Strona 1 z 1

Napinacz paska wielorowkowego

: czw kwie 30, 2009 11:40
autor: Ralph2502
Witam wszystkich!Mam ze swoim TDI kłopot,a właściwie parę....z napinaczem już wiem,że jest do wymiany bo klepie tak jak popychacze,tylko nie wiem gdzie to kupić,a nowy prawdopodobnie będzie drogi (chodzi mi o cały napinacz razem z tą dźwigienką...dokładnie taki:
http://allegro.pl/item620038372_napinac ... fn_1z.html

druga sprawa to ABS...dwa czujniki walnięte,bynajmniej tak pokazuje VAG i pytanie...czy jak czujniki są uszkodzone,to nie pokazywanie prędkości na liczniku jest normalne i wróci jak wymienie czujniki czy to oddzielna sprawa?Podłączałem już inny impulsator i dalej nie działał licznik,kilometrów tez nie liczy,reszta działa.

i trzecia sprawa....bardzo dziwna,jako że niedawno nabyłem to auto i nie wiem co tam było zmieniane,ale z tego co wiem,silniki TDI charakteryzują się tym iż nie trzeba jakoś ich grzać,mam na myśli świece żarowe,a u mnie rano trzeba czekac ze 2 minuty zanim kontrolka zgaśnie,to samo z rozgrzanym silnikiem...nie wiem co jest.

Prosze o pomoc w tych kwestiach,bo moze wspólnie uda się rozwiązać chociaż część problemów.Dzięki za wszystkie posty z góry!

aha,zapomniałem dodać,że kontrolka od hamulca ręcznego się świeci,wtyczka podłączona i nic nie reaguje jak wciskam ten czujnik.

: czw kwie 30, 2009 18:39
autor: kumi
co do licznika to zobacz czy czasami nie masz odlaczonej wtyczki na skrzyni biegow pozdro

: czw kwie 30, 2009 23:26
autor: Ralph2502
kumi pisze:co do licznika to zobacz czy czasami nie masz odlaczonej wtyczki na skrzyni biegow pozdro
na skrzyni przy czujniku wszystko jest ok,bo nawet podmieniałem inny impulsator,tyle ze wtyczka byla od gory,a ja mam z boku wpinaną

: pt maja 01, 2009 04:08
autor: jaszczur
Ralph2502 pisze:Witam wszystkich!Mam ze swoim TDI kłopot,a właściwie parę....z napinaczem już wiem,że jest do wymiany bo klepie tak jak popychacze,tylko nie wiem gdzie to kupić,a nowy prawdopodobnie będzie drogi (chodzi mi o cały napinacz razem z tą dźwigienką...dokładnie taki:
http://allegro.pl/item620...tdi_afn_1z.html
będzie pasował,nowy napinacz to wydatek 174 zł rouvilla(wymieniałem u siebie-porada w faq)

: pt maja 01, 2009 11:17
autor: Ralph2502
jaszczur pisze:
Ralph2502 pisze:Witam wszystkich!Mam ze swoim TDI kłopot,a właściwie parę....z napinaczem już wiem,że jest do wymiany bo klepie tak jak popychacze,tylko nie wiem gdzie to kupić,a nowy prawdopodobnie będzie drogi (chodzi mi o cały napinacz razem z tą dźwigienką...dokładnie taki:
http://allegro.pl/item620...tdi_afn_1z.html
będzie pasował,nowy napinacz to wydatek 174 zł rouvilla(wymieniałem u siebie-porada w faq)
chodzi mi o napinacz paska wielorowkowego czyli klinowego,a nie rozrządu,bo w FAQ jest opis wymiany paska rozrządu,a u mnie ten napinacz klepie i zaraz sie rozsypie

: pt maja 01, 2009 11:35
autor: jaszczur
Ralph2502, wiem bo widze co to jest i w faq jest też wymiana http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88520

: wt maja 12, 2009 10:34
autor: Ralph2502
...więc wymieniłem czujniki abs,przod lewy i tył prawy,było ciężko,ale dałem radę,musiałem wiercić,bo łby od śrub ukręciły się,abs działa...

Pozostaje tylko sprawa z impulsatorem,bo licznik w dalszym ciągu nie pokazuje prędkości może ktoś wie jak sprawdzić impulsator czy jest sprawny,a jesli nie to czy ktos ma do sprzedania takowy

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: wt maja 12, 2009 18:14
autor: WRHZ
Ralph2502 pisze:Witam wszystkich!Mam ze swoim TDI kłopot,a właściwie parę....z napinaczem już wiem,że jest do wymiany bo klepie tak jak popychacze,tylko nie wiem gdzie to kupić,a nowy prawdopodobnie będzie drogi (chodzi mi o cały napinacz razem z tą dźwigienką...dokładnie taki:
http://allegro.pl/item620038372_napinac ... fn_1z.html

druga sprawa to ABS...dwa czujniki walnięte,bynajmniej tak pokazuje VAG i pytanie...czy jak czujniki są uszkodzone,to nie pokazywanie prędkości na liczniku jest normalne i wróci jak wymienie czujniki czy to oddzielna sprawa?Podłączałem już inny impulsator i dalej nie działał licznik,kilometrów tez nie liczy,reszta działa.

i trzecia sprawa....bardzo dziwna,jako że niedawno nabyłem to auto i nie wiem co tam było zmieniane,ale z tego co wiem,silniki TDI charakteryzują się tym iż nie trzeba jakoś ich grzać,mam na myśli świece żarowe,a u mnie rano trzeba czekac ze 2 minuty zanim kontrolka zgaśnie,to samo z rozgrzanym silnikiem...nie wiem co jest.

