Strona 1 z 1

Głośna praca silnika na wolnych obrotach

: pt kwie 24, 2009 09:38
autor: sainons
wiem że podobny temat już był tutaj wałkowany ale u mnie dzieje się coś dziwnego...

silnik 1.9 TDI AFN 110KM
do jakiegoś czasu zauważyłem że mój golfik coś hałasuje na wolnych obrotach, w między czasie wymieniłem rozrząd, olej, filtry.... i nic się nie zmieniło.

co dziwne jak się doda troszkę gazu a silnik pracuje w okolicach 1000 obrotów dziwny stukot się ucisza ;/

podczas normalnej jazdy jest dynamiczny i cichy
ostatnio przegoniłem go trochę po autostradzie bo w porywach do 160 i po dojechaniu na miejsce zaskoczyła mnie cicha praca silnika bez tego stukotu. po powrocie wszystko wróciło do normy :P

czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?????

: pt kwie 24, 2009 11:41
autor: sagon
Kolego po wymianie rozrządu mniemam,że kat wtrysku był ustawiony.Vagiem oczywiście.Jeżeli jest ok,to mogą to być popychacze hydrauliczne.Piszesz,że przy 1000-u obrotach stukot ustaje.Jaki olej masz zalany ile już na nim przejechałeś?
Mnie to wygląda na wadliwy popychacz.Przy małym ciśnieniu oleju stuka.Jak się zwiększy,to się uspokaja.
Wg.opisu wszystko wskazuje na ta właśnie usterkę.
Choć wcale tak być nie musi.Czasami wtryski lubią sobie tak dzwonić.

: pt kwie 24, 2009 12:06
autor: marek_mk2
ja bym obstawiał, ze to popychacze hałasują
i teraz na dwoje babka wróżyła:
1) zużyte popychacze, ale nie na tyle, ze dzwonią cały czas tylko jak dostaną większe ciśnienie (lepsze smarowanie) to wracają do normy
bądź odwrotna sytuacja
2) za małe ciśnienie i za słabe smarowanie na wolnych obrotach, wiec popychacze hałasują i jednocześnie się zużywają bardziej.

to moje typy ;)
chociaż tak naprawdę nie wiemy co to za hałas, jakiego typu, wiec to takie wróżenie z fusów jakby...ale może się przyda
pozdrawiam

: pt kwie 24, 2009 13:16
autor: sainons
no więc tak nie jest to jakiś stukot. bardziej bym to określił jako głośniejszą prace silnika, może trochę jakby dudnienie.

jeśli chodzi o skrzynie to raczej nie to. po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia.

po wymianie oleju przejechałem ok 1000km

co do paska i napinacza sprawdzę jutro i opowiem.

: pt kwie 24, 2009 13:42
autor: mrozoo
mozliwe ze masz za wczesny kat wtrysku i stad twarda metaliczna praca bedzie sie brala, wpadnij do kogos na vag'a i bedziesz mogl to wykluczyc

: pt kwie 24, 2009 14:52
autor: macem
moze nagraj na youtuba wrzuc

: pt kwie 24, 2009 20:46
autor: sainons
znalazłem to na forum



u mnie słychć takie samo albo zbliżone klekotanie.

w poście na forum nie zostało podane rozwiązanie.

Pozdrawiam

: pt kwie 24, 2009 22:47
autor: fleshu
Na tym filmiku jest MK4 i dźwięk jego posadzonej rolki zwrotnej paska alternatora. Znajduje się ona pomiędzy alternatorem a pompą klimy. Stetoskop lekarski do ręki i znajdziesz w 5 min takie miejsce.

: wt maja 05, 2009 00:14
autor: 2fines
Witam

sainons znalazłes przyczynę... Ja ostatnio zauważyłem podobną przypadłość z tym że na zimnym silniku mocniej tocoś hałasuje. Kiedy dotykam ręką napinacza jest ciszej ale ten metaliczny dźwięk nadal jest słyszalny.Szczególnie gdy dodatkowo włączę klimę,zwiększa ona obciążenie alternatora- umnie ten dźwięk jest wtedy głośniejszy spróbuj zrobic tak u siebie. Po przeczytaniu postów i analizie obstawiam jednak tą rolkę na alternatorze i ewentualnie napinacz. Pytanie moje jest następujące jaki zamiennik rolki alternatora polecicie .......może jakies inne podejrzenia sugestir osób które juz walczyły z uciążliwym hałasem........

pozdrawiam 2fines

: wt maja 05, 2009 01:36
autor: fleshu
2fines, W golfie 4 to norma że się tulejka wyrabia na tym napinaczu. tylko szkoda że śruba dolna od tego śmiesznego tłoczka jest na tyle długa że nie idzie jej wykręcić bez zdejmowania napinacza - tylko zmieniając tulejkę albo robiąc tam w miarę sztywne połączenie, dźwięk zniknie. A co tej feralnej rolki, która daje fajny efekt przy hamowaniu biegami - jak byś sportowym czymś jechał(gwizd) - w sklepie dostałem za 95 zł. A wygląda ona tak : http://www.febi.com/pdb/main/Pictures/17726.jpg

[ Dodano: 05 Maj 2009 01:40 ]
Podałem do AHF-a - ale lepiej napisz jaki masz silniczek - bo może być inna.

: śr maja 06, 2009 16:07
autor: Delta
Witam ,mialem podobne objawy na wolnych obrotach byl glosny tak jakby cos telepalo wymienilem napinacz paska alternatora jednak to nie pomoglo w koncu wpadlem na pomysl ze to moze cos z alternatorem poniewaz przy wlaczeniu swiatel czy tez klimatyzacji dzwiek ten narastal co sie okazalo przyczyna byla ta rolka na alternatorze co idzie na niej pasek po jej wymianie silnik pracuje tak jak powinien....