Strona 1 z 1
koło pasowe problem?
: pt maja 01, 2009 22:36
autor: master49
Witam. Mam pytanie odnośnie koła pasowego w moim mk3 AAZ.Zauważyłem że sie nieźle giba, gdzieś przeczytałem na forum że może to poskutkować awarią silnika, dodam że miałem problem z napinaczem paska alternatora który się wyrobił w odlewie i podskakiwał na wolnych obrotach, czy ten napinacz mógł tak podziałać na kółko bo go nigdy nie odkręcałem? Odnośnie tego koła pasowego to moje pytanie brzmi co robić naprawiać czy nie a jak już to jak?Proszę o porade!
: pt maja 01, 2009 23:16
autor: grandi
Kompletny rozrząd do wymiany + kolo pasowe tłumik drgan guma musi być cale , ja tak załatwiłęm silnik jak nadal bedzie sie gibac to wał do roboty
: pt maja 01, 2009 23:28
autor: fleshu
Koło pasowe ma gumowy tłumik drgań - jak ta guma się wypracuje to zaczyna koło telepać - kolega grandilodz, cie nie kłamie! Jak się czoło wału wyrobi to będziesz musiał jeszcze szlif robić a pewnie jak koło w końcu się przekręci to będzie kolizja silnika > Kosztów sobie narobisz tylko > nie koniecznie było to od paska alternatora > pewnie napinacz był od tego wyrobiony że się giba koło pasowe.
: pt maja 01, 2009 23:33
autor: PinkFloyd
: sob maja 02, 2009 08:27
autor: Michał_1977
To ja może z innej beczki.
Robię siostrze :szwedzki remont" w 1Y,czyli wymiana pierścieni,panewek,uszczelnienie całego silnika i takie tam pierdoły,ale nie w tym problem...
Przystąpiłem do odkręcania śruby głównej na wale,tej od koła rozrządu.Najpierw kluczem pneumatycznym-kicha,później dostała parę strzałów od czoła i znów pneumat-dalej kicha
W końcu zablokowałem wał w kiblu skrzyni biegów,wziąłem klucz ręczny z metrową przedłużką i heja
Tutaj powstał problem,a mianowicie
śruba puściła,ale obróciła się równo z kołem przez co ścięło na nim klin .Automatycznie przestawił się rozrząd i zawory spotkały się z tłokami.
Nadmieniam,że na wale nie zrobiło najmniejszego uszczerbku.
W związku z tym,czy może mi ktoś odpowiedzieć czemu tak się stało???
Przecież powinna sama śruba się wykręcić.
Pytam z czystej ciekawości,bo jakoś nie mogę tego łyknąć,a koło już kupione nowe-60 zeta
: sob maja 02, 2009 10:01
autor: fleshu
Może ktoś zbyt dużo kleju napchał, może główka śruby miała nacięcia blokujące przed samoczynnym odkręcaniem - musiała się ładnie śruba w koło wgnieść, skoro odkręciło się razem z kołem >a może jakiś wadliwy klin był? - najbardziej prawdopodobne jest to że ktoś to skręcił poprzednio złym momentem.
: sob maja 02, 2009 14:29
autor: Michał_1977
No właśnie nie dziwiłbym się jakby miała tę ząbki kontrujące.A ona jest gładziutka aż się szkli.Zero rdzy.Dla mnie jest to co najmniej dziwne...
Tak czy srak,usterka usunięta,a w duchu cieszę się,że wału nie ruszyło
Pozdrawiam
: pt lip 10, 2009 15:07
autor: maxymilianus
Sprawdź klin na kole od wału-w AAZ lubi się to rozpieprzać. Mnie ostatnio zerwało.