Prosze o pomoc w tych kwestiach,bo moze wspólnie uda się rozwiązać chociaż część problemów.Dzięki za wszystkie posty z góry!

aha,zapomniałem dodać,że kontrolka od hamulca ręcznego się świeci,wtyczka podłączona i nic nie reaguje jak wciskam ten czujnik.
Napinacz na allegro kupilem za ok 100zl rolka - sprzegielko na alternator to koszt ok 180zl i do tego polecam tulejki 14zl sztuka w ASO w miejsce mocowania ramienia od napinacza jak sprzegielko jest dobre to tylko napinacz (sprezyna) i tulejki do wymiany... czujniki abs nie maja nic wspolnego z pokazywaniem predkosci przez licznik... co do kontrolki od recznego a moze masz malo plynu hamulcowego albo nie dziala do konca wylczanik pod recznym ew moze masz klocki z czujnikami

Re: Napinacz paska wielorowkowego

: wt maja 12, 2009 20:24
autor: Ralph2502
WRHZ pisze:
Ralph2502 pisze:Witam wszystkich!Mam ze swoim TDI kłopot,a właściwie parę....z napinaczem już wiem,że jest do wymiany bo klepie tak jak popychacze,tylko nie wiem gdzie to kupić,a nowy prawdopodobnie będzie drogi (chodzi mi o cały napinacz razem z tą dźwigienką...dokładnie taki:
http://allegro.pl/item620038372_napinac ... fn_1z.html

druga sprawa to ABS...dwa czujniki walnięte,bynajmniej tak pokazuje VAG i pytanie...czy jak czujniki są uszkodzone,to nie pokazywanie prędkości na liczniku jest normalne i wróci jak wymienie czujniki czy to oddzielna sprawa?Podłączałem już inny impulsator i dalej nie działał licznik,kilometrów tez nie liczy,reszta działa.

i trzecia sprawa....bardzo dziwna,jako że niedawno nabyłem to auto i nie wiem co tam było zmieniane,ale z tego co wiem,silniki TDI charakteryzują się tym iż nie trzeba jakoś ich grzać,mam na myśli świece żarowe,a u mnie rano trzeba czekac ze 2 minuty zanim kontrolka zgaśnie,to samo z rozgrzanym silnikiem...nie wiem co jest.

Prosze o pomoc w tych kwestiach,bo moze wspólnie uda się rozwiązać chociaż część problemów.Dzięki za wszystkie posty z góry!

aha,zapomniałem dodać,że kontrolka od hamulca ręcznego się świeci,wtyczka podłączona i nic nie reaguje jak wciskam ten czujnik.
Napinacz na allegro kupilem za ok 100zl rolka - sprzegielko na alternator to koszt ok 180zl i do tego polecam tulejki 14zl sztuka w ASO w miejsce mocowania ramienia od napinacza jak sprzegielko jest dobre to tylko napinacz (sprezyna) i tulejki do wymiany... czujniki abs nie maja nic wspolnego z pokazywaniem predkosci przez licznik... co do kontrolki od recznego a moze masz malo plynu hamulcowego albo nie dziala do konca wylczanik pod recznym ew moze masz klocki z czujnikami
historie z kontrolką od ręcznego rozwiązałem,a właściwie sama się rozwiązała...jadąc sobie normalnie w mieście,dojechałem do skrzyżowania,silnik chodził na biegu jałowym,po czym zgasł,odpaliłem,znów zgasł i kontrolka też zgasła.Od tej pory gaśnie zawsze po opuszczeniu ręcznego,tak jak powinno być.

Został tylko problem z niedziałającym prędkościomierzem....

: wt maja 12, 2009 23:55
autor: zangief
Ralph2502 jak kupiłem swojego golfa to niedziałał predkosciomierz i cżesto podczas jazdy zapalała sie kontrolka oleju i migała.Odwiedziłem wielu magików i ręce im opadały.Ale ostatni z nich tak długo kopał i wykopał.Okazało sie że pod kierownicą-tam gdzie bezpieczniki,przekazniki i te inne bajery,dwa styki przy którejs ze wtyczek były zaśniedziałe.Ale która wtyczka tego niewiem.

Daj znac jak rozwiazesz ten problem.

: pt cze 05, 2009 11:13
autor: Ralph2502
problem z predkościomierzem rozwiązałem sam....zacząłem kopać od silnika,a dokładniej od wtyczki tej od impulsatora z trzema pinami...na srodkowym pinie było 7V,a na plusowym nie było 12V,okazało się,że przy tej grubej wiążce kabli jest przecięty kabel koloru czarnego na którym powinno być 12V.Po zlutowaniu licznik działa :bajer: Pozdrawiam!

: pt cze 05, 2009 12:55
autor: PiotrTDI
przechodziłem przez to samo z napinaczem, jeśli masz wyrobione tak samo jak u mnie to nic nie pomoże, trzeba wymienić ta łapke tylko uwaga są 2 rodzaje dłuższa i krótsza, powiem szczerze że lepiej jest wszystko na raz wymienić i nie oszczędzać bo później trzeba 2 razy kupywać, niestety samochód droga zabawka :bajer: