Strona 1 z 1

115 a 101 czym sie róznią?

: pt kwie 24, 2009 22:10
autor: fasd
A wiec jak w temacie czym roznią sie te dwa silniki?
Ile mozna z nich wycisnąć jak z awaryjnością?
Jaki koszt mniej wiecej wymiany rozrządu?

: pt kwie 24, 2009 23:32
autor: EnJoy
a to wszystko psze pana jest na forum... szukać się nie chciało ? :chytry:
Dział Chcę Kupić Auto> lub w Danych technicznych: http://www.vwgolf.pl/?page_id=30

: pt kwie 24, 2009 23:35
autor: fleshu
115 koników to będzie pewnie na pompowtryskach. Wiele osób mówi że PD cicho chodzi i że to nie jest traktor. Ale wole silniczki bez tego wynalazku. Zdania na 100% będą podielone. Ja mam 110 seryjnie no i drobny gratis w postaci dodatkowych 27. Spalanie na poziomie około 4,5 w trasie - 5,5 w mieście, Większość PD pali więcej. No i jak ci coś padnie w silniczku to prościej jest to naprawić. Rzozrząd to ten sam koszt. (znając życie to mnie tu zaraz ktoś zbeszta za to co popisałem). Wszystkie te silniczki są na elektronice i bez wtyczki i laptopika prawie nic nie zrobisz. Ja bym nadal wybierał silniczek bez PD, z przedziału mocowego 110-130 PS. Pozdrawiam!

: pt kwie 24, 2009 23:40
autor: EnJoy
fleshu pisze:115 koników to będzie pewnie na pompowtryskach. Wiele osób mówi że PD cicho chodzi i że to nie jest traktor. Ale wole silniczki bez tego wynalazku. Zdania na 100% będą podielone.
i 101 i 115 to PD
fleshu pisze:No i jak ci coś padnie w silniczku to prościej jest to naprawić.
porównywalnie :P
fleshu pisze:Wszystkie te silniczki są na elektronice i bez wtyczki i laptopika prawie nic nie zrobisz.
to fakt
fleshu pisze:Ja bym nadal wybierał silniczek bez PD, z przedziału mocowego 110-130 PS. Pozdrawiam!
bez PD to tylko 90, 110KM lub SDI 68KM

: pt kwie 24, 2009 23:43
autor: Cinek
fleshu pisze:Ja bym nadal wybierał silniczek bez PD, z przedziału mocowego 110-130 PS. Pozdrawiam!
to tylko 110, 115 i 130 to juz pompowtrysk
pozatym PD wcale nie chodzi ciszej, szczególnie na wolnych. jak ci pali 5,5 w mieście prawie 140 koni w kombi to gratuluje. prościej naprawić ? przesada, to nie 2001 rok gdzie dopiero wchodziły.
pompa bedzie tańsza w eksploatacji troche, za to pompowtrysk ma nieco lepsze charakterystyki. 101 ma pewno troszke słabsze pompki, ale też niekoniecznie. ja kupowałem jedną od takiego własnie i radziła sobie przy 150 KM. przy 115 często była skrzynia 6. reszta to drobnostki. dopiero 130 były mocniejszej konstrukcji

: pt kwie 24, 2009 23:52
autor: fleshu
Nie znam wszystkich silniczków na pamięć. A pali tyle bo nie deptam- i bez psj.

: sob kwie 25, 2009 08:19
autor: Krzyziu
mam 115 na PD, rok juz wirusa na 158/340 i chodzi bez zarzutu, nic się nie psuje, od wymiany do wymiany jakies 200 ml oleju i hula.
Palił przed wirusem średnio 5,5 - 6,0 w jeździe mieszanej ( 2 razy w tygodniu jade z Katowic na Żory), teraz mi pali jakieś 6,5 - 6,8 ale więcej frajdy z jazdy to i częściej deptam, a no i czasem jakiś ścig się na trasie trafi od świateł do świateł :)
PD to nowsza technologia i nie ma bata, biorąć pompę wybierasz jednak starszą technologię. Jak kupowałem Golfa to miałem do wyboru też Seata 110 na VP, Aligatora się poradziłem i wziąłem PD :)
101 też miałem w ATD w Polo, śmigało to fajnie bo autko lekkie, z tymże 6gang to świetna sprawa, naprawdę, jak robię wiślanką te 40 km to 6 bieg wieczorem i w okolicach 5l.
Co do głośności to PD ma jednak inną charakterystykę pracę, tymże mi to akurat obojętne, i tak CR w innych silnikach cichszy.

: sob kwie 25, 2009 22:24
autor: Forest89
Ogólnie każdy Volkswagenowski TDI jest fajny, ale te starsze TDI (90KM czy 110KM) uważam za mniej awaryjne. Sam mam 115KM PD, silniczek jest bardzo dobry, szybki i ekonomiczny, ale te wtryski nie są dziełem technologicznym. Silnik przez to jest głośny (starsze są cichsze), wtryski są drogie jak cholera, trzeba je regulować co jakiś czas i ogólnie a jak się już któryś popsuje to możemy usiąść i płakać bo w serwisie 1 wtrysk kosztuje około 4000 zł a używane w stanie "używalności" ciężko dostać...

: sob kwie 25, 2009 22:30
autor: doggie
Forest89 pisze:w serwisie 1 wtrysk kosztuje około 4000 zł
kosztował, teraz jest zdecydowanie tańszy, no i nie zawsze trzeba wymieniać cały zespół pompowtryskiwacza, istnieje szansa, że będziemy mogli wymienić samą końcówkę wtryskiwacza

: sob kwie 25, 2009 22:53
autor: Forest89
No ja ostatnio miałem przygodę z wtryskiem. Musiałem jeden wymienić. Pan w autoryzowanym serwisie VW zaśpiewał 3900 zł za jeden wtrysk do mojego TDI...

: sob kwie 25, 2009 23:14
autor: Dzordz-VwBora
A Ja mam 1.9 TDI AGR 90 Kucy i jestem zadowolony :)

: ndz kwie 26, 2009 12:02
autor: doggie
Forest89 pisze:No ja ostatnio miałem przygodę z wtryskiem. Musiałem jeden wymienić. Pan w autoryzowanym serwisie VW zaśpiewał 3900 zł za jeden wtrysk do mojego TDI...
kumpel kupował pompkę BOSCHA do TDI ASZ i płacił 1790 zł