Monstrualne spalanie i el. szyby

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Irvin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 20:18
Lokalizacja: Elbląg

Monstrualne spalanie i el. szyby

Post autor: Irvin » ndz kwie 26, 2009 20:53

Witam. Pisałem już w jednym miejscu w tej sprawie, ale z tego co widzę tamten temat raczej nie jest na topie.

A więc tak. Tydzień temu stałem się szczęśliwym posiadaczem (no jeszcze nie do końca szczęśliwym) Golfa III. Wszystko co było do poprawek - poprawiłem. Zostały jeszcze tylko 2 wady na które jak na razie inni posiadacze Golfów nie potrafią zaradzić.

1. Jak napisałem w temacie mam el. szyby. Problem w tym, że gdy zamykam szybę pasażera panelem od kierowcy to całkowite zamknięcie szyby trwa ok 5 minut. Rozebrałem dziś całe moje drzwi, przeczyściłem styki, popsikałem jakimś "kretynem typu WD40", lecz problem nie zniknął. Jakieś pomysły? (wygląda tak jakby tracił gdzieś po drodze napięcie, w panelu od strony pasażera problem nie występuje).

2. Drugim problemem jest potworne spalanie. Silnik 1.9 TD 75KM. Pytałem innych posiadaczy tego samego modelu i wszyscy twierdzą zgodnie "mi nie pali więcej niż 6". Mi niestety pali ponad 10 ... grubo ponad 10L (po dzisiejszych obliczeniach wyszło mi nawet 12L!) W czym może być problem? Filtry i oleje wymieniane, paliwo mi nie wycieka, nie kopci praktycznie wcale, na ssaniu jadę tylko przez chwile. Czytałem też, że temperatura silnika ma z tym coś wspólnego. Z tym też mam lekki problem. Wszystkim "stoi" na 90stopni, a mi dziś w upalny dzień po 120km nie zagrzał się nawet do 70 stopni. (90km/h - 5ty bieg).

Jakieś pomysły?

Z góry dziękuje,
Irvin.



mercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 23:36
Lokalizacja: Opole

Post autor: mercik » ndz kwie 26, 2009 21:02

Z elektrycznymi szybami może być tak że masz wbudowany u siebie moduł komfortu i to on szwankuje też milem taki przypadek w Vento tylko u mnie nie domykały się szyby z tyłu wymiana modułu pomogła, spróbuj opuścić szyby i zamknąć auto kluczykiem trzymając kluczyk przekręcony aż domkną się wszystkie i obserwuj zachowanie tej niedomagającej

problem ze spalaniem może leżeć po stronie termostatu po prostu może się nie domykać i masz cały czas duży obieg płynu chłodzącego
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:04 przez mercik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz kwie 26, 2009 21:06

Spalanie powyzej 10 litrów 1,9 td aaz jest raczej trudne do osiągnięcia .Najbardziej prawdopodobne przyczyny według mnie:1-wyciek paliwa (przyjrzyj się uwaznie okolicy pompy wtryskowej )2-zbyt duża dawka paliwa(poprzedni własciciel mógł sobie podkręcić ) .3-niewłasciwy kąt wtrysku ,czesto się zdarza po wymianie rozrządu gdy nie jest sprawdzany.Wystarczy inaczej napiąć pasek i kąt wtrysku się "rozjeżdza".Jeżeli auto ma kopa ,dobrze pali to kąt wtrysku raczej odpada i stawiałbym na podkręconą dawkę paliwa przy pompie wtryskowej .Temperatura owszem wazna ale nawet bez termostatu przy obecnych temperaturach nie powinien spalić powyżej 9litrów ,mój AAZ nawet jak przycisnę a jeżdzę w zasadzie tylko po mieście nie przekroczy 8litrów
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:11 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Irvin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 20:18
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Irvin » ndz kwie 26, 2009 21:11

Nie kopci a jedzie jak mini burza. Ładnie przyspiesza nawet przy niskich obrotach i wysokim biegu. Jak sprawdzić to dawkowanie paliwa? (jestem naprawdę zielony z mechaniką samochodową xD )


PS
Z tego co wiem rozrząd był zmieniany.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:16 przez Irvin, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz kwie 26, 2009 21:17

na śrubie od dawki fabrycznie siedzi plomba która niepozwala podkręcić dawki bez jej usunięcia ,skoro jak piszesz ma kopa co jest raczej rzadkie na ori płaskim boost pinie to być może ma wymienionego pina i podkręconą dawkę...ale jak piszesz że niezbyt się znasz to raczej trudno bedzie ci samemu coś stwierdzić


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Irvin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 20:18
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Irvin » ndz kwie 26, 2009 21:26

o tym boost pinie chyba raczej nie ma mowy. Przeczytałem Twoją oferte na allegro i mam dokładnie tak samo jak "na 4 zdjęciu"

Zaraz dorzuce fotke. Może to przez dodatkowy filtr? (też wrzuce fotke)
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:35 przez Irvin, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » ndz kwie 26, 2009 21:41

Też mam taki dodatkowy filtr ,niema mozliwości żeby ci przez dodatkowy filtr więcej palił bo piszesz że ma kopa ,filtr gdyby był przypchany dławiłby ci silnik na wysokich obrotach .A skoro masz eko pompę bez LDA to najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego spalania jest podkręcona dawka paliwa...Dziwne to trochę bo piszesz że masz eko pompę a na ostatnim zdjęciu widać wejście na wężyk do LDA...
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 21:44 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn kwie 27, 2009 18:06

Irvin pisze:Zaraz dorzuce fotke. Może to przez dodatkowy filtr? (też wrzuce fotke)
tez mam ten filtr, fajna sprawa, sporo syfu zatrzymuje i raczej pomaga, piszez że golf ma kopa na wszystkich biegach, moze masz załozona skrzynie z benzyniaka, która jest krótka, bedzie sie dobrze zbierał, ale mial za wysokie obroty i wiecej palił.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn kwie 27, 2009 18:12

anaba255 pisze:moze masz załozona skrzynie z benzyniaka, która jest krótka, bedzie sie dobrze zbierał, ale mial za wysokie obroty i wiecej palił.
Chyba na odwrót? :bajer:



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn kwie 27, 2009 18:41

bongo pisze:Chyba na odwrót?
jesli tak szukam do swojego golfika długiej skrzynki z benzyny



Irvin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 20:18
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Irvin » pn kwie 27, 2009 19:02

A wiec tak:

filtr został zdjęty - lekko przeciekał. Dało troche przyspieszenia i mniej kopci (filtr był zapowietrzony?). Co do spalania byłem dziś u pompiarza stwierdził, że to wtryski.
Co o tym sądzicie?



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pn kwie 27, 2009 19:10

jak Ci się auto wolno grzeje to wymień termostat


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt kwie 28, 2009 19:42

munior, co do dawki to się z tobą niezgdzę bo sam mam dawkę na chmurce i przy spokojnej jeździe nie pali więcej jak 5-5l

a ca do skrzyni to jeśli będzie miał krótką to wtedy będzie nadrabiał obrotami i będzie miał lepsze przyspieszenie ale nie powinno tyle aż podskoczyć.
sprzawdź termostat, kąt wtrysku i końcówki wtryskiwaczy.
jeśli masz podkręconą dawkę to takie spalanie można osiągnąć ale przy bardzo ciężkiej nodze.
Irvin pisze:Co do spalania byłem dziś u pompiarza stwierdził, że to wtryski.
one też mogą być przyczyną zwiększonego spalania ale sprawdź jeszcze kąt wtrysku



Awatar użytkownika
power-gt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr gru 17, 2008 14:25
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: power-gt » śr kwie 29, 2009 22:48

Jeśli chodzi o szyby to możliwe że ci sie przycierają linki w pancerzach. Słyszałem że tak sie dzieje i u mnie też na pewnych wysokościach idzie wolno. I dzieje sie tak tylko przy podnoszeniu, bo w dół idzie szybko


Był Gofer MK3 variant:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=204961

Był MURZYN B4 AAZ:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3478098#3478098

Był Biedron B5 ALH:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=356686

Jest Passat B4 GL 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 181 gości