Strona 1 z 1
Kąt wtrysku
: czw kwie 30, 2009 21:14
autor: Omek
Witam wszystkich !
Dziś regulowałem kąt wtrysku ustawiłem na na około 50 czy to jest prawidłowo ? według tdi-timing czyli jak najbliżej niebieskiej lini wychodzi około 41 która wartość jest prawidłowa ?
![Obrazek](http://images48.fotosik.pl/115/908e771b904e87d2med.jpg)
: czw kwie 30, 2009 21:21
autor: mariusz75
Odpowiedż jest prosta, nie zaznaczyłeś i dlatego rozbierzność.
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/110/0cdd54d61083aff3.jpg)
: czw kwie 30, 2009 21:32
autor: Omek
nie bardzo rozumiem,czyli wszystko źle zrobiłem muszę regulować od nowa ?
: czw kwie 30, 2009 21:38
autor: bradley
Ciekawi mnie jedno. Dlaczego wszystkie 1Z maja rozbieznosc pomiedzy okienkiem temp paliwa a tym co jest pokazywane na osi X.
Dla porownania moj kat wtrysku na bardzo bardzo goracym silniku
![Obrazek](http://forum.octaviaclub.pl/files/tdigraph_173.jpg)
: czw kwie 30, 2009 21:42
autor: mariusz75
Ja przed regulacja w tdi-timing rozgrzewam auto do ok. 90 stopni klikam w polu które ci zaznaczyłem że auto jest rozgrzane i reguluje.
Po tak przeprowadzonym zabiegu nie zdarzyła mi się jeszcze rozbieżności między zapłonem w grupie 000 a tdi-timing.
: czw kwie 30, 2009 22:11
autor: Omek
Czyli nic nie wiem !
: pt maja 01, 2009 00:23
autor: fleshu
Dobrze jest. Jeżeli chcesz się upewnić to zrób tak jak koledzy napisari. Doprowaź silnik do 90 stopni> Odpal tdi timing> Zaznacz pole 80 stopni Hot> Ma być na niebieskiej linii. I wszycho.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: pt maja 01, 2009 09:53
autor: piter_s
zrób tak żeby na dobrze rozgrzanym silniku było na niebieskiej lini będzie w granicach 38-42st, zaznaczenie nie robi różnicy przynajmniej u mnie, nie wież w mit o magicznym 50st.
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
, a jak są tacy co twierdzą że żle piszę to proszę o wykresik 1Z rozgrzany oczywiście i żeby było idealnie na niebieskiej i wartość 50st.
wszyscy znacznie przyśpieszają kąt po to bo niektóre klekotki w zimie mają problemy z rozruchem w końcu mają xxxkm, ale pamiętajmy że zbyt wczesny wtryski jest szkodliwy jak i zbyt późny, dochodzą do tego dotryski paliwa itd. co silnik znosi źle.
: pt maja 01, 2009 10:45
autor: homsky
Nie róbcie z tego ustawiania apteki , ustawiona wartośc w przedziale 30-60 jest prawidłowa i zdrowy TDI ma palić , jeśli sa małe problemy z paleniem na zimno w silnikach z dużym przebiegiem to podciagamy kąt bliżej wartości 60.
Całą reszta gdy silnik juz pracuje zajmuje sie N-108 i to czy ustawimy na 30 czy 60 nie ma znaczenia ( w sprawnej pompie) , po ustawieniu kąta wtrysku robimy kontrolnie dynamicznie log 004 dla sprawdzenia czy N-108 wyrabia sie z regulacją w wysokich obrotach oraz statycznie 004 czy nie skończyla sie przypadkiem regulacja N-108 w "dół"
: pt maja 01, 2009 11:31
autor: bradley
piter_s, gwoli scislosci to nie stopnie a jednostki
piter_s pisze:zaznaczenie nie robi różnicy przynajmniej u mnie
U mnie rowniez.
Omek, zostaw jak jest i nie ruszaj. Dobrze jest.
: pt maja 01, 2009 12:06
autor: piter_s
homsky pisze:Całą reszta gdy silnik juz pracuje zajmuje sie N-108 i to czy ustawimy na 30 czy 60 nie ma znaczenia
nie chcę robić draki ale ma duże znaczenie między 30 a 60.
n108 reguluje dynamiczny kąt wtrysku, zgadzam się w 100%, ale opiera się na stycznym ustawieniu.
: pt maja 01, 2009 17:33
autor: Omek
Witam ponownie ! przestawiłem kąt wtrysku tak idealnie około niebieskiej lini,zastanawiam się dlaczego na wykresie są inne dane niż te na dole okna ? i jeszcze jedno co to za opis na dole okna ?
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/111/be26be945f49c945med.jpg)
: pt maja 01, 2009 20:25
autor: piter_s
wartość 43 co masz na dole to jest zadane przez ECU, a jak jest naprawdę to ma wiele czynników do tego: n108, temp. paliwa, szczelność układu paliwowego i sama kondycja pompy jeśli chodzi o ciśnienie jakie jeszcze wytwarza.