowe, lepkość, zdolność penetrującą, itd... Dlatego jeśli nic nie grzebałeś przy silniku obstawiał bym wyciek.

: śr maja 06, 2009 14:45
autor: patryk18
mysle ze to nie wyciek ale przy silniku tylko podnosiłem cisnienie turba

[ Dodano: 06 Maj 2009 16:50 ]
[youtube][/youtube]
zauważyłem ze mi troche kopci tu jest filmik.

[ Dodano: 06 Maj 2009 16:50 ]
tak w 5 sek widac

: śr maja 06, 2009 21:01
autor: kwietek
A pompę masz z LDA ?? Bo nie pamiętam jak było w tym modelu. Jeśli jest LDA możliwe że to ono jest przyczyną, bo wraz ze zwiększoną ilością powietrza zwiększa ilość podawanego paliwa. Z tego co widać na filmie nie ma tragedii, ale przetrzymaj go chwilke na wyższych obrotach i zobacz czy wtedy też nie będzie kopcił.

: śr maja 06, 2009 21:05
autor: anaba255
jak temperatura na silniku?

: śr maja 06, 2009 21:06
autor: Bolekrsko
patryk18, jak zimnego odpalisz to rowno pracuje? i nie puszcza siwego dymka?

: czw maja 07, 2009 11:09
autor: patryk18
silnik pracuje nierówno po odpaleniu ale po 30sekundach zaczyna pracowac normalnie

[ Dodano: 07 Maj 2009 13:35 ]
anaba255 pisze:jak temperatura na silniku?
Prawie na połowie tak jak powinno byc

: czw maja 07, 2009 20:08
autor: vw_vandal
kwietek pisze:A pompę masz z LDA ?? Bo nie pamiętam jak było w tym modelu. Jeśli jest LDA możliwe że to ono jest przyczyną, bo wraz ze zwiększoną ilością powietrza zwiększa ilość podawanego paliwa.
Ale nie o tyle :jezor: Ja miałem pomodzony troche silnik i brał po katowaniu góra 6,5l

Z filmiku - jakość nie zabardzo, ale strasznie klepie :chytry: Może masz przestawiony zapłon? Kombinowałeś coś przy dawce paliwa??

: czw maja 07, 2009 20:20
autor: kwietek
No tak jak piszesz vw_vandal jeśli miałeś odpowiednio wyprzedzony wtrysk to faktycznie mogłeś tego nie odczuć. Bawiłem się trochę pompą i optymalne ustawienia rozdzielacza dla tego silnika to 0,8mm-0,9mm. Jeśli dużo pali można by ustawić takie właśnie wartości :)

: czw maja 07, 2009 20:25
autor: patryk18
aha jeżeli kąt wtrysku jest zawczesny do auto bedzie sie lepiej zbierało??

: czw maja 07, 2009 20:33
autor: vw_vandal
kwietek, ale kolega pisze o zwiększonym tylko ciśnieniu dałodowanie, też nie wiadomo o ile! na samym powietrzu silnik nie pojedzie. LDA odpowiada za sychronizacje pompy z turbem. Ja po zwiększeniu samego powietrza odczułem delikatnie coś na plus ale spalanie nie zwiększyło się. Pompe miałem ustawioną na ustawieniach z JR. Silnik chodził równiutko i cichutko.

[ Dodano: 07 Maj 2009 20:34 ]
patryk18 pisze:aha jeżeli kąt wtrysku jest zawczesny do auto bedzie sie lepiej zbierało??
Ale teraz o co pytasz?? O osiągi czy o za duże spalanie.

: czw maja 07, 2009 20:44
autor: patryk18
vw_vandal pisze:Ale teraz o co pytasz?? O osiągi czy o za duże spalanie.
o osiągi i spalanie