Problem z odpaleniem, inny niż pozostałe

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 24, 2009 00:48

mi to racze wgląda na cofające sie paliwo w przewodach !!
warto sprawdzić a jeśli sie cofa poszukać moze gdzieś jest nieszczelność



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 24, 2009 01:29

Wężyki na przelewach pomiędzy wtryskami posprawdzaj. Może powietrze łapie bo jeden jest pęknięty. Jeżeli jest to zmieniaj na ciepłym silniku - będzie problem z odpaleniem. No i sprawdzić przy okazji dokręcenie rurek na wtryskach. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 16, 2009 19:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Kontakt:

Post autor: antojuja » pt kwie 24, 2009 08:15

mam czasem podobnie i zauwazylem ze pojawia sie w przewodzie ssacym powietrze pomiedzy filtrem a pompa, mam zamiar zakupic zawor zwrotny i wstawic na tym wlasnie odcinku a moze lepiej przed filtrem jesli ktos wie prosze o uwagi, dodam ze kiedy juz zalapie to za autem jest chmura bialego dymu i bardzo czuc ropa



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Post autor: _model_ » pt kwie 24, 2009 10:52

Mogą być równierz świece do wymiany. JAk miałem MK2 1,6D to w lato mi wszystkie 4 padły i musiałem się nakręcić rozrusznikiem zanim zapalił. Oczywiście biała chmura wtedy była za samochodem i zapach ropy i parafiny. Jak odpalił to mogłem go zgasić i zaraz potym odpalał normalnie. Postał jakiś czas ok. 3h i już był problem z odpaleniem. Po wymianie świec palił od strzała. Także kolego sprawdź świece.
Nie zauważyłem że świece wymieniałeś niedawno, więc sprawdz czy wogóle dochodzi do nich napięcie, może bezpiecznik się spalił lub przekaźnik nie załącza. A że po odpaleniu i zgaszeniu odpala to normalne, bo wtedy się troszkę rozgrzeje i będzie łapał.
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 10:54 przez _model_, łącznie zmieniany 1 raz.



roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » pt kwie 24, 2009 17:25

witam, wymieniałem kilka miesięcy temu świece u kumpla kupione na allegro beru,po założeniu objawy takie jak u Ciebie,sprawdziliśmy czy prąd do nich dochodzi i niby wszystko ok, a auto nie pali, wykręciłem jedną i na akumulator,lipa-nie grzeje, następne dwie to samo, jedna grzała całą powierzchnia, wkręciłem stare i auto odpala. koleś co mu je sprzedał tłumaczył ze niby trefna seria mu się trafiła, sprawdzenie świec w twoim przypadku nie zaszkodzi



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pt kwie 24, 2009 19:39

robik557 pisze:Problem pojawił się z przezroczystym wężykiem idącym z filtra paliwa do pompy. Mianowicie po novy wydaję się, że ropa w nim jest, nie widać żadnego powietrza ale... No właśnie po odpaleniu jak dodam trochę gazu i tak będę trzymać na 2 tys. obrotów to zaczyna aż od filtra ciągnąć powietrze. Silnik w tym czasie nic nie przerywa.
u mnie tez tak jest i nic sie nie dzieje
roro84 pisze:witam, wymieniałem kilka miesięcy temu świece u kumpla kupione na allegro beru,po założeniu objawy takie jak u Ciebie,sprawdziliśmy czy prąd do nich dochodzi i niby wszystko ok, a auto nie pali, wykręciłem jedną i na akumulator,lipa-nie grzeje, następne dwie to samo, jedna grzała całą powierzchnia, wkręciłem stare i auto odpala. koleś co mu je sprzedał tłumaczył ze niby trefna seria mu się trafiła, sprawdzenie świec w twoim przypadku nie zaszkodzi
może tak byc, odpal bez grzanie swiec, jak bedzie taki sam efekt to to



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » pt kwie 24, 2009 21:41

robik557 pisze:Problem pojawił się z przezroczystym wężykiem idącym z filtra paliwa do pompy. Mianowicie po novy wydaję się, że ropa w nim jest, nie widać żadnego powietrza ale... No właśnie po odpaleniu jak dodam trochę gazu i tak będę trzymać na 2 tys. obrotów to zaczyna aż od filtra ciągnąć powietrze. Silnik w tym czasie nic nie przerywa.
Powietrza nie powinno być wcale, wszystko powinno byc szczelne na max, wiec na początek usuń ten prodlem. Sprawdź zaworek zwrotny na filtrze, a wlaściwie oring pod nim, bo tam najczęsciej łapie powietrze i wężyki szczególnie na opaskach. Silnik nie będzie przerywał bo aż tak dużo paliwa nie potrzebuje. A jak nie będzie juz powietrza i dalej nie będzie zapalał to proponuje jednak sprawdzić świece, bo długie kręcenie i biały dym może o tym świadczyc;)



mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mavric » pt kwie 24, 2009 22:06

robik557, gdy u mnie powietrze pojawialo sie w przewodach paliwowych z fitra do pomy, w takiej postaci jak u Ciebie wymiana samego filtra pomogla. Tylko ze u mnie nie było większych problemów z odpalaniem a mocą na wiekszych obrotach.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » sob kwie 25, 2009 19:48

Jesli masz miernik elektryczny, sprawdz napiecie podczas grzania swiec, na akumulatorze, powinno mocno spasc do 11-10.5V, jak nie to zaswiec lampke podczas grzania, powinna przygasnąć.

[ Dodano: 25 Kwi 2009 19:50 ]
Możesz też podłączyc kabelek do swiec prosto z aku na kilka sekund, a druga osoba nie zaraz odpali.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 156 gości