Padło turbo...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Padło turbo...

Post autor: Gacekk » śr kwie 22, 2009 22:57

Witam. Mam problem otóż jechałem na pełnym gazie i raptem samochód osłabł i kłęba dymu. Zgasiłem go i jak po chwili odpalilem to zaczal sie sam na obroty wkrecac i dymic okropnie, wyłączenie zaplonu nic nie dalo ale wylaczylem go pstryczkiem przy nadkolu co odcina paliwo bodajze.

Że turbo sie wysrało to jestem prawie pewien, ale czemu na te obroty zaczał sie wkrecac??



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 22, 2009 23:00

Bo zaczal spalac olej ;) Ciesz sie, ze dalo sie go w miare normalnie zgasic bo ludzie, ktorym pada turbo i nie moga zgasic normalnie samochodu za pomoca kluczyka zazwyczaj panikuja :P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » śr kwie 22, 2009 23:03

No na szczescie byl ten guzik bo kluczyk juz w reku trzymalem a on dalej chodzil. Czyli jak go zgasilem mial niskie w miare obroty to poza turbo nic nie powinno pasc??


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr kwie 22, 2009 23:16

Gacekk pisze:No na szczescie byl ten guzik bo kluczyk juz w reku trzymalem a on dalej chodzil. Czyli jak go zgasilem mial niskie w miare obroty to poza turbo nic nie powinno pasc??
jesli sam nie zgasł i zdazyłes go zdusic zanim wszedł na czerwone pole to bedzie ok. Pozostaje turbinka do regeneracji i czyszczenie dolotu-intreculera z oleju.



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » śr kwie 22, 2009 23:27

to Poprawiles mi humor bo nawet 3tys nie zdazyl zalapac.

Jak można namierzyć Karambola powie ktoś??


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » śr kwie 22, 2009 23:42

A takie pytania na przyszłość ... mam nadzieję że nigdy w takiej sytuacji nie będę :) Co robić jeśli nie zgaśnie po wyłączeniu zapłonu? Jak go zdusić? Strzał ze sprzęgła :grrr: ?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr kwie 22, 2009 23:48

Gr@rM!, 5 bieg i strzelamy ze sprzegla oraz liczymy na cud :grin:
A jak nie to dzwonic na straz pozarna hehe


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw kwie 23, 2009 09:16

Jaki turbo wziąc z oferty karambola, najlepiej zeby weszlo bez przerobek?


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw kwie 23, 2009 10:43

Gacekk, do 1Z? Kazde trzeba przerabiac bo sa VNT a nie na WG. Chyba, ze to AWX w podpisie oznacza, ze miales tam kolektor wydechowy z turbina AWXa a nie kolektor ssacy :P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » czw kwie 23, 2009 11:31

a czy w MKIV jest taki przycisk do odcięcia paliwa?



Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw kwie 23, 2009 15:19

Tak to było turbo AWX razem z kolektorem AWX, temato raczej ogarniety bo jutro ma przyjechać do mnie hybryda AWX/ARL.

Wypłukałem IC i przewody od niego.

Czy powinienem coś jeszcze czyscić?? :grrr:


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw kwie 23, 2009 17:04

trefil pisze:a czy w MKIV jest taki przycisk do odcięcia paliwa?
w Mk4 nie trzeba takiego przycisku odcięcia paliwa bo i tak by nie pomogło, w Mk4 jest w TDI klapa gasząca, która przy wyłączaniu silnika odcina dopływ powietrza doładowanego i tym samym oleju z turbiny do kolektora ssącego - więc wystarczy tylko przekręcić kluczyk w pozycję gaszenia silnika,
Gacek miał szczęście :
Gacek pisze:No na szczescie byl ten guzik bo kluczyk juz w reku trzymalem a on dalej chodzil. Czyli jak go zgasilem mial niskie w miare obroty to poza turbo nic nie powinno pasc??
odcięcie dopływu paliwa w tym przypadku nie załatwia sprawy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Gacekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob mar 01, 2008 03:26
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Post autor: Gacekk » czw kwie 23, 2009 19:29

to w takim razie od czego jest ten guzik, który momentalnie zdusił silnik??


MK2 ABF --- 16vT
Passat B4 2.0 16V ABF -- było
Polo 68cf2 1.6 ABU z CBR carbs -- było
Golf mk2 Turbo AWX/ARL, 0.216, ecu AFN, FMIC, soft by TUNE-UP ---- było
Jetta mk2 GT 16V PL na digi 2 ---- było
Passat B3 1.9TD AAZ seria ---- było

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 24, 2009 19:43

wklej nam jego zdjęcie to może się wyjaśni.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości