brak mocy, głośny jak traktor

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ask
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:40
Lokalizacja: Będzin

brak mocy, głośny jak traktor

Post autor: ask » sob kwie 25, 2009 22:07

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z Golfem (1,9 TDi 1Z). w drodze do pracy było wszystko OK, po pracy odpalam a on jak traktor i bez mocy.
odczytałem błędy przy pomocy VAG i wyszło 550 czyli początkowy kąt wtrysku. pytanie moje czy to normalne objawy i jak to mógłbym naprawic?
No i co ważne od czego tak się mogło stać?
przypomnę że silnik klekocze bardzo głośno i brak doładowania.
Prosze o pomysły od czego zacząć i jakie dane zamieścić aby było się o co oprzeć.
Z góry dziękuję wszystkim za wszelkie podpowiedzi i pozdrawiam. Obrazek



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob kwie 25, 2009 22:11

Sprawdzić znaki rozrządu - może przeskoczył o ząbek - kąt się zmienił.



ask
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:40
Lokalizacja: Będzin

Post autor: ask » sob kwie 25, 2009 23:10

fleshu pisze:Sprawdzić znaki rozrządu - może przeskoczył o ząbek - kąt się zmienił.
da się to zrobić bez stroboskopu?
rozrząd u mnie ma jakieś 20 000 od wymiany i z tego co wiem to nie był regulowany kąt
startu wtrysku, a czytałem gdzieś, że się powinno. dobrze myślę?
jak to sie reguluje?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob kwie 25, 2009 23:42

Bez stobo - to nie benzyniak. Najważniejsze żeby zablokować wałek rozrządu od strony prawej jak stoisz przed silnikiem (liniał - konieczne jest zdjęcie pokrywki zaworów). Ustawić znak w okienku skrzyni biegów(pozycja pierwszy tłok u góry). W pompe wkładamy trzpień - wszystko ma się pokrywać - Jeżeli tak nie jest to pasek ci przeskoczył. Jeżeli będzie potrzeba to podam ci schemat ustawień i napisze jak kąt ustawić.



ask
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:40
Lokalizacja: Będzin

Post autor: ask » sob kwie 25, 2009 23:51

czytałem teraz jak to sprawdzić Vagiem, tyle że niezarejestrowana wersja nie chce mnie wpuścić :/



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 26, 2009 07:27

Zdejmij obudowę paska rozrządu i sprawdź naciągnięcie paska.
Jeżeli jest słabo naciągnięty to:
fleshu pisze:Sprawdzić znaki rozrządu - może przeskoczył o ząbek - kąt się zmienił.



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Post autor: jaaano » ndz kwie 26, 2009 07:56

Zerwany klin na kole paska rozrządu na wale,przeskok paska rozrzadu,tryb pracy silnika -awaryjny.Ktoś kiedyś dotknął rozrząd nie tak jak trzeba.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz kwie 26, 2009 08:14

tak jak koledzy radza, sprawdz rozrząd, a jak jest ok to możesz zrobić test elementów wykonawczych zaworka N108, powinna być słyszalna zmiana w pracy silnika.
no i podstawa sprawdz kąt vagiem.



ask
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:40
Lokalizacja: Będzin

Post autor: ask » ndz kwie 26, 2009 14:16

Obrazek
Obrazek

da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski??
szkoda tylko, że przed testem nie rozgrzalem silnika :/
na rozrząd spojrzę w tygodniu dopiero
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 14:21 przez ask, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz kwie 26, 2009 16:07

na wszelki wypadek rozgrzj silnik do 80st na vagu i sprawdz jeszcze raz.
ale nawet na zimnym jest tragedia, ustaw tak żeby wykres mieścił się między liniami, zielona a czerwoną, a najlepiej na środkowej.
ale pamiętaj zanim zaczniesz co kolwiek ustawiać to sprawdz dokładnie rozrząd, jak jest ok to reguluj pompą podsuwając ją w stronę przodu samochodu od bloku.

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 16:12 ]
proszę dla pomocy
Obrazek

posprawdzaj to wszystko jak najszybciej nie jeździj tak, albo masz przestawiony rozrząd przeskok paska lub klin na kole wału, albo poluzowana pompa, ostatecznie uwalony N108.
na pewno jest to masakra dla silnika przy przed wczesnym zapłonem.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 16:15 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



ask
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:40
Lokalizacja: Będzin

Post autor: ask » ndz kwie 26, 2009 18:03

a z tych screenów jak to odczytać? które parametry brać pod uwagę?
mogę prosić o jakąś interpretację i porównanie do normy?
rozumiem, że jak auto będzie rozgrzane to zółta pionowa linia przesunię się w strone środka wykresu i odczyt to jej przecięcie się z linią niebieską?
która to wartość z tabeli z grupy 000?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » ndz kwie 26, 2009 20:09

Parametr nr 2 - masz 255 - czyli nie do obliczenia. > normalnie ma być między 50 a 60. Żółta linia na tdi timing jest tylko w pionie > tej w poziomie nawet nie widać > pod wykresem masz pole timing > tam jest właśnie ta wartość nr 2 z pierwszego screena. Masz kolego na 90% rozrząd przestawiony. Stosuj się do znaków wg kolegi piter_s, .
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 20:10 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn kwie 27, 2009 09:55

fleshu pisze:normalnie ma być między 50 a 60
tak naprawdę w 1Z poprawny kąt wtrysku ma mieć ok 36-42st.
50-60 to nie dla tego silnika.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn kwie 27, 2009 09:59

tak naprawdę w 1Z poprawny kąt wtrysku ma mieć ok 36-42st.
50-60 to nie dla tego silnika.
a ja uważam ze 49 a 51
bo tak pokazuje w TDI timing na vagu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości