Strona 1 z 1

Wymiana turbiny

: czw kwie 23, 2009 20:23
autor: patryk18
Witam w najbliższym czasie chce sie zabrać za wymianę turbiny.
Może mi coś powiecie jak się do tego zabrać.
A i jest małe pytanie jak wyciągam turbo to wyciąga się je z kolektorem wydechowym bo u mnie wygląda to dziwnie te szpilki na łączeniu nie mają główek więc nie da się ich odkręcić
Obrazek

: czw kwie 23, 2009 21:21
autor: mr_jaru
wystarczy ze odkręcisz turbinę od kolektora (jest mocowana na 4 śruby ) i odepniesz rurę wydechową od kolektora.kolektora nie wykręcisz puki nie wyjmiesz turbiny

: czw kwie 23, 2009 22:50
autor: arwam
te "szpilki " jak je określiłeś to śruby w rzeczywistosci i i żeby ja odkręcić potrzebujesz dwunastokątnej nasadki 12mm.
łby śrub są od dołu i jest trochę ciężko się do nich dostać ale nie jest źle.
można to bez kanału zrobić

: czw kwie 23, 2009 22:50
autor: mrozoo
no bo to jest koncowka szpilki, glowka jest po drugiej stronie otworu:) klucz 12mm 12stokatny, najprosciej caly kolektor wykrecic

: czw kwie 23, 2009 23:02
autor: arwam
mrozoo, w MK2 nie wykręcisz kolektora jak nie odkręcisz turba.w audi to da radę zrobic ale nie w mk2

: czw kwie 23, 2009 23:04
autor: mrozoo
arwam pisze:mrozoo, w MK2 nie wykręcisz kolektora jak nie odkręcisz turba.w audi to da radę zrobic ale nie w mk2
pardon, w gofrach sie jeszcze nie grzebalem :grin:

: pt kwie 24, 2009 00:51
autor: To_mas
arwam pisze:mrozoo, w MK2 nie wykręcisz kolektora jak nie odkręcisz turba.w audi to da radę zrobic ale nie w mk2
a da si tylko 3a sie troche nagimnastkowć :) niedawno odkręcałem k24 z JR :) z całym kolektorem (chyba ze źle pamiętam :P to sorki)

: pt kwie 24, 2009 01:29
autor: twardy
Jak wygląda póżniej sprawa montowania nowej lub tej wyciągnietej turbiny chodzi mi o uszczelnienia , jakieś silikony wysokotemperaturowe czy co innego ?????

: pt kwie 24, 2009 06:48
autor: Michał_1977
twardy, ,na łączeniu kolektora z turbem nie ma żadnej uszczelki.
Nie stosuje się także żadnych sylikonów,wystarczy wyczyścić powierzchnie i złożyć,równo dokręcając :food: .
Uszczelka występuje na łączeniu turbo-wydech :bigok:

: pt kwie 24, 2009 06:56
autor: patryk18
arwam pisze:te "szpilki " jak je określiłeś to śruby w rzeczywistosci i i żeby ja odkręcić potrzebujesz dwunastokątnej nasadki 12mm.
łby śrub są od dołu i jest trochę ciężko się do nich dostać ale nie jest źle.
można to bez kanału zrobić
możesz mi powiedzieć dokładnie w którym miejscu bo ja tam nic nie widze

: pt kwie 24, 2009 07:02
autor: Michał_1977
patryk18 pisze:możesz mi powiedzieć dokładnie w którym miejscu bo ja tam nic nie widze
patryk18, wejdź do kanału i poświeć sobie lampą w okolicę turbo.Zobaczysz 4 łby 12stokątne śrub na klucz 12.
Są blisko siebie znajdziesz bez problemu.Przed odkręcaniem radzę zapuścić WD-40 i zostawić na kilka godzin.W przeciwnym wypadku możesz urwać tak jak ja (wszystkie 4) :grin:

: pt kwie 24, 2009 08:31
autor: patryk18
OK dzieki za pomoc.

: pt kwie 24, 2009 09:08
autor: mrozoo
Michaś_1977 pisze:twardy, ,na łączeniu kolektora z turbem nie ma żadnej uszczelki.
Nie stosuje się także żadnych sylikonów,wystarczy wyczyścić powierzchnie i złożyć,równo dokręcając :food: .
Uszczelka występuje na łączeniu turbo-wydech :bigok:
dokladnie, widac ze ta powierzchnia przylegania jest spolerowana na gladko tylko oczyscic i zlozyc :grin: