Strona 1 z 1

Olej na pasku alternatora, nierowna praca silnika

: pn kwie 27, 2009 15:28
autor: fr05t
Witajcie

kupilem wreszcie wymarzonego golfika i jak wiadomo trzeba zaczac dorzucac do skarbonki.
Okazalo sie ze jednak trzeba bylo jechac z mechanikiem po zakup. Niestety pora byla taka ze nie chcialo mi sie szukac.
W praniu wyszlo ze prawdopodobnie jest
1. Spore ślady oleju zarowno na pod paskiem od alternatora jak i na pasku (przez co prawdopodobnie sie zerwał).
2. Objaw przeze mnie zauważony to nierównomierna praca silnika na niskich obrotach i chwilowe szarpanie. Nie wiem czy to kiepskie paliwo czy moze jakies problemy z kołem dwumasowym.
3. Troche ciężko się odpala trzeb dać wiecej gazu.

Jutro podjade do serwisu VW w Radomiu.
Podobno jest całkiem dobry.

Mam do was pytanie co sądzicie o powyższych problemach. Wiem ze pierwszy zapowiada naprawe turbiny lub wymiane.

W związku z tym mam pytanko do was. Nie chce zeby zrobili ze mnie wała w serwisie koleś krzyknał mi za nową turbine 5000zł + robocizna. W necie za to widze że można kupić turbine ihmo niby oryginalna i nowa za około 1000zł do 1500zł.

http://moto.allegro.pl/item606902433_ko ... 105km.html

druga sprawa koło dwumasowe. W necie znalazlem rowniez duzo tańsze około 750zł
http://moto.allegro.pl/item612463253_tu ... 0_tdi.html

Re: 1.9 TDi 105pk

: pn kwie 27, 2009 20:33
autor: doggie
fr05t pisze:Witajcie

kupilem wreszcie wymarzonego golfika i jak wiadomo trzeba zaczac dorzucac do skarbonki.
Okazalo sie ze jednak trzeba bylo jechac z mechanikiem po zakup. Niestety pora byla taka ze nie chcialo mi sie szukac.
W praniu wyszlo ze prawdopodobnie jest
1. Spore ślady oleju zarowno na pod paskiem od alternatora jak i na pasku (przez co prawdopodobnie sie zerwał).
2. Objaw przeze mnie zauważony to nierównomierna praca silnika na niskich obrotach i chwilowe szarpanie. Nie wiem czy to kiepskie paliwo czy moze jakies problemy z kołem dwumasowym.
3. Troche ciężko się odpala trzeb dać wiecej gazu.

Jutro podjade do serwisu VW w Radomiu.
Podobno jest całkiem dobry.

Mam do was pytanie co sądzicie o powyższych problemach. Wiem ze pierwszy zapowiada naprawe turbiny lub wymiane.

W związku z tym mam pytanko do was. Nie chce zeby zrobili ze mnie wała w serwisie koleś krzyknał mi za nową turbine 5000zł + robocizna. W necie za to widze że można kupić turbine ihmo niby oryginalna i nowa za około 1000zł do 1500zł.

http://moto.allegro.pl/item606902433_ko ... 105km.html

druga sprawa koło dwumasowe. W necie znalazlem rowniez duzo tańsze około 750zł
http://moto.allegro.pl/item612463253_tu ... 0_tdi.html
Zakup turbiny powinieneś potraktować jako rzecz ostateczną, wpierw przydałoby się zrobić logi dynamiczne a także statyczne, powinien wyjść na jaw objaw tej nierównomiernej pracy silnika, może to także być objaw uszkodzonego dwumasu, co do śladów oleju to być może przepuszcza gdzieś na uszczelniaczu przy kołach zębatych rozrządu, osobiście wymieniałem cały komplet koło dwumasowe + tarcza sprzęgła + robocizna za 1.600 zł (o ile dobrze pamiętam) ale wiem że można jeszcze taniej

[ Dodano: 27 Kwi 2009 20:35 ]
fr05t pisze: 3. Troche ciężko się odpala trzeb dać wiecej gazu.
powinien palić bez dotykania gazu, może mapy startowe do ponownego wgrania

: wt kwie 28, 2009 08:11
autor: rob555
jesli auto z rocznika 2004-2005 to problem z nierowna praca i zlym odpalaniem na cieplym ( i tylko cieplym !) silniku jest do poprawienia w sofcie.
Natomiast tez bardzo czesto siadaja dwumasy i tez szarpia. Ale opcja 2 ze ktoras z pompek niedomaga stad szarpanie i zle odpalanie....teoretycznie wszystko i nic